Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic I 19 dCi


Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,,nowy"

Kolegy potrzebuję pomocy ..

...po odpaleniu zimnego auta (1.9dCi) trzesie silnikiem. Drgania te przenoszone sa na karoserie, ktiora cała drzy.Po przejechaniu kilku km i zagrzaniu auta drgania stają się mniej odczuwalne. Myslałem, iż to ktoras z podfuszek silnika-sprawdziłem oki. Radziłem się majstra, ona zasugerował mi, iż może jeden z wtrysków paliwa jest ,,zafajdany" i polecil mi wlać do paliwa ,,środek czyszczacy wtryski" kupilem, wlałem przejechałem ok.100 km, niestety żadnej zmiany nie zauważyłem. Co z tym robić?? Może ktoś pomoże ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekam z niecierpliwością na informację

u mnie ten sam problem robiłem juz wiele rzeczy więcej info tutaj

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=4378

fakt, że świec nie wymieniałem rzeczywiście na kompie wychodzi mi taki błąd związany ze świecami ale skoro świece potrzebne są tylko do podgrzania przy niskich temperaturach stwierdziłem że to nie ma znaczenia.

Czyżbym się mylił i świece pracują nawet przy wysokiej temperaturze ??? a co za tym idzie będą miały wpływ na pracę silnika??

sorki za moje rozważania ale w temacie diesla jestem noobem (to moje pierwsze auto do tej pory tylko Pb i LPG)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK doczytałem, iż świece podgrzewają wstępnie paliwo i jeszcze przez jakiś czas działają.

Ale czy Ktoś się orientuje czy nadal mają wpływ na pracę silnika nawet gdy samochód jest w pełni dogrzany?

Przepraszam ale szukam wszelkich rozwiązań mojego problemu i znalazłem taki post

http://www.megane.com.pl/viewtopic.php?p=81771

kolega Wolfenstein miał taki problem i po wymianie filtra i świec "jak ręką odjął"

czy to przypadek czy pojawiający się błąd "w obwodzie przekaźnika świec.." może mieć wpływ na nierówną pracę silnika.

Przepraszam za moje rozważania czysto teoretyczne ale zamiast wymienić świece od kilku dni szukam po sklepach klucza żeby je odkręcić jak tylko znajdę nie omieszkam opisać rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak i chyba wszystko jasne ....podłączyli mi autko do kompa, ktory wskazał na usterkę w ukladzie podgrzewania paliwa. Sprawdzono też świece: cztery do wymiany:(. Zamówiłem już w sklepie Boscha 39zł za sztukę. Proponowano mi także Hart-owskie w cenie 29żł. Na jutro będą na godz 8do odbioru. Zastanawiam się jeszcze nad pewną kwestią, a mianowicie czy nie sprawdzić przekażnika, ktory załącza owe świeczki. Dlaczego?? Może to on jest przyczyną spalenia się w jednym czasie (??/) wszystkich świeczek, choć nie koniecznie jestem przekonany swieczki spaliły się w jednym czasie...Co myslicie o tym przekażniku??/ Czy wogóle jest potrzeba grzebania i szukania ,,dziury w cały"???

czekam na posty z Wszym zdaniem..

pozdrawiam..

Ps. Otym co dała wymiana świec zarowych, na ile poprawiła się praca silnika napisze w dniu jutrzejszym po wymianie świeczek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BOSMAN242, czekam na informację bo u mnie wszystkie świece są do wymiany już od ponad roku, mimo to problemów z silnikiem brak (na szczęście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie...autko jest po wymianie świeczek i skasowaniu błędu. Innych błędów brak:) (świeczki 120żł+100 robota ,,majstra". Napewno tak nie trzesie budą jak przed wymianą świeczek...dalsza faza <<porównawcza) zmian w pracy silnika . potrzebuję kilka dni, napisze o tym za jakiś czas.Ale zastanowiła mnie inna rzecz, a mianowicie to iż ,,mó majster" w czasie kiedy walczy;iśmy ze swiecami na warsztacie, do naprawy miał 4 sceniki (zbieg okolicznosci???może i tego siętrzymam:)) jak spytalem o to co ich boli to się trochę przeraziłem może postresuję troche tych którzy czytają ten mój post: 1. auto dziura w tłoku, 2 outo pompa paliwowa, lub wtrysk 3 autko teurbna 4 autka jeszcze nie zdiagnozowali, ale nie pali, zostało przycholowane...Dodam iż nie jest to serwis Renault, ani zakład, który zajmuje się tylko francuzami....Daje to trochę do myslenia....Może nie ma co pękać, tylko jeżdzić tym co się ma...

z optymistycznym pozdrowieniem...

 

[ Dodano: 2009-10-04, 23:50 ]

Witam ponownie....

Od czasu wymiany świec i skazowaniu błędu(o czym napisałem wyżej) przejechałem ok 600 km, niestety problem nadal jes-nic sięnie zmieniło :-( . ,,Majster" przypuszcz iż może to jest wina wtryskiwacza, ktory(jak twierdzi majster)na zimnym silniku nie działa tak jak powinien.Dlatego wlałem do paliwa tzw. uszlachetniacz, czyszczący układ pakliwowy( orlen :14 zł) Przejechałem 300 km i niestety żadnych zmian :-( .Byłem także w serwisie Renault, gdzie przedstawiłem problemik- i tak: żeby sprawdzić wtryski: metoda przelewowa, trwa to ok 3 godzin i kosztuje 300zł...Przyznam się szczerze iż nie są to dla mnie małe pieniądze....dlatego

Ręce mi opadają dlatego jeszcze raz proszę o pomoc;koledzy póżcie :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć

poniżej masz link do innego posta

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=16850

miałem podobny problem i rozwiązał go znajomy znajomego na komputerze wyskakiwał mi tylko błąd obwodu grzania świec czy coś takiego w każdym bądź razie żadna nie była sprawna. Autko paliło bez problemu oczywiście przy dotychczasowych temperaturach na zewnątrz. Obecnie wymieniłem wszystkie więc będę miał spokój na zimę.

 

U mnie problemem był czujnik ciśnienia paliwa umocowany w pompie wtryskowej kupiłem drugi koszt 265 zł i po problemie. Gdzieś na forum ktoś pisał że u niego uszkodzony był czujnik na listwie wtryskowej u mnie chyba sprawny bo jest OK.

Co do przelewów możesz to zrobić sam wystarczą cztery naczynia i kilka rurek.

zdejmujesz przewody powrotne zakładasz nowe i końcówki wkładasz do naczynka, odpalasz autko i po kilku minutach sprawdzasz, w którym jest najwięcej paliwa i właśnie ten jest najgorszy.

Na googlach pewnie znajdziesz dokładniejszy opis jak to zrobić i zaoszczędzisz te 300 pln-ów.

Może masz w pobliżu jakiś szrot z francuzami coś podpasujesz podmienisz na miejscu i sprawdzisz, który jest do wymiany i kupisz co potrzeba.

to tyle co przychodzi mi do głowy

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poniżej masz link do innego posta

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=16850

Podałeś link do tematu, w którym aktualnie piszemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dzieki za post. Przed ,,grzebaniem" wymienię jeszcze wszystkie filtry( powietrza i paliwa ) bo już pora ...zobaczymy, choć nie łudzę się zbytnio... no nic jeszcze raz dzięki <ok> jakby ktoś jeszcze coś ...to bardzo prosze ..

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem i nie rozumie dlaczego nie zaczniecie sprawdzać od rzeczy "prostych" np. układ wydechowy, u mnie wygląda to tak że poprzedni właściciel zanim sprzedał mi auto wspawał dodatkową gume amortyzującą na rurze z układu wydechowego i drgania ustały jednak nie na długo, jutro bede w kanale oglądać co sie z tym znowu dzieje, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przepraszam ale nie bardzo rozumiem co ma tłumik do tego że rzuca silnikiem !

rozumiem poduszki pod silnikiem jedna urwana więc może nim bujać ale tłumik ?

gdyby były stuki to rozumiem tłumik "chodzi" razem z silnikiem i się obija.

A koledze jak i mnie trząchało cała budą bo latał cały silnik a że poduchy były zdrowe przenosiło na cała budę w końcu auto zawieszone jest na amortyzatorach, które podczas trząchania silnikiem pracują.

a może ja się mylę pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!