Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.9 dci 2003 r


Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

chodzi że wysoko "bierze" jak tak to masz do wymiany sprzęgło i najlepiej wymienić też docisk, sprzęgło w modelu od roku 2003 jest hydrauliczne więc nie ma możliwości rególacji

a to że sam pedał sprzegła jest wysoko jak piszecie wyżej niż pedał hamulca to nie ma znaczenia, chodzi tylko o to jak sprzęgło działa, a ta wysokość samego pedału jest w kazdym taka sama

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to sprzęgło brało by nisko,odpowietrzenie by nic nie dało , pedał na dziendobry byłby nisko,jak bierze wysoko to znaczy że jest bliskie konca, nie koniecznie trzeba wymienić ale już niedługo albo zacznie ślizgac albo szarpać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu się mylisz. Tematów o sprzęgle było wiele, o wysprzęgliku również. Jak bym słyszał pracownika ASO, coś tam wie ale zaleca wymienić cały komplet. Powtarzam, podstawa to dobre odpowietrzenie obydwu układów sprzęgła potem gdybanie co dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie dwa układy odpowietrzac jest jeden układ hydrauliczny w sprzęgle

 

[ Dodano: 2009-09-24, 00:50 ]

jakie dwa układy odpowietrzac jest jeden układ hydrauliczny w sprzęgle i nie napisalem że trzeba wymieniać sprzęgło tylko że niedługo zacznie ślizgać albo szarpać, jedni robią 1000 km na miesiąc inni 15000 miesięcznie więc to tylko kwestia czasu , sam jezdiłem na ślizgającym się sprzęgle przez jakieś 10 000km nie wymieniałem bo nie miałem czasu, w układzie sprzęgłowym jest tylko jeden układ nie wiem co rozumiesz przez odpowietrzenie obydwu układów, i nie czepiaj się odpowietrzenia boo samo z siebie nie mogło się zapowietrzyć chodzbynawet, jeden z cylinderków by musiał być uszkodzony albo ten przy pedale albo przy sprzęgle w skrzyni biegów,

a układ (nie ma dwóch układów) jak byłby zapowietrzony to pedał by się zapadał, stał nisko, skrzynia by zgrzytała przy próbie zmiany biegów a szczególnie przy próbie włączenia wstecznego brak synchronizacji,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest układ między zbiornikiem i otworem odpowietrzającym oraz między odpowietrznikiem i zakończeniem hydrauliki. W moim przypadku układ zapowietrzyli fachowcy wymieniający klocki hamulcowe więc nie pisz że tak trudno go zapowietrzyć. Brak synchronizacji to inna bajka, synchronizatory znajdują się w skrzyni biegów nie w sprzęgle, nie myl zagadnień.

post-3539-1253780218_thumb.jpg

post-1-1253780218_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie da sie zapowietrzyc ukadu wymieniajac klocki, pierwsze slysze niby jak z kad ma sie tam wziasc powietrze jak cofali tloczki to nie moglo sie dostac powietrze bo by to znaczylo ze cylinderek puszcza w ktoryms kole i jak odpowietrzyli to znaczy ze jak wciskasz hamulec to gdzies tam musi byc wyciek, innej odpowiedzi nie ma

nie myle pojec synchronizatory wiem ze sa w skrzyni ale wsteczny nie jest synchronizowany i jak sprzeglo jest przypowietrzone wsteczny bedzie zgrzytal naajbardziej bo nie jest synchronizowany, bo przypowietrzony uklad spprzeglowy nie wysprzegli do koca sprzegla(nie odlaczy calkowicie sprzegla, lozysko wyciskowe zamiast przesunac sie o centymetr przesunie sie o pol i mozna uslyszec zgrzyt najbardziej na wsteczny) bo synchronizatory jakos wyrownawaza predkosc powodujac latwiejze wbicie biegow, jak masz zapowietrzony uklad to tak jsamo dziala jak bys wciskal sprzeglo do polowy i hcial wbijac biegi, pomysl logicznie

 

[ Dodano: 2009-09-24, 14:45 ]

dalej nie widze dwuch ukladow kolego jest tylko jeden uklad a oba obrazki przedstawiaja dwie rozbe skrzynie i odpowietrznik jest tylko jeden a zeby odpowietrzyc sprzeglo nalezy to odpowietrzac przy skrzyni, otwieramy zaworek pociagajac przewod i odczekujemy az kilka okolo 100ml do 200mlo plynu nam przeleci zakladamy spowrotem przewod i powinno grac

zapowietrzony uklad sprzeglowy spowoduje zgrzytanie skrzyni najbardziej slyszane podczas wbijania wstecznego biegu pisze raz jeszcze

nie uzywm polskich znakow gdyz mam angielskiego kompa sorki a to co manual pisze nie zawsze trzema wszystkiemu wiezyc nieraz teoria sie rozbiega z praktyka

 

[ Dodano: 2009-09-24, 14:55 ]

bo manual pisze zeby wymieniac a nieraz mozna pokombinowac i naprawic nie jedno jak bym chcial robic np. pasek rozrzadu jak w manualu to zamiast 3 godzin z wymiana pomy napinaczy itp zeszlo by mi 4.5 godziny robie po swojemu i wszystko jest oki moge sie pochwalic ze ponad 1000 rozrzadów w renowkach zrobilem, zaden nie strzeli z zrzadnym nie bylo problemow, zadnych uwag ,przynajmniej raz w tygodniu wymieniam skrzynie czy sprzeglo w renowkach odpowietrzenie zajmuje mi 2 minuty przez ktore stoje oparty o auto i czekam az mi troche plynu zcieknie, i wszystko gra,jazda probna i klient zadowolony, nieraz rozbieram skrzynie na czesci pierwsze, i nieraz trudno mi wszystko pisac opisowo gdyz moje mysli wyprzedzaja to co chce napisac jak ktos ma jakis problem z autem a chce sie czegos dowiedziec jak krok po kroku cos zrobic czy cos to pisac na pw, jak nie odpisze to podam numer mozna zadzwonic,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam chińską klawiature i polskie znaki mam. Fajna teoria, otwieramy niech troche ścieknie i powinno grać. Zresztą nie chce mi się więcej pisać, jak grochem o ścianę. Rób dalej te rozrządy po swojemu, życzę wielu zadowolonych klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestem za granica i czasem nie mam polskiego kompa,bo pisze z pracy, tylko z angielskim windowsem, jaka teoria ?? a jak odpowietrzasz?? chyba nie że jeden pompuje a drugi otwiera i zamyka zaworek, są dwa klipsy, scigągasz jeden pociągasz przewód aż się oprze o klipsa bardziej oddalonego od skrzyni i przez zaworek zatkany gumką zaczyna cieknąc płyn na spokojnie z powietrzem jeśli było zapowietrzone , czekamy około 2 min aż zacznie lecieć sam płyn dopychasz przewód aż zaskoczy na klipsa zatykasz zaworek gumką i sprawdzasz jakie jest sprzęgło jak miękkie powtarzasz operacje,

można to zrobić pompką podciśnieniową coś jak pistolet do malowania z małym zbiorniczkiem i przewodem nakładanym na zaworek ale po pompowaniu pompką też musisz chwile poobserwować co wycieka przez zaworek czy płyn cz jeszcze powietrze,

nie jestem kolesiem który czyta Dialogys i próbuje zabłysnąć na forum, wszystko wiem z własnego doświadczenia 7 lat w serwisie renault, nie chcę się z nikim kłócić te problemy które tu opisujecie spotykam na codzień ale jak sami wiecie przyczyn że uchodzi nawet powietrze w kole może być wiele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!