Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cena przekładni kierowniczej i jej wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

Przejechałem 95 tyś. km i stwierdzono w moim samochodzie, że do wymiany jest przekładnia kierownicy (plus drążki). Czy to normalne, że ten element wytrzymuje tylko taki przebieg ?

I druga sprawa to cena tej przekładni, jest tylko oryginalna nikt nie robi zamienników i kosztuje 1700 zł. Czy ktoś już wymieniał ten element i mógłby coś dorzucić na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Minęły dwa lata, samochód ma na liczniku ok. 140 tyś. km, a więc od wymiany nowej oryginalnej przekładni przejechał ok. 45 tyś. km i sytuacja znowu się powtarza.

Przy okazji innej naprawy mechanik stwierdził, że powinienem wymienić/zregenerować przekładnię. Gdy samochód był pchany (nie działało wspomaganie), stwierdził luzy i powiedział, że dalsza jazda z taką przekładnią, może spowodować, że nie opanuję samochodu w którymś momencie w czasie jazdy.

Sam jeżdżąc nie odczuwam żadnych niedomagań ze strony układu kierowniczego. Jedynym efektem występującym już od jakiegoś czasu są charakterystyczne odgłosy wydobywające się z przekładni podczas skrętu kierownicą. Nie występują one zawsze, są dosyć ciche. Trudno mi porównać ten dźwięk do czegokolwiek. Jest to jeden, krótki dźwięk, jakby stuknięcie.

I teraz pytanie czy jeździć z tym dalej czy jednak naprawiać ? I jaką ja mam tą przekładnię, hydrauliczną czy elektryczną ? Renault Megane II 2004r. 1,5 dCI 74kW

Na Allegro znalazłem taką przekładnię elektryczną: http://allegro.pl/przekladnia-kierownicza-renault-megane-ii-scenic-2-i1802200605.html

Czy pasowałaby do mojego samochodu ? Czy wszystkie Meganki II po 2002r. mają takie same przekładnie kierownicze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz777 daj potem jakieś info jak przebiegła wymiana i co tam ci się działo dokładnie,ja mam przejechane 98 000 km i mam to samo,przy skrętach słychać takie metaliczne stuki,byłem u swojego mechanika i stwierdził że ten głos dochodzi z przekładni ale nie wiem do końca co bo jeszcze się do niej nie dostawaliśmy,twierdzi też że mogą być tylko gdzieś jakieś luzy,ale dowiem się więcej jak będziemy się do niej dostawać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janusz777 - jesteś pewien, że te odgłosy pochodzą z przekładni? Mało prawdopodobne że po tym przebiegu wysypały się dwie przekładnie. Mechanicy, jak to mechanicy - tylko wymieniali by bez końca. Dziwne że stwierdził to podczas pchania auta. Natomiast trzeba przyznać, że drążki kierownicze są słabym punktem MII (podobnie jak łączniki stabilizatora) tym bardziej założone podrzędnej marki wytrzymują naprawdę krótko. Polecam Lemfordera. Stuknięcia o których piszesz ustępują z reguły po dokręceniu śrub przegubu na kolumnie kierowniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie też strasznie dziwi że już tak szybko pada przekładnia :)

Zapomniałem dodać że byłem wcześniej u innego mechanika i on z kolei stwierdził że to łożysko górnego mocowania amortyzatora,no i powiedziałem to swojemu mechanikowi ale on definitywnie stwierdził że te od głosy słychać znacznie niżej i że one dochodzą z przekładni kierowniczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, luzy na przekładni, i znalazłem tą samą aukcję, nie dość, że tania przekładnia [nowa] to jeszcze z drążkami, chciałem zapytać co to za firma QUALITE FRANCE od sprzedawcy dowiedziałem się, że francuski zamiennik(co samemu nie trudno stwierdzić:)) co do przekładni chłopaki, podnieście auto i zobaczcie czy macie luzy na kole(jeżeli są to wcale nie musi to być przekładnia, może tylko drążek)trzeba zdjąć koło i zobaczyć. pzdr i czekam na odpowiedz

 

PS. widzę, że 3 osoby już łyknęły tą przekładnie

Edytowane przez k0su
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tej pierwszej aukcji wszystkie przekładnie zostały sprzedane, ale jest nowa, w tej samej cenie: http://allegro.pl/przekladnia-kierownicza-renault-megane-ii-scenic-2-i1818319594.html

Jednak na razie nie decyduję się na jej zakup. Tak naprawdę nie odczuwam żadnych negatywnych skutków działania ponoć nie do końca sprawnej przekładni. Występują tylko te stuki.

A czy sprawdzenie tej przekładni w autoryzowanym serwisie Renault to dobry pomysł ? Czy tam stwierdzą to jednoznacznie ?

I jaki może być skutek gdy jednak przekładnia jest zużyta a ja będę dalej jeździł nie wymieniając jej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze chody w firmie w której pracowałem i znalazłem przekładnie za 509 zł z LAUBERA,dodatkowo mogę oddać starą przekładnie do regeneracji i coś mi się tam zwróci :) U mnie stuki też nie przeszkadzają w czasie jazdy ale tak czy inaczej jadę sprawdzić dokładnie co się z nią dzieje,w moim przypadku nie będzie to ASO,jadę po prostu do mechanika który się specjalizuje w Renówkach.Janusz777 też lepiej zobacz co się z nią dzieje bo nie wiadomo w jakim stopniu jest ona jak to napisałeś zużyta,a aczkolwiek uszkodzona,a nie chciałbyś przecież żeby np. na autostradzie koła rozeszły się w inną stronę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelolsztyn

Witam. W moim przypadku słychać takie metaliczne stuki tylko przy skręcie w prawo jak jadę po kocich łbach, płytach ażurowych lub bruku. Przy jeździe na wprost i w lewo nic nie słychać. Zawieszenie jest na 1000 % sprawne (3-krotnie sprawdzane, wymieniane drążki i stabilizatory. Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie takie same objawy.

Niedawno zdjąłem osłony z przedkładi i szarpałem za drążki ale nic nie pukało.

 

Dodatkowo przy włączeniu wspomagania i kręceniu kierownicą od końca do końca słychać metaliczne pojedyńcze "strzelanie" w maglownicy.

Wiecie co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowo przy włączeniu wspomagania i kręceniu kierownicą od końca do końca słychać metaliczne pojedyńcze "strzelanie" w maglownicy.

Jesteś pewien, że z maglownicy, a nie z łożysk amortyzatorów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!