Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cena przekładni kierowniczej i jej wymiana


Rekomendowane odpowiedzi

koledzy posiadam scenica rx4 i mam luz na maglownicy, puka. Czytałem że można kupić zestawy naprawcze do przekładni kierowniczych SMI. Czy myślicie że można to wykonać, czy się opłaca. A może lepiej oddać w ręce specjalisty???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czytam ten watek i zastanawia mnie fakt iż wymieniacie maglownice bo puka i mechanik tak stwierdził. Ale czy dzieje się cos jeszcze typu sciaganie auta, luz na kierownicy, nietrzymanie kierunku jazdy, utrudnione obracanie.

Czemu pytam mistrz mechanik stwierdził iż musze wymienić maglownice bo jest w stanie gorzej niz złym i regenerowac się nie da. Pukała i to by było na tyle. Postnowiłem wymienić drązki kierownicze oraz końcówki drazków. Wymienilem pukanie ustało. Raz w życiu miałem okazje prowadzic auto z uszkodzona był to polonez i tym sie nie dało jechać. W Reni tego nie ma wiec jakie sa niebezpieczeństwa nie usunięcia tej " usterki"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

odgrzewam wątek, w listopadzie wymieniłem przekładnię na regenerowaną Lauber. Stara przekładnia miała przerwaną osłonę i skorodowała w środku. Po wymianie na regenerowaną po kilki kkm znów pojawiło się stukanie. Zakładali to partacze,którzy przy okazji zerwali mi taśmę airbag i się do tego nie chcieli przyznać :) Teraz, fachowy serwis specjalizujący się w renówkach zdiagnozował uszkodzoną przekładnię. Jest jeszcze na gwarancji. Jaka jest przyczyna wspomnianego wcześniej złego montażu przekładni, co tam właściwie można złożyć źle? Mam podstawy podejrzewać, że właśnie to mnie spotkało. Oprócz stuków dochodzących z przekładni (które czuć na kierownicy i przekładni) dochodzi jeszcze metaliczny zgrzyt...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam! Może komuś przyda się moje doświadczenie z układem kierowniczym w megi. Otóż od pewnego czasu nie dawało mi spokoju metaliczne postukiwanie odczuwalne na kole kierownicy. Diagnosta na szarpakach nie stwierdził żadnych luzów w układzie kierowniczym, które mogłyby dawać taki efekt i stawiał na zaciski hamulców. Mechanik zaś też nie znalazł bezpośredniej przyczyny, stwierdził co prawda niewielki luz na przekładni, uwżał jednak, że nie powinien być odczuwalny na kierownicy. Obydwaj zgodnie stwierdzili, że mogę jeździć bezpiecznie. A stukanie pojawiało się na pojedynczych wybojach, dołkach lub np. na bruku i było dla mnie strasznie wkurzające. W końcu nie wytrzymałem i sam postanowiłem poszukać przyczyny. Po kilkudziesięciu minutach kręcenia, opukiwania, naciągania, dokręcania wszystkich możliwych połączeń zlokalizowałem wreszcie "stukacza". Okazało się, że jest niewieki luz na dwuczęściowym drążku, pomiędzy krzyżakami. Drążek wykonany jest z wyprofilowanej na wielowpust rurki od strony mechanizmu wspomagania i wchodzącego w tę "rurkę" wałka-wieloklinu od strony przekładni. Po co to ustrojstwo zrobine jest z dwóch elementów nie wiem-wystarczyłby jednolity wałek łączący dwa krzyżaki. Luz skasowałem prowizorycznie wbijając pomiędzy te dwa elementy klin, wypiłowany z aluminiowej listewki podłogowej. Nastała cisza. Zostawiam to tak, dopóki klin sam nie wypadnie-siłą rzeczy jest wbity od dołu ku górze i ruchy kierownicą mogą spowodować jego wypadnięcie, ale póki co jest ok.

 

Gdyby post był "bardziej na miejscu" w innym temacie, proszę admina o mjego przeniesienie.

Pozdrawiam wszystkich użytkowników samochodów na "f".

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No mnie też strasznie dziwi że już tak szybko pada przekładnia :D

Zapomniałem dodać że byłem wcześniej u innego mechanika i on z kolei stwierdził że to łożysko górnego mocowania amortyzatora,no i powiedziałem to swojemu mechanikowi ale on definitywnie stwierdził że te od głosy słychać znacznie niżej i że one dochodzą z przekładni kierowniczej.

Miałem dokładnie to samo. Mechanik powiedział, że to albo łożysko amortyzatora albo przekładnia. Łożysko było tańsze wic od tego zacząłem. Okazało się, że to było łożysko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam

Może kogoś zainteresuje opis z rosyjskiej strony na temat wymiany tulejki maglownicy

http://www.drive2.ru/cars/renault/megane/megane_ii/nike-89/2/journal/288230376152455636/

Tutaj tulejka dostępna u nas w kraju http://www.motointegrator.pl/produkty/235347-silentblok-przekladni-kierowniczej-lemfoerder-13140-01

 

Zamierzam się za to zabrać. Dam znać po "operacji" o wynikach:)

 

Dodano: 19 wrz 2013 - 15:23

Witam

Jak obiecywałem daję znać po operacji.

Nowa tulejka jest bardzo podobna do oryginalnej. Udało się ją zainstalować. Niestety jest luz pomiędzy obudową maglownicy a zewnętrzną częścią tulejki. Zmierzyłem luz szczelinomierzem (0,2 mm). Żeby skasować luz umieściłem 4 blaszki 0,1 mm. W tej chwili luzu nie ma. Auto lepiej się prowadzi. Nie sprawdziłem jeszcze stanu tulejki po stronie kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

renault megane 1.5 dci u mnie poszła przekładania ta guma się przetarła woda się dostała i rozwaliła stukało w przodzie nie na zakrętach ale na wybojach wyglądało jak stabilizator albo końcówki bądź sworznie w wahaczach ale jednak przekładnia

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.7 - logika wypowiedzi

Przeczytaj to jeszcze raz na spokojnie, popraw i wstaw znaki interpunkcyjne.

Pawel

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!