Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat Check Parking Brake


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od wczoraj włącza mi się kontrolka "P" w trójkąciku i komunikat "check parking brake" czyli mam sprawdzić ręczny. Dzieje się to wtedy gdy zatrzymuję auto i na włączonym silniku zaciągam ręczny, wtedy po około 3 sekundach mam w/w komunikat, natomiast wszystko gaśnie gdy wcisnę sprzęgło. Dodam że nie widzę aby coś było nie tak z hamulcem, stawałem na pochyłościach i trzyma ok. Proszę o radę co mam z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam mam pytanie odnośnie komunikatu Check Parking Brake. Ostatnio miałem wymieniany element nadmuchu w związku z którym zaistniałą konieczność odlączenia na czas montażu m.innymi dżwigni automatycznego hamulca. Teraz po włączeniu silnika świeci mi się wspomniana kontrolka. Mechanik powiedział mi, że to z powodu czasowego odłączenia dżwigienki ... i po kilkunastu włączeniach i wyłączeniach silnika problem powinien zniknąć ... Czy ktoś spotkał się z takim problemem ??? Czy rzeczywiście po czasie problem zniknie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrews2 Prawdopodobnie uszkodzony jest czujnik położenia pedału sprzegła, który przekazuje do modułu elektronicznego informację o momencie włączenia sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pacyna76, Ja u siebie wyjmowałem tę dźwigienkę-włącznik ale żadnych komunikatów w związku z tym nie było. Zobacz czy wtyczka jest dobrze wcisnięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, proszę o pomoc

Wczoraj po zmianie kół w wulkanizacji, włączył mi się komunikat "Check Parking Brake", oraz trójkącik z –P-.

Przy hamulcach nic nie było grzebane, tylko ( i tu coś podejrzewam) kazali mi pozostawić koła na luzie, oczywiście Sceniczek jest dość uparty z ręcznym, ale po jakiejś wskazówce jednego z mechaników – coś z otwartymi drzwiami i chyba włożoną kartą miałem auto wyłączyć no i zadziałało, hamulec się nie zaciągnął, noo ale już po zmianie kół i po pierwszym włączeniu zapaliła się ta kontrolka i pali do dziś.

Co to może być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Co to może być ?

Czy wiadomo już coś w tym temacie mam podobny problem. Zostawiłem samochód przy ostrych mrozach ( styczeń) bez zaciągniętego hamulca ręcznego i rano zaczęła się świecić literka P oraz komunikat check parking break. Do dnia dzisiejszego bez zmian. Hamulec działa normalnie. O co chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz 2 możliwości

pierwsza opcja darmowa - demontaż schowka pod fotelem kierowcy i wyciągnięcie bezpiecznika "25" na minutkę (tak pisał kolega Aniewa i u niego po tym zabiegu ten komunikat zniknął) u mnie też tak teraz jest i nie dało nic wyjęcie bezpiecznika.

Druga opcja to wizyta w ASO podpięcie pod kompa i usunięcie błędu - w Radomiu koszt 120 wraz z opcję skandynawską (wyłącznie automatycznego zaciągania ręcznego - na razie odkładam wizytę w ASO czekając na ocieplenie...

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie to samo. Zapala mi się "check parkin brake" lub "brake fauliture"+stop. Oczywiście hamulce działają jak należy. Jak ruszę to już tylko świeci napis "chec parking brake". Pierwszy raz było to w czasie największych mrozów. Na kompie żadne usterki nie wyskoczyły, wobec czego mechanik pokasował błędy. Za tydzień znowu to samo, znowu kasowanie. Ale diagnosta zasugerował, że może to akumulator. Jednak aku daje napięcie 12,5 bez obciążenia, pod obciążeniem 12,1~12,2. Prąd ładowania pod obciążeniem 14,38, czyli ksiąkowo. Autko pali "na dotyk".

Błędy wyskoczyły tylko podczas zapalania auta, więc pomierzyłem napięcie podczas zapalania- i tu wyszło poniżej 10v.

Czyzby faktycznie aku był do wymiany? w sumie jest to oryginalny aku renault 65ah, z nalepki wynika, że był już raz wymieniany. a ten obecny jest z maja 2007.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem, już musisz zdemontować schowek pod fotelem kierowcy i jest tam widoczna skrzynka z bezpiecznikami, tam jest bezpiecznik 25 A, wyciągnij go na ok. minutę

Zobacz schemat bezpieczników dołączony przez kolegę Aniewa:

http://megane.com.pl/scenic-ii-phi-gniazdo...ghlight=#127329

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!