Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie zaworu EGR


prezes0420

Rekomendowane odpowiedzi

Więc chciałem się podzielić uwagami po czyszczeniu zaworu EGR i wrażeniami z jazdy.

Więc miałem tak zapchany zawór że nawet te dwa mniejsze otwory(te u góry zaworu) były całkiem zatkane-dziwie się jak auto jeździło?

Natomiast po wyczyszczeniu i złożeniu przez pierwsze dwa trzy kilometry auto było jakoś dziwnie zamulone. Teraz przy rozpędzaniu na drugim biegu dość często puszcza chmurkę dymu(po ok 2 tyś obrotów przestaje kopcić),przed czyszczeniem na niskich obrotach to nie występowało za to na wyższych potrafił zakopcić nawet na piątce przy prędkości 160 widziałem dość dużo dymu teraz prawie wcale nie kopci przy szybkiej jeździe. Lecz jakoś nie wydaje mi się żeby auto zyskało na mocy?

Może zawór się uszkodził jak był tak mocno zatkany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecz jakoś nie wydaje mi się żeby auto zyskało na mocy?

Bo EGR nie dodaje mocy :mrgreen:

Przez jakiś czas pewnie jeszcze będzie kopcił bo w przewodach zalega jeszcze olej, który będzie dalej spalany.

Odłącz wtyczkę od niego, zrób jazdę próbną i porównaj zachowanie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz wtyczkę od niego, zrób jazdę próbną i porównaj zachowanie auta.

To znaczy jaka ma być reakcja po odłączeniu(komputer nie złapie jakiegoś błędu po odłączeniu)?

 

[ Dodano: 2009-09-20, 21:20 ]

To w sumie od czego jest ten zawór bo gdzieś czytałem że od ekologii???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien trochę lepiej się zbierać, ale bez przesady. Ja z odłączonym jeździłem jakiś czas, ale że mocy i tak było mało, to podpiąłem z powrotem. Clip wykrył błąd EGR-a, ale po jego wykasowaniu auto jeździło tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli z odłączonym nie ma większej różnicy to dlaczego jak zawór jest zapchany to auto szarpie podczas przyspieszania,chociaż muszę powiedzieć że przed czyszczeniem u mnie szarpanie ustało samo a na czyszczenie się zdecydowałem żeby się nie zastanawiać czy nie trzeba go wyczyścić(a po rozebraniu się okazało że jest strasznie zaklejony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może już za mocno dolot zawalony był olejem?

dlaczego jak zawór jest zapchany to auto szarpie podczas przyspieszania

Bo jest jakaś nieprawidłowość - niesprawny (niedrożny) zawór musi mieć jakiś efekt uboczny. Jak odłączysz wtyczkę i będzie to samo, to może przyczyna szarpania okaże się coś innego. Czyszczenie tego zaworu na pewno nie zaszkodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Nie będę zakładał nowego tematu, u znajomej padł egr, odkręciłem śrubki i nawet nie drgnął, popsikałem wd i na drugi dzień próbuje i upierdzielił się, w kolektorze została ta druga część, jak ja wyjąć? Trzeba wyjmować kolektor? Jeśli tak to jak? Wyciągał ktoś?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od wersji silnika może być różnie ale spróbuj wyjąć rurę doprowadzającą spaliny do zaworu EGR. Przez otwór będzie już go widać (przynajmniej w moim aucie tak jest). Może wtedy podważysz go jakimś sporym wkrętakiem i wyjdzie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczem do odkręcania tarcz w szlifierkach możesz spróbować go obrócić.

Na pocieszenie mogę Ci napisać, że ja miałem cały dolot wyjęty, narzędzia, chemia sporo czasu, dostęp doskonały a i tak się rozpadł i część mechaniczna nie wyszła. Skończyło się wyłączeniem egra w sterowniku i całkowitym usunięciu go z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miało się tylko skończyć na jego wymianie a tu taki problem, w połowie się teraz złamał i połowa wyszła a połowa siedzi, i nie idzie tego ruszyć przecinakiem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!