Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czyszczenie zaworu EGR


prezes0420

Rekomendowane odpowiedzi

Więc chciałem się podzielić uwagami po czyszczeniu zaworu EGR i wrażeniami z jazdy.

Więc miałem tak zapchany zawór że nawet te dwa mniejsze otwory(te u góry zaworu) były całkiem zatkane-dziwie się jak auto jeździło?

Natomiast po wyczyszczeniu i złożeniu przez pierwsze dwa trzy kilometry auto było jakoś dziwnie zamulone. Teraz przy rozpędzaniu na drugim biegu dość często puszcza chmurkę dymu(po ok 2 tyś obrotów przestaje kopcić),przed czyszczeniem na niskich obrotach to nie występowało za to na wyższych potrafił zakopcić nawet na piątce przy prędkości 160 widziałem dość dużo dymu teraz prawie wcale nie kopci przy szybkiej jeździe. Lecz jakoś nie wydaje mi się żeby auto zyskało na mocy?

Może zawór się uszkodził jak był tak mocno zatkany?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecz jakoś nie wydaje mi się żeby auto zyskało na mocy?

Bo EGR nie dodaje mocy :mrgreen:

Przez jakiś czas pewnie jeszcze będzie kopcił bo w przewodach zalega jeszcze olej, który będzie dalej spalany.

Odłącz wtyczkę od niego, zrób jazdę próbną i porównaj zachowanie auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłącz wtyczkę od niego, zrób jazdę próbną i porównaj zachowanie auta.

To znaczy jaka ma być reakcja po odłączeniu(komputer nie złapie jakiegoś błędu po odłączeniu)?

 

[ Dodano: 2009-09-20, 21:20 ]

To w sumie od czego jest ten zawór bo gdzieś czytałem że od ekologii???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinien trochę lepiej się zbierać, ale bez przesady. Ja z odłączonym jeździłem jakiś czas, ale że mocy i tak było mało, to podpiąłem z powrotem. Clip wykrył błąd EGR-a, ale po jego wykasowaniu auto jeździło tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli z odłączonym nie ma większej różnicy to dlaczego jak zawór jest zapchany to auto szarpie podczas przyspieszania,chociaż muszę powiedzieć że przed czyszczeniem u mnie szarpanie ustało samo a na czyszczenie się zdecydowałem żeby się nie zastanawiać czy nie trzeba go wyczyścić(a po rozebraniu się okazało że jest strasznie zaklejony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może już za mocno dolot zawalony był olejem?

dlaczego jak zawór jest zapchany to auto szarpie podczas przyspieszania

Bo jest jakaś nieprawidłowość - niesprawny (niedrożny) zawór musi mieć jakiś efekt uboczny. Jak odłączysz wtyczkę i będzie to samo, to może przyczyna szarpania okaże się coś innego. Czyszczenie tego zaworu na pewno nie zaszkodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Nie będę zakładał nowego tematu, u znajomej padł egr, odkręciłem śrubki i nawet nie drgnął, popsikałem wd i na drugi dzień próbuje i upierdzielił się, w kolektorze została ta druga część, jak ja wyjąć? Trzeba wyjmować kolektor? Jeśli tak to jak? Wyciągał ktoś?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zależności od wersji silnika może być różnie ale spróbuj wyjąć rurę doprowadzającą spaliny do zaworu EGR. Przez otwór będzie już go widać (przynajmniej w moim aucie tak jest). Może wtedy podważysz go jakimś sporym wkrętakiem i wyjdzie?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kluczem do odkręcania tarcz w szlifierkach możesz spróbować go obrócić.

Na pocieszenie mogę Ci napisać, że ja miałem cały dolot wyjęty, narzędzia, chemia sporo czasu, dostęp doskonały a i tak się rozpadł i część mechaniczna nie wyszła. Skończyło się wyłączeniem egra w sterowniku i całkowitym usunięciu go z auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miało się tylko skończyć na jego wymianie a tu taki problem, w połowie się teraz złamał i połowa wyszła a połowa siedzi, i nie idzie tego ruszyć przecinakiem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!