Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prawidłowe ustawienie lusterek


kaasiaa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie!!

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Meganki Coupe <ok> Jednakże nie jestem do końca pewna jak prawidłowo powinny być ustawione lusterka, tak aby mieć jak najlepszą widoczność??

Z góry dziękuję za pomoc! :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prawo jazdy jest? Na kursie tego powinni nauczyć :idea:

Lusterka zewnętrzne do tyłu ( :lol: ), tak żeby obejmowały fragment auta. W wewnętrznym ma być widać tylną szybę, a w zasłonie przeciwsłonecznej ma być widać buźkę :idea: Jak coś źle napisałem, to niech mnie ktoś poprawi, hehe.

Najlepiej przyjechać na spot, to Ci zawsze ktoś pomoże na żywo <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0LOD7ELvfkb7ceppKRSsR1epo1_500.jpg

 

Ustawiasz tak, żeby przy zmianie pasów na przykład widzieć kto jedzie obok tak by nikomu nie wjechać pod maskę, tylne ustawiasz na tylną szybę - nie inaczej. Pamiętaj jednakże o martwej strefie w bocznych lusterkach, i czasem się patrz na boki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prawo jazdy jest? Na kursie tego powinni nauczyć :idea:

Lusterka zewnętrzne do tyłu ( :lol: ), tak żeby obejmowały fragment auta. W wewnętrznym ma być widać tylną szybę, a w zasłonie przeciwsłonecznej ma być widać buźkę :idea: Jak coś źle napisałem, to niech mnie ktoś poprawi, hehe.

Najlepiej przyjechać na spot, to Ci zawsze ktoś pomoże na żywo <ok>

 

Tak, tak... ja to wszystko wiem ;-) Chodzi mi właśnie o to ile autka ma być widoczne w bocznych lusterkach? Na prawie jazdy uczyli mnie ( co prawda było to parę dobrych lat temu), że muszą być widoczne klamki w lusterku, ale wydaje mi się, że nie jest to dobra rada, bo wtedy widzę połowę auta zamiast tego co się dzieję na drodze za mną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterka zewnętrzne do tyłu ( <ok> ), tak żeby obejmowały fragment auta.

Podobno takie ustawienie lusterek bocznych jest błędne, przy prawidłowym ustawieniu nie powinno być widać nawet fragmentu autka, tak mówił Kuba Bielak (instruktor Szkoły Auto) w programie "Jazda Polska". Osobiście jednak również wolę widzieć fragment samochodu w lusterkach, łatwiej jest wówczas wyczuć odległość auta, które nas wyprzedza / które wyprzedzamy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co oglądać klamki w lusterkach? :shock:

W lusterku powinno być widać tylko zarys auta, żebyś na parkingu widziała co się dzieje z samochodem. Tak prosty "problem" że aż nie potrafię wytłumaczyć :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lusterka zewnętrzne do tyłu ( <ok> ), tak żeby obejmowały fragment auta.

Podobno takie ustawienie lusterek bocznych jest błędne, przy prawidłowym ustawieniu nie powinno być widać nawet fragmentu autka, tak mówił Kuba Bielak (instruktor Szkoły Auto) w programie "Jazda Polska". Osobiście jednak również wolę widzieć fragment samochodu w lusterkach, łatwiej jest wówczas wyczuć odległość auta, które nas wyprzedza / które wyprzedzamy...

 

 

No właśnie mam ustawione tak, że widzę kawałek tyłu auta żeby widzieć jak najwięcej za mną. Ale nurtowało mnie to ustawianie, żeby widzieć klamki... Może mój instruktor sam był niedouczony :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam prawe ustawione nieco niżej, gdyż znacznie częściej parkuję prawą stroną i wtedy dobrze widzę dolny róg samochodu. Oczywiście ustawienie jest takie bym nie musiał go podnosić do jazdy ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ustawione lusterka w ten sposób, że rzucając okiem na lusterko (nie kręcąc głową - czyli w trakcie jazdy) nie widzę ani kawałka samochodu - bo po co? Natomiast po przekręceniu głowy w lewo/prawo pojawia się zarys samochodu co wystarcza do parkowania. Ustawianie lusterek aby widać było klamki w przypadku coupe lub kombi to chyba głupota <ok>

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawianie lusterek aby widać było klamki w przypadku coupe lub kombi to chyba głupota <ok>

 

tak uczu w micrach na OSK

 

w sumie to powinno być widać trochę błotnika i koniec auta. Ale w Pionie ludzie ustawiają czasem tak że niebo widzą xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, dobra, niech tak uczą, ja tam wolę jak w lusterkach po ich wewnętrznej stronie widzę trochę kolorku własnej budy. I nie po to by się zachwycać tym kolorem ale by mieś na szybko odnośnik do pola widzenia za siebie. Nie tracę na tym wiele z kąta obserwacji a dużo wcześniej moja podświadomość odczytuje i umiejscawia widziany obraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien - w zupełności się z Tobą zgadzam! Dokładnie tak samo mam ustawione lusterka jak i Ty, a mam, uwaga - kombi! Wow, muszę być chyba głupkiem, skoro takie ustawienie, to głupota <ok> Nie ma po co przepisywać argumentów gojgiena, ale właśnie z tych samych powodów posiadam właśnie takie ustawienie lusterek :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, powiedźcie mi po co mi w lusterku widok boku samochodu choćby najmniejszy?

Mnie interesuje to co się dzieje po bokach auta. Lusterka powinny być tak ustawione, żeby obejmowały jak największe pole widzenia. Nie ma problemu jak trochę przekręcę głowę to bok auta widzę. Zauważyłem, że mniej mnie oślepiają pojazdy jadące za mną.

W sumie jeżdżę tak już z pół roku i nie powiem, że by mi się jeździło gorzej, a wręcz przeciwnie.

Polecam, sprawdźcie sami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!