Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

odpowietrzanie ukladu chlodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem na tym forum wpis jakiegoś użytkownika namawiający do podnoszenia auta podczas odpowietrzania. Wlaściwie do najachania na skarpę jedną stroną auta. Lewą? Podejrzewam, ze ma miec to związek z przemieszczaniem się ewentualnego pęcherza w chłodnicy.

Być może ja to napisałem przy dyskusji na temat obecności pęcherzy powietrza pokutujących w układzie chłodzenia. Przez takie pochylenie samochodu zmniejszy się trochę objętość tego pęcherza. W zasadzie ten pęcherz w chłodnicy projektant układu chyba celowo pozostawia, dla szybszego powstania ciśnienia w układzie chłodzenia, jeszcze przed zbliżeniem sie temperatury płynu w obiegu do temperatury 100*C. Obecność tego pęcherza w chłodnicy nie przeszkadza w pracy układu (obiegu płynu), jedynie może trochę zmniejszać zdolność wymiany ciepła przez chłodnicę. Górna część chłodnicy zajęta przez powietrze nie jest tak skuteczna jak część zajęta przez płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mieć rację.

Nie mniej u mnie było tak że silnik się normalnie nagrzewał. Gdy wskazówka temperatury(na desce) podchodziła po kreskę włączania się wentylatora, nagle następował spadek (otwarcie termostatu) dużo poniżej wskazania standardowej temperatury i tak kilka razy, aż temperatura się ustabilizowała, tzn obserwowałem wahania mniej więcej "dwie grubości wskazówki" +/_.

Odpowietrzanie nic nie dało, zawsze leciał płyn.

Przypadkowo, przy wymianie progów, odkryłem, że odpowiednie ustawienie auta spowoduje zmniejszenie tego bąbla w chłodnicy, a tym samym zmieniło się rozgrzewanie silnika.

Teraz wskazówka podnosi się w miarę nagrzewania się silnika, przechodzi niewiele powyżej kreski temp. nominalnej, spada, ponownie się podnosi do temp. nominalnej i tak stoi.

 

Dodano: 16 gru 2014 - 07:49

lewa strona w górę na odpalonym

W dół, tak aby to co w górnej części chłodnicy wyszło przez rurki w kierunku zbiorniczka wyrównawczego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dół, tak aby to co w górnej części chłodnicy wyszło przez rurki w kierunku zbiorniczka wyrównawczego.

lukasfenix ma rację - strona kierowcy (lewa strona) powinna być wyżej, żeby górny wylot chłodnicy był najwyżej.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak racja już się sam zakręciłem. :oops:

Najlepiej ustawić auto tak aby lewa strona chłodnicy poszła do góry i jednocześnie ten gruby wąż poszedł do góry, oczywiście bez rozszczelnienia układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!