Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Check emissions


yanik13

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich. Zwracam sie do bardziej doświadczonych z prośba o porade- otóż, wczoraj wracając do domu zaświecił mi sie ten komunikat- check emissions oraz napis Service i słynna ikonka silnika. Intensywnie mysleałem w jakich okolicznościach, stałem na światłach , zmiana na zielone , ruszam , wydaje mi sie , ze troche rzuciło autem i nawet myslałem ze zgasł( czasem tak sie działo przy starcie) ale nie. Po przejechaniu ok 150 m zapalił sie komunikat. Auto pracuje idealnie - odpala na raz, obroty trzyma, nie zmulone. Pojechałem do znajomego mechanika, podpiął tester chyba Boscha- łączył sie bezprzewodowo, ale wynikł problem bo trzeba było włączyć pełny zapłon, a mnie ta wiedza wczoraj uleciała, więc zapaliłem go. Odczytał błędy-wyszedł błąd czujnika położenia wałka rozrządu i to kilka razy. Próbował skasować te błedy ale nie dało rady. Podejrzewam ze nie da sie ich skasować na pracującym silniku , bo system nie dopuści do tego. Teraz mam zagwozdke, bo po przeczytaniu wszystkiego ma ten temat tj przy tym błędzie powinienem mieć co najmniej nierówną prace silnika, problemy z zapaleniem i takie tam a auto zapala na dyg i trzyma obroty idealnie bez żadnego falowania. Umówiłem sie na jutro z mech z servisu Renault, oczywiście prywatnie, ma podpiąć jeszcze raz pod Clipa i zdiagnozować. Przez tel gadał o KZFR i chce zebym zostawił auto na noc , a on rano jak bedzie zupełnie zimne zrobi diagnostyke, ale mnie sie to nie podoba bo nic nie hałasuje przy rozruchu, czy ktoś słyszał o podobnej historii?

Scenic to benzyna 1,6 16v. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tak samo mialem jakies pul roku mechnicy sie drapali po glowach ,wystarczy odlaczyc czujnik polazenia rozrzadu ,i powino byc ok ale nie jest wine za to czujnik tylko kolo faz rozrzadu bo one wysyla do czujnika sygnal a czujnik wysyla do kaputer ,wtedy omijamy to po odlaczeniu czujnika ,a zatym ida problem z odpaleniem nie ruwna praca silnika szarpanie ,i czasami dziwny chalas przy odpaleniu silnika ,POZDRAWIAM

 

[ Dodano: 2009-10-01, 21:01 ]

A ZNAJDUJE SIE KOLO KORKA WLEWU OLEJI DO GURY SCIAGNI PLASTIK CZYLI OBUDOWE DOSLOWNIE BEDZIESZ WIDZIAL ZE WTYCZKA BEDZIE SZARA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem dzis ta wtyczkę- po lewej stronie pionowo w dół wchodzi, wyczyściłem styki i zapiąłem. Ale jak ją odepnę zupełnie to czy wogóle zapali? po ponownym zapięciu błąd wyskoczył ale nie od razu - może faktycznie siedzi czujnik? Ty jeździsz z odpietą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie to może być czujnik zmiennych faz rozrządu, miałem takie objawy jak opisałeś. Jeżeli pojeździsz z tym trochę to po kilkudziesięciu uruchomieniach (20-30?) może samo zgasnąć, a potem się znowu pojawić. Koszt czujnika ok. 300 zł, czujnik wałka rozrządu to ok. 100 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zmiennych faz rozrządu, co to takiego? Jest zawór sterujący kołem zmiennych faz, czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału. Ludzie nie mylcie tych pojęć. Na forum znajdziecie informacje co jest czym i gdzie się znajduje. Matejko27 napisz jeszcze raz, tylko tak żeby można było zrozumieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam stary jak szukasz czujnika to mam prawie nówke i jak myslisz wszysko ok i lerzy wystarczy odlaczyc wtyczke i okaze sie ,ja podlaczalem pod kapa alto i blad wyskakiwal ze czujnik i co guma byl dobry i lerzy teras 400zl w bloto a padlo kolo faz rozrzadu,a obiawy mialem te same co kolega, pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-10-02, 00:23 ]

jerzde z odpietym pul roku i lata jak czeba ,mozesz odpiac nic sie niebój sprubuj przynajmiej bedziesz wiedzial czy lepiej chodzi

 

[ Dodano: 2009-10-02, 00:29 ]

a jag go podepne to masakra ,nie pali przerywa dlawi sie i ine zeczy ,a jak nie jest podlaczony lata ,i co wy na to adrugi czujnik zalozylem i to samo czyli czujnik nie moze byc ,proste a co daje sygnal o czujnika proste .

 

[ Dodano: 2009-10-02, 00:33 ]

jak co to napisz co tam pozdrawiam

 

Jeśli jesteś POLAKIEM, to zapoznaj się z regulaminem forum i zasadami pisania postów :!:

Jeśli obcokrajowcem, mieszkającym w naszym kraju, to lekko przymkniemy oko ale i tak upraszam o włączenie słownika (PL) w przeglądarce internetowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie mieszkam W ANGLI JAG BYCIE TO INTERESOWALO WAFLU Z POLSKI

Trzeba było to wcześniej napisać w profilu a nie teraz obrażać innych userów :!: Wystarczyło też o tym powiadomić któregoś z członków administracji. Jednak jak się określiłeś - jesteś POLAKIEM i choćby proste zasady ortografii cię obowiązują, pomijając brak polskich znaków.

Przydzielam upomnienie za niestosowne zachowanie :!:

 

ps. Obecnie przeglądarki internetowe udostępniają słowniki sprawdzające pisownię i wystarczy tylko takowy sobie ustawić w opcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc pojazd u mechanika. Odwiozłem go wczoraj wieczorem, facet jeszcze sie nim przejechał i sam stwierdził ze chodzi jak ta lala.Dzis od rana diagnozuje i walczy:) Wieczorkiem napisze co wydiagnozował.

 

[ Dodano: 2009-10-03, 12:32 ]

Jest juz po diagnizie. Komunikat i kontrolki zgaszone. mechanik stwierdził że na pewno uszkodzony jest czujnik położenia wałka rozrządu, ale jest ustawiony w takim położeniu ze w żaden sposób nie wpływa negatywnie na pracę auta- jego rada zostawić tak jak jest i jeździć, chyba że zaczną sie problemy z odpalaniem szarpaniem itp. Natomiast nie może nie może na 100% powiedziec czy to była przyczyna zapalenia sie komunikatu. Stwierdził jeszcze błąd spalania- podejrzenia złe paliwo bo sondy oscyluja w pełnym zakresie i być może to była przyczyna nieszczęsnego komunikatu. Wyjeżdże stare paliwo , zatankuje świeżej 98 i przegonie po trasie- zobaczymy. zebrane konsylium mechaników w servisie trwało 3 godz i kosztowało 100 pln

 

matejko 27 wtyczka o której piszesz to zawór KZFR natomist czujnik położenia wałka rozrządu znajduje sie z prawej strony w kolektorze- pod wtyczka 1 cewki widać śrubke jego mocowania, ma czarną wtyczkę i 3 przewody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witam, wyświetla mi wiadomość check emissions, na kompie pokazuje błąd EGR, wymieniłem na nowy i po skasowaniu błędu kontrolki (service i silniczek) zgasły, jednak po 100 km znowu to samo. Po wejściu w tryb testowy pokazuje, że nie ma żadnych błednych wiadomości a kontrolki świecą dalej. Pomocy, bo nie mam pojęcia co to może być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Wszystkich formułowiczów.

 

kolego yanik13 mam do

ciebie pytanko: jak zakonczyła się sprawa z Twoim samochodem? Czy udało się jakoś go naprawić? Już mówię dlaczego pytam, bowiem od 2 dni mnie również zaświeciła się kontrolka check i napis "check emissions". Kop pokazał błąd P0340 - nie da się go skasować. Samochód zaczął mi gasnąć po każdym zdjęciu nogi z gazu. Wymieniłem więc czujnik na nowy (EPS) i jest tak: nie gaśnie, jeździ jak malina (jak na razie), ale nadal nie da się skasować tego błędu. Czy on sam zgaśnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

U mnie ten błąd zgasł sam po kiklunastu jazdach- nie odpaleniach ale jazdach, oczywiście info o nim zostało w pamieci, wykasowałem go przy okazji wgrywania nowego softu do ręcznego. W międzyczasie wymieniałem rozrząd i to cholerne KZFR:( ból finansowy, ale jaka radośc o , poranku naciskam START i żadnego jęku:) pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Chciałem Cię jeszcze dopytać w tej kwestii: czy błąd zgasł zanim wymieniłeś to KZFR czy po tej wymianie? Bo już kilka razy jeździłem moim scenikiem i niestety nie gaśnie, ale odpukać na tym nowym czujniku na razie hula na 100%. Choć, przepraszam, bo z rana coś go bardzo zamula jak ruszam, kiedyś to bardzo zadławiło, aż kucnął. Tylko, że to ma miejsce jeśli go nie rozgrzeję, przynajmniej do jednej kreski na wskaźniku temp. jak go odprowadzam poprzedniego dnia np na parking. Jeśli będzie cieplejszy na noc i go potem rano odpalę to jest OK. Nie wiem czy to też jest z tym związane? Kolego yanik13 chciałem Cię dopytać o te szczegóły bowiem bardzo by mi to pomogło w diagnozie mojego problemu. Bo jeśli KZFR było wymienione przed samoczynnym zgaśnięciem kontrolki u Ciebie to znaczy, że to koło było całą przyczyną. Myślę o umówieniu się w ASO ale nie wiem co oni powiedzą na to, że ja już czujnik wałka wymieniłem (czyli powiedzą, że podpinałem jakiegoś kompa - tylko on mi błędu nie chce skasować). Czy tylko CLIP może dać tu radę???? Jeśli byłbym pewien to na bank bym się wybrał do ASO, a na dodatek muszę się dowiedzieć czy mnie obejmuje akcja z ręcznym hamulcem? Bo auto jest sprowadzone/.

Ahaś dodam, jeszcze że u mnie od jakiś 2 tyg nic nie terkotało przy odpalaniu. A wszystkich sytuacji z takimi odgłosami było może z 5 w ciągu 3-4 miesięcy.

 

A jeszcze jedno pytanie: czy płaciłeś za to kasowanie błędu przy okazji darmowego wgrania softu do ręcznego?

 

Jeszcze raz z góry Ci dziękuje za objaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie błąd zgasł jeszcze przed wymianą KZFR - czujnik padł jeszcze jesienią, a koło z rozrządem wymieniałem miesiąc temu. Zgasł samoistnie po ok 2 tyg jazdy, za skasowanie błedu przy wymianie softu nie nie płaciłem- mechanior gada" czujnik panu siedz, ja na to ze juz ok tylko nie wykasowany, no to on -wykasujmy- no to ja czemu nie" nic nie placilem, polczęstowałem go fajką i dowcipem:) z tego co wiem to tylko Clipem można wykasowac, inne testery widzą błąd ale nie wykasuja. Co do kzfr to terkotało srednio raz -dwa na miesiąc, skusiłem sie przy rozrządzie zeby miec sw spokój, objawów innych nie było- zero zmulenia na zimnym, ani na ciepłym, tylko czasem zaterkotało. Wywalczyłem 150 pln znizki na nowe koło, montował znajomy mechanik -poza ASO oczywiscie.Hamulec ręczny obejmuje wszystkie modele , których vin jest na liscie- nieistotne czy import, czy krajowy. Lista na stronach UOKIK. powodzenia

 

PS koło terkotało przeważnie jak było chłodno, lub wilgotno i jesli auto dłużej stało np noc- nie wiem jak to miało związek ale właśnie tak było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!