Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pukanie przód


bolom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

dTi 1.9, 2002, 98 KM. Jak jadę po małych chociażby wybojach lub przejeżdzam "leżących policjantów" mam straszne pukanie całego przodu. Jest takie buu buu buuu. Czy to końcówki drążków (stabilizatora) czy coś innego? Z góry dziękuję za wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bolom, przyczyn wiele....

1. końcówki drążka

2. gumy na stabilizatorze

3. gumy na wachaczach

4. gumy mocowania amortyaztora (ale tutaj przy mocnym skręcie też byłoby słychać)

5. oberwany tłumik (guma z wieszaka spadła)

 

a no i jedno pamiętaj że to nie zawsze musi być przód...

 

a co do stacji diagnostycznej to na wielu robią to za darmo.... więc często warto podjachać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie w mojej megance odczuwam niewielkie ściaganie i to nie zawsze gdy puszczam kierownice byłam u mechanika żeby sprawdził mi zbieżność podobno ze zbieżnością wszystko oki i mam podobno do wymiany listwe układu kierowniczego podobno coś mi puka w kole z przodu od pasażera. Co o tym sądzicie?

Miał ktoś coś podobnego? z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

"końcówki drążków (stabilizatora)" jak to napisał Kolega Bolom, czyli po mechanicznemu łączniki stabilizatora można sprawdzić bardzo prostym sposobem.

Wystarczy otworzyć drzwi przednie,najpierw kierowcy potem pasażera,albo na odwrót jak kto woli chwycić za dach w miejscu styku górnej części drzwi i kilkakrotnie energicznie pchnąć,tak żeby samochód rozbujać na boki.

Jeśli z okolic koła a właściwie wnęki nadkola słychać pukanie to na bank jest to łącznik stabilizatora.

Co do problemu Koleżanki Lolek25- wymiana maglownicy(bo tak nazywa się ten element) na nową będzie dość kosztowna- sugerowałbym poszukać używanej, po uprzednim stwierdzeniu czy napewno to jest przyczyną u innego mechanika, żeby nie wymienić czegoś na zapas-mechanik też może się mylić albo może chciec Cię naciąć na kase, wiem bo sam jestem mechanikiem ;-) (nie żebym był nie uczciwy,ale widziałem kilka mechanicznych sztuczek starszych kolegów po fachu).

Odnośnie pukania, moim zdaniem napewno nie jest to koło jak napisałaś,w kole poprostu nie ma co pukać. Pukającym elementem może być np.sworzeń,tuleja wachacza,łącznik stabilizatora,łożysko w piaście(ten element raczej chuczy niż puka,ale...).

Ja zaczął bym diagnostykę owego pukania od wyważenia "pukającego" koła w warsztacie wulkanizacyjnym- to najtańsze(10-15zł) co można zrobić,a może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też mi stukało na nierównościach jezdni.

Walnięty był prawy łącznik stabilizatora, wymieniłem oba aby zaraz nie wracać na wymianę lewego.

Przy okazji wymieniłem łożysko na lewym tyle, zaczynało go być słychać.

Wymiana 2x łączników 40zł ( robocizna )

Wymiana łożyska 50zł ( robocizna )

Mogę polecić na tego typu mechaniczne drobne naprawy zakład w Lublinie ( na pw )

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamilf - No nie wszyscy posiadają prasę do "wyciskania" łożyska :mrgreen: A poza tym robótka była by łatwa i przyjemna.

Prawdę mówiąc , myślałem że serwisy za tego typu usługi bardziej się cenią ( no poza ASO :P ).

No i 40 zł za wymianę 2x łączników ..... chyba nie będę się już brudził więcej :P

 

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!