Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pukanie przód


bolom

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie,

dTi 1.9, 2002, 98 KM. Jak jadę po małych chociażby wybojach lub przejeżdzam "leżących policjantów" mam straszne pukanie całego przodu. Jest takie buu buu buuu. Czy to końcówki drążków (stabilizatora) czy coś innego? Z góry dziękuję za wskazówki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bolom, przyczyn wiele....

1. końcówki drążka

2. gumy na stabilizatorze

3. gumy na wachaczach

4. gumy mocowania amortyaztora (ale tutaj przy mocnym skręcie też byłoby słychać)

5. oberwany tłumik (guma z wieszaka spadła)

 

a no i jedno pamiętaj że to nie zawsze musi być przód...

 

a co do stacji diagnostycznej to na wielu robią to za darmo.... więc często warto podjachać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie w mojej megance odczuwam niewielkie ściaganie i to nie zawsze gdy puszczam kierownice byłam u mechanika żeby sprawdził mi zbieżność podobno ze zbieżnością wszystko oki i mam podobno do wymiany listwe układu kierowniczego podobno coś mi puka w kole z przodu od pasażera. Co o tym sądzicie?

Miał ktoś coś podobnego? z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

"końcówki drążków (stabilizatora)" jak to napisał Kolega Bolom, czyli po mechanicznemu łączniki stabilizatora można sprawdzić bardzo prostym sposobem.

Wystarczy otworzyć drzwi przednie,najpierw kierowcy potem pasażera,albo na odwrót jak kto woli chwycić za dach w miejscu styku górnej części drzwi i kilkakrotnie energicznie pchnąć,tak żeby samochód rozbujać na boki.

Jeśli z okolic koła a właściwie wnęki nadkola słychać pukanie to na bank jest to łącznik stabilizatora.

Co do problemu Koleżanki Lolek25- wymiana maglownicy(bo tak nazywa się ten element) na nową będzie dość kosztowna- sugerowałbym poszukać używanej, po uprzednim stwierdzeniu czy napewno to jest przyczyną u innego mechanika, żeby nie wymienić czegoś na zapas-mechanik też może się mylić albo może chciec Cię naciąć na kase, wiem bo sam jestem mechanikiem ;-) (nie żebym był nie uczciwy,ale widziałem kilka mechanicznych sztuczek starszych kolegów po fachu).

Odnośnie pukania, moim zdaniem napewno nie jest to koło jak napisałaś,w kole poprostu nie ma co pukać. Pukającym elementem może być np.sworzeń,tuleja wachacza,łącznik stabilizatora,łożysko w piaście(ten element raczej chuczy niż puka,ale...).

Ja zaczął bym diagnostykę owego pukania od wyważenia "pukającego" koła w warsztacie wulkanizacyjnym- to najtańsze(10-15zł) co można zrobić,a może pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też mi stukało na nierównościach jezdni.

Walnięty był prawy łącznik stabilizatora, wymieniłem oba aby zaraz nie wracać na wymianę lewego.

Przy okazji wymieniłem łożysko na lewym tyle, zaczynało go być słychać.

Wymiana 2x łączników 40zł ( robocizna )

Wymiana łożyska 50zł ( robocizna )

Mogę polecić na tego typu mechaniczne drobne naprawy zakład w Lublinie ( na pw )

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kamilf - No nie wszyscy posiadają prasę do "wyciskania" łożyska :mrgreen: A poza tym robótka była by łatwa i przyjemna.

Prawdę mówiąc , myślałem że serwisy za tego typu usługi bardziej się cenią ( no poza ASO :P ).

No i 40 zł za wymianę 2x łączników ..... chyba nie będę się już brudził więcej :P

 

 

Pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!