Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dodatkowe wyposażenie - co warto a co sobie odpuścić?


fatcat

Rekomendowane odpowiedzi

Witam:)

Ja mam ta wersje privilage bo w moim przypadku nie bylo az takiej roznicy miedzy wersjami(nie pytajcie jakiej bo dokladnie nie pamietam).Dodadkowo dokupilem sobie navi dach panoramiczny siedzenia podgrzewane .Jedynie nie mam bi xenonow,arakmysa.Uwazam ze xenony to super sprawa jednak te zwykle swietnie swieca i nie bylo sensu placvic za nie 4tys.Natomiast ten system grajacy jest kiepski naprawde.Sluchalem go w wwersji testowej i brzmail identycznie jak standardowy wiec uwazam ze nie ma sensu placic za cos takiego.Spowiedziwalem sie czegos lepszego tym bardziej ze mial niemal indetyczna specyfikacje jak system bose w saabie a roznica byla kolosalna.Wracajac do navi uwazam ze jest najlepsza z jakiej kiedykolwiej korzystalem.fakt faktem ze trzeba ja od razu aktualizowac ale jest naprawde swietna i latwa w obsludze.Dach panoramiczny jest bardzo ciekawy otwiera sie przednia czesc natomiast tylnia niestety nie.To jest tak bardziej 2 szyberdachy,oba sa zamykane.Zdwiwlo mnie natomasit jedna sprawa.Jechalem ponad 350 km w jedna strone w 5 osob i zaladowany bagaznik i z tylu szyby byly zaparowane chodz caly czas byla klima wlaczona i ostro dziala.Moze mi ktos powiedziec czy maial cos takiego na dluzszym odcinku?A wlasnie jeszcze wrcajac do tych naklade z przodu i ztylu ja osobiscie uwazam ze dodaja megance sprotowego charakteru aczkolowiek spaliny moglyby wychodzic po obu stronach;p

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam Wszystkich...!

 

właśnie kupiłem Megi Mk 3 GT w wersji Dynamique 1.6 110 KM i mam kilka pytań.

Po pierwsze czy większość z Was kupuje ESP bo na forum rzadko się o tym wspomina (może to oczywista sprawa?) a ja zdecydowałem się na model z 2009 w ofercie "wyprzedażowej" z duuużym rabatem ale tam niestety ESP nie ma i być nie może. Trochę mnie to teraz martwi i zastanawiam się czy w GT jest to bardzo potrzebne i czy dam radę z tym żyć:mrgreen:?! Auto jest dosyć długie i nie wiem czy nie będzie go zarzucać na zakrętach, dodam że jeżdżę spokojnie.

Sprawa druga, nie mam też czujników parkowania z tyłu w pakiecie a jak wsiadłem do "pokazowego" GT to..., kurcze nic tam z tyłu nie widać a ja jeszcze będę mieć karetkę. Czy czujniki można dokupić i zamontować w serwisie?

I sprawa trzecia, czy w wersji Dynamique jest tempomat i do czego służą guziki na kierownicy?

 

Zapewne zadam jeszcze kilka pytań więc proszę o wyrozumiałość...<czerwona>!

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuco, torche dziwne pytania zadajesz :mrgreen: A czy myślisz, że jeszcze 10 lat temu ludzie nie jeździli autami gdyz nie było w nich ESP <czerwona> Kiedys ludzie jeździli maluchami gdzie nie było poduszek, ABS, ESP czy wspomagania kierownicy i ... jeździli więc i ty sobie z pewnoscią bez ESP poradzisz :mrgreen:

To że auto jest długie (Megane III wcale NIE JEST długie) nie oznacza , że ma zamiatać tyłem na zakrętach. Bardziej zalezy to od konstrukcji wawieszenie, jago zestrojenia, opon czy umiejscowienia środka ciężkości auta.

Czujli cofania możesz dokupic sobie w ASO lub poza nim i zamontować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuco, wiesz ten tylny napęd będzie tobą rzucał na boki przy ruszaniu tak gdzieś 2-3metry w obydwie strony, samochód również driftuje lepiej niż najnowsze EVO X, więc wiesz bez ESP to masz przechlapane <czerwona>

żartowałem

teraz poważnie powinieneś sobie spokojnie poradzisz sobie tym samochodem, sam w sobie samochód jest spokojny i nimo agresywnej fajnej linii samochodu, posiadam Megane I kombi z podobnym silnikiem 1,6 16V, da się wyjść z poślizgów nawet kierowcy z stażem pół roku, nie narzekam na cofanie ani zwrotność, jeśli spokojnie kontrolujesz gaz myślę że będziesz miał małe prawdopodobieństwo poślizgów, oczywiście przydało by się jeśli nie masz to też rozpaczy nie ma, będziesz lepszym kierowcą.

O czujniki się nie martw możesz je wszędzie kupić, także kamerkę cofania( koszt około 100zł)

 

P.S. mój kolega znienawidził swój samochód(opel) za to że ma ESP, komputer ciągle chciał być mądrzejszym od człowieka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za słowa otuchy..., po prostu wczoraj wydałem kupę kasy (częściowo kredyt...ale co tam) i jestem teraz w lekkim stresie że nie będzie "wszystkiego". Poza tym do tej pory jeździłem mniejszymi autami, obecnie jeszcze mam Forda Fusiona i autko nawet bez ESP trzyma się drogi jak przyklejone;)!

 

A jeszcze z innej beczki czy w tej "mojej" wersji są spryskiwacze reflektorów przednich... na zderzaku są takie "moduły" ale w specyfikacji tego nie ma?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie. Jak już ktoś tutaj pisał - poradzisz sobie bez problemów. Ja muszę się nieźle nagimnastykować żeby ESP uruchomić :mrgreen: A mam troszke mocniejszy silnik <czerwona>

 

Co do spryskiwaczy reflektorów to zapewne ich nie masz - są montowane razem z xenonami. Czujmiki na tył możesz dorzucić, ale wbrew pozorom nie są takie mega niezbędne - wiadomo jest łatwiej i przyjemniej, ale bez przesady.

 

Kupiłeś fajne autko to się z niego ciesz a nie szukasz dziury w całym :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, Tomeko ma rację, kupiłeś nowe auto i to jest powód do radości, a brak czujek czy ESP nie jest powodem do smutku <czerwona> czujki mozesz w kazdej chwili sobie dołożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wbrew pozorom nie są takie mega niezbędne - wiadomo jest łatwiej i przyjemniej, ale bez przesady.

 

Widoczność do tyłu poza zupełnie na wprost jest fatalna <czerwona> I tego nie da się zaprzeczyć. Więc czujniki pomagają w strefie bocznej i to sporo. Mnie uratowały przed wpakowaniem się w samochód na parkingu, który ruszył z buta na wstecznym i wyjechał idealnie przed czujniki :mrgreen:

 

ESP, również nie posiadam... jakoś nigdy nie miałem problemów z przyczepnością auta. No poza zabawą na śniegu :mrgreen: nie przejmuj się tym.

Dynamique ma tempomat i właśnie do sterowania nim służą przyciski na kierownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki cofania na pewno sobie zafunduje tylko ich cena lekko mnie zniechęca - w salonie Renault liczą sobie za to 800zł. Na Alledrogo są zestawy za 199 - 299zł ale z drugiej strony nic bardzo mam ochotę na wizytę w jakimś "garażowym" warsztaciku i na dłubankę w nowym autku :shock: .

Została jeszcze sprawa dywaników, nie dopytałem ale zapewne w aucie nie ma ich w standardzie. Czy oryginalne dywaniki (biorę pod uwagę gumowe bo przy dzieciakach to jedyna opcja) warte są zainteresowania bo czytałam gdzieś na forum że trzeba je wspomagać gazetą w deszczowe dni;)? Ewentualnie jakie polecacie zamienniki plus mate do bagażnika (mam wersje z kratką)?!

I ostatnie pytanie czyli sprawa alarmu, zdecydowaliście się na oryginalny, czy nie warto? I co lepsze blokada skrzyni czy alarm?

 

Pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do czujników to radzę w salonie.

Ja się nie pytałem o dywaniki, były i już, łaski nie robią. Mata do bagażnika to standartowa za 99 zł na Allegro, taką samą nieoryginalną sprzedają też w salonach za ok 150 zł. Co do dywaników to mi się podobają, ale faktem jest ze mało praktyczne. Ale za to łatwo wytrzeć lub czymś tymczasowo wyłożyć. Pytałeś o tempomat -wszystko Tobie powiedzę, zresztą u mnie tak było że sprzedawca proponował jazdę próbną w trakcie odbioru i miał obowiązek wszystko mi przedstawić ( i musiałem pokwitować że on mi to wszystko powiedział). Co do ESP to nie mam, może by się przydało. Ale jak próbowałem w różnych warunkach ( umiarkowanie) to samochód dobrze się trzyma drogi.

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuco, jeśli dywaniki to TYLKO oryginalne !! Po pierwsze są idealnie dopasowane do podłogi samochodu. Po drugie zaś, są duzo bardziej wytrzymałe !! Ojciec ma w Megane II 2 komplety oryginalnych dywaników (gumowe i welurowe) i oba komplety sprawyją sie bardzo dobrze.

Ja zaś mam oryginalne dywaniki jeszcze z ... renault 21. Mają ok. 9 lat i obecnie jeźdżą w aucie mojej żony i są w stanie idealnym <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne dywaniki można kupić na alllegro, sa idealnie skrojone i wydaja się być wytrzymałe.

Jedyny minus, na który zwróciłem uwagę producentowi to za wąskie zaczepy, trzeba je ręcznie poszerzać żeby weszły bolce z podłogi.

 

Komplet kosztuje okolo 60 PLN, grubsza wersja okolo 100 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do alarmu to jesli fura kosztuje ponad 50 tyś to chyba do ubezpieczenia sa wymagane dwa zabezpieczenia - moim zdaniem najrozsądniej jest brać alarm firmowy - masz go podpietego od razu pod centralny

 

A co do blokady skrzyni biegów to chyba najgorsze zabezpieczenie z mozliwych. Pare lat temu spod bloku mi buchneli fure z założoną taka blokadą wiec swoje zdanie w tym temacie mam wyrobione. Z blokad mechanicznych najlepszy jest system bullock zakladany na pedały ale z tego co wiem nie jest on honorowany przez ubepieczyciela jako zabezpieczeni autka.

 

pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do dywaników to mam gumowe tez ze strony renault które tam kosztują 150 PLN dostałem je z samochodem wielki mankament wyszedł tej zimy nie spełniają swojej funkcji podczas zalegania śniegu na ulicach wszystko naniesione do wnętrza z roztopionego śniegu spływa na dywanik (za małe ranty) i gromadzi się w schowku w podłodze i robi się basen :evil:

dziwne jest to że podczas mokrej pogody (deszczowej) się sprawdzają no i

są tak wyprofilowane że można się dostać do tego schowka w podłodze <czerwona>

Najgorsze z możliwych to było chyba w polonezie w poprzednim aucie (thalia) miałem blokadę skrzyni biegów dipol (bolec blokujący w pozycji wstecznego) bardzo fajne urządzenie i polecam ;-)

teraz zdecydowałem się na alarm i trochę tego żałuję ponieważ nie wiem do końca czy mam zabezpieczony samochód bo jeszcze ani razu mi się nie włączył i nawet nie wiem jak wyje syrena :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi właśnie z "dipolem" zakosili Uniacza spod bloku - jak zgłaszałem wowczas na policji to mi gościu powiedział wprost - "dziadostwo - jeśli wiesz gdzie uderzyć łomem dwa razy, a złodzieje wiedzą, to po 3 minutach jest po robocie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!