Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

podgrzewacz płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

koledzy czytajcie na co odpisujecie....

Kolega Profit pisze o układzie grzejnym gdzie są 4, grzałki więc chyba jest różnica pomiędzy połączeniem ich na 2 przekaźnikach, gdzie będzie tylko jedna i na drugim 2 włączone, a czterema na 3 przekaźnikach..

Kupiłem już sprawny podgrzewacz z Trafika na 4 świece.

Nie wiem czy będzie to dobry sposób podłączenia. Szyba tylna ma moc około 300W czyli przy 12V daje 25A. I jeżeli grzałki będą miały po 300W (bo o takich czytałem na forum), czyli razem będzie 1200W co nam daje 100A.

Dlatego do przycisk ogrzewania szyby i równolegle do niej jest planowane podłączenie tylko ręczne sterownie cewkami przekaźników, a na ich styki robocze plus bezpośrednio z aku i wyjście na grzałki....

Chcę podłączyć wspomniany podgrzewacz ( Alternator 150 A także powinien pociągnąć) ale aby nie robić dodatkowych przełączników na desce rozdzielczej , to chcę podłączyć kabelek nisko prądowy dający sygnał na przekaźniki ( na każdą świecę osobny przekaźnik) z centralki wewnętrznej z bezpiecznika ogrzewania tylnej szyby.

Oczywiście kable główne wysokoprądowe z uwzględnieniem bezpieczników pójdą prosto z akumulatora ale ten sygnał załączenia chcę uzyskać właśnie po bezpieczniku , jak włączę ogrzewanie szyby i lusterek

Na samym układzie ogrzewania szyby zsumuje się więc ogrzewanie szyby, lusterek i cewki tych przekaźników, które będą włączone.

Reszta jest pociągnięta z aku, a ten powinien to pociągnąć przy tym alternatorze. Sam mam (fabrycznie) grzałki przynajmniej 1000W, a prawie na 100% 1800W, szybę 240W i 2 lusterka po około 10-15W każde, alternator 150A i cały czas na światłach jeżdżę. Komputer normalnie grzałki włącza.

Dlatego też, by umożliwić pełną regulację tymi czterema grzałkami, a zminimalizować dodatkowe obciążenie przynajmniej o jeden przekaźnik, zasugerowałem by zrobić to na 3 przekaźnikach. zasugerowałem

Profit ja bym jednak dobudował mały panel z 3 przełącznikami w środku auta gdzie można by wybierać czy ma grzać 1-2-3-4 grzałki albo całkowicie je odłączyć, jak nie będzie potrzeby dogrzewania wnętrza, (gorący silnik i płyn w czasie jazdy) a będziesz musiał tylko lusterka osuszyć..

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien trochę mnie źle zrozumiałeś. Chodziło mi że włączenie ogrzewania i wszystkich grzałek na raz jest według mnie poronionym pomysłem. Wiadomo, że włączenia ogrzewania szyby spowoduje podanie napięcia na cewki przekaźników od grzałek. Osobiście wolałbym tym ustrojstwem sterować przy pomocy dodatkowych przycisków niż załączać wszystko na raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrozumiałem, dlatego napisałem zarówno o dociążeniu samego układu ogrzewania szyby przekaźnikami jak i zsumowałem cały pobór i porównałem do tego jak to u mnie jest fabrycznie. Też wszystkie grzałki są włączane w czasie jazdy z włączonymi światłami mijania, a grzałki mam mocniejsze przy takim samym alternatorze. Przycisk "dobra widoczność" włącza równocześnie ogrzewanie szyby tylnej, lusterka i grzałki w nawiewie. Do tego jeszcze wentylator na pełną moc.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym jednak dobudował mały panel z 3 przełącznikami w środku auta gdzie można by wybierać czy ma grzać 1-2-3-4 grzałki albo całkowicie je odłączyć

też się powoli ku temu skłaniam. Tylko chcę zrobić jeden przełącznik ale 3 funkcyjny.

1- stopień wyłączone.

2- stopień dwie grzałki

3 - stopień dodatkowe dwie grzałki ( razem 4).

 

Tylko w tym przypadku chyba zrezygnuję z podłączania pod szybę tylnią a zastosuję po prostu wyłącznik termiczny jak to sprytnie zrobił ktoś na forum FIAT -a chyba ( link poniżej).

http://motoryzacja.kustosz.net/Stilo/manual-Jak-zamontowac-grzalki-zarowe.pdf

 

Dzięki za poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że w tym wypadku będą grzały wszystkie świece. (zamieszczony w poradniku schemat i opis)

U siebie musisz to zmodyfikować skoro chcesz wstawić przełącznik 3 pozycyjny. (każda pozycja na inny przekaźnik)

No i pamiętaj jeszcze o pozycji neutralnej, jak będziesz zimny silnik zapalał latem i ogrzewanie wnętrza nie będzie potrzebne.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sterowania zasilaniem cewek przekaźników dobrze by było zastosować układ sprawdzający czy aku jest ładowany, a tym samym silnik włączony. Takie moduły są wbudowane w niektóre zestawy diodowych świateł do jazdy dziennej. tych podłączanych plusem pod + aku, zamiast plusa po stacyjce.

Zabezpieczy to akumulator, by zaraz po zapłonie grzałki nie wysysały prądu z aku, a dopiero po rozruchu silnika.

Opcji jest masa, wszystko od inwencji zależy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie też tak myślałem ! Mam zamontowane właśnie światła do jazdy dziennej z takim modułem i zastanawiałem się czy nie podłączyć pod nie podgrzewacza. To chyba dobre rozwiązanie ? No i nie muszę wtedy grzebać w fabrycznej instalacji ani podpinać się pod inne kable ( tym bardziej , że schematów żadnych nie mam do SIII ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie bezpośrednio pod dzienne, bo one zawsze nie świecą. Przykładowo rozruch zimnego auta po zmroku w zimie. Ogrzewanie potrzebne jednak wymagane są mijania a nie dzienne. W takim układzie brak możliwości wysterować odpowiednią ilość grzałek.

Jakbyś się wpiął tylko w moduł, (który zezwala na zapalenie dziennych, podający plus z aku do świateł) to już inna sprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo można zastosować przekaźnik sterowany poziomem napięcia ja tak zrobiłem u siebie ze światłami dziennymi bo moje akurat nie miały takiego modułu wbudowanego.

 

Przekaźnik sterowany poziomem napięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę cały czas i się nie spieszę. Chcę zrobić tak aby funkcjonowało bez problemów. Z tym modułem od świateł to trochę może być znowu problem , bo jak wiadomo z innych tematów o światłach dziennych , w S3 alternator nie ładuje cały czas z tym samym napięciem. Ja swój moduł musiałem przerabiać i wysyłać aż do Gdańska. Z tym regulowanym przekaźnikiem to fajny pomysł się wydaje.

Wielkie dzięki za podpowiedzi :bash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W uzupełniu wcześniejszych wpisów powiem jak dziś wygląda działanie grzałek. Moim zdaniem znośnie. Mimo tego, że "każda z innej parafii", zwykłe żarowe, to raczej spełniły swój cel. Ciepełko leci dość szybko. Przy 11-13 na minusie po kilku kilometrach czuć ostre grzanie. Podobnie, gdy odpale auto i stoje. Wskaźnik temperatury reaguje troche później. Przy dzisiejszej porannej temperaturze musiałem przejechać jakieś 5-7 kilometrów, aby wskaźnik wyraźnie poszybował powyżej kreski. Później występuje taki skok, że stoi, stoi, idzie i w krótkim czasie jest na któreś tam kresce. To tak mniej więcej. Bez przerwy nie obserwuję wskazówki. Jeśli dorwie oryginalne świece to powiem coś wiecej. Nie wiem czy to tylko wrażenie, ale moim zdaniem spadło spalanie. Teraz trudno ocenić z racji zmowych warunków. Może to tylko moje chciejstwo. :unsure:

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!