Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1,9 dci 120 koni nie jedzie do 2000ob


Mil3k6

Rekomendowane odpowiedzi

Coś jest nie tak tylko nie wiem co. Moja M2 nie ciągnie od dołu coś mam przytkane tylko nie wiem co. Sprawdziłem już i wyczyściłem EGR , podmieniłem czujnik ciśnienia doładowania ,sprawdziłem węże sterujące turbo. Podmieniłem sterownik elektro zawór sterujący turbo ale auto nadal się nie zbiera co może być przyczyną. Komp pokazuje ze wszystko jest ok. Mechanik poradził mi abym umył interculer i sprawdził jakieś elektro zawory tylko nie wiem jakie sam już nie wiem. Komputer pokazuje ze ciśnienie doładowania jest ok. ale autko nie chce jechać od dołu. Na 2 biegu przy wcisnientym gazie go deski reakcja na gaz jest dopiero od 2000 obrotów do 2000 nie ma nic jak zwykły diesel. Sam już nie wiem co może być nie tak może ma ktoś z was podobny problem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to zasada ale w moim 1,5 jest dokładnie to samo? Do dwóch tyś obrotów w aucie nic się nie dzieje tak naprawdę ciągnie dopiero przy 3000. W sumie to byłem niemiłozaskoczony takim przyrostem mocy bo poprzednie auto miało kucyków 90 niutków tyle samo masa podobna, a subiektywne odczucia z jazdy zupełnie inne . Od 1500 było ok przy 2000 było super i tak do 4500 póżniej wielka dziura turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dziś lub jutro odpinam przepływomierz bo komp pokazuje ze jest ok ale zobacze jak bedzie bez przepływki. ( podobno bez przepływki może być lepiej bo komputer ustawi jakieś pośrednie ustawienia jeśli będzie lepiej to walnieta przepływka ale komp nie pokazuje tego ) Wszystko juz sprawdzałem tak ja pisałem wyżej 2 razy turbo regulowałem egr czysciłem sterowanie turbo ok ,czujnik ciśnienia doładowania ok jesz ktos gdzieś pisał o tem. płynu chłodzącego tez musze to sprawdzić ,oraz sprawdzę czy nie mam przytkanego interculera Pozdro pisz jak by co

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

w moim meganie mam problem- zapalil mi sie serwis i komunikat skontroluj wtryskiwacze-samochod normalnie jezdzi dobrze p[rzyspiesza ale tylko do jakis 2200 obr.min-pozniej nic zero mocy-pojechalem do znajomego podlaczyl komputer i po diagnostyce powiedzial ze komputer samochodu tak reaguje na zbyt duze cisnienie doladowania-zebym sprobowal wyczyscic jakis zawor EGR jak nie pomoze to czujnik-i co robic ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podepnę się do tematu - może komuś pomogę - miałem identyczny problem – już pomyślnie rozwiązany.

 

MII Gt Ph I 1,9 dci 120PS 2004 170tkm

 

Zaczęło się od tego, że pewnego pięknego dnia, praktycznie dwa stajania po wyjechaniu z warsztatu (zmieniałem poduszki McPhersona) podczas gaszenia silnika strasznie zatrzęsło i jęknęło - od razu zauważyłem bo od wymiany poduszki silnika przy rozrządzie motor gasł bez szarpnięć - cichutko jak benzyna. Po ponownym odpaleniu zapaliła się lampka SERVICE i komunikat na kompie o konieczności sprawdzenia układu wtryskowego. Silnik odpalał normalnie, pracował jakby głośniej (autosugestia?), ale gaszenie było dziwne i z szarpnięciem - no i ten komunikat, jak wyrok na kilka tysięcy. Pojechałem z powrotem do warsztatu - nie mają diagnostyki, więc sprawdzili mi organoleptycznie co mogli, sprawdzili świece żarowe (czasem one wywołują takie komunikaty) - ale wszystko było ok. Po wyjeździe z warsztatu i przejechaniu paru km - ulga - komunikat i lampka zgasły, ale silnik przy gaszeniu dalej nie był ok. Niestety po następnym odpaleniu i przejechaniu paru metrów – znowu Service + kontrolka silnika (układ oczyszczania spalin) tym razem - tak na stałe, do tego doszedł permanentny brak mocy do 2000 obr/min - najbardziej odczuwalny na dwójce - brak reakcji na pedał gazu. Powyżej było już całkiem nieźle i dało się jechać nawet 110 km/h, więcej nie próbowałem, bo nie było warunków. Pojechałem na komputer (Sieradz - tylko 30 zł -!!! polecam) - diagnoza: EGR nie działa jak należy (nie wiem czy był za bardzo czy za mało otwarty - ale procentowo ok 30% wg. wskazań). Po komunikacie o wtryskach ani śladu. Po skasowaniu błędu EGR, ten pojawiał się zaraz ponownie po „przygazówce” lub przejechaniu kilkudziesięciu metrów. Mój brat ma też 1,9 dci tylko starszy w scenicu 2001 i przerabiał już ten temat, więc umówiłem się z nim na czyszczenie. Nie będę się tu rozpisywał jak i co się robi, bo jest na forum ze zdjęciami. Dodam tylko taki szczegół, że nigdzie nie znalazłem opisu, że trzeba przedmuchać sprężarką takie otwory odpowietrzające korpus cewki (2 szczeliny na obwodzie kołnierza mocującego). Są tam całe tony sadzy, które mogą blokować ruch trzpienia mimo oczyszczenia części zewnętrznej. Mój brat czyścił dwa razy zawór i nie było całkowitej poprawy, dopiero gdzieś się o tym dowiedział (tajemnica zawodowa) i po przedmuchaniu tej komory wszystko było ok. Mój silnik po tym zabiegu chodzi znowu poprawnie - zero komunikatów i lampek, wydaje mi się że mniej kopci przy gwałtownym przyspieszaniu i jakby zyskał nawet trochę momentu i mocy - być może już wcześniej zabrudzony zawór EGR ograniczał dynamikę silnika zanim komputer to wykrył.

Ciekawostka - ponoć walenie młotem podczas demontażu,montażu amorków/poduszek mogło spowodować odkruszenie się nagaru w EGR i całe problemy - ale skoro zawór był brudny to kłopoty pojawiłyby się prędzej czy później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

U mnie właśnie zaświeciła sie lampka kontrolna i napis service. Trochę się wystraszyłem. Świeciła się do momentu kiedy - po zapleniu silnika przyspieszyłem do 2 tys obrotów. Wtedy wszystko zniknęło i na razie sie nie pojawia. Zastanawiam się dlaczego tak sie stało. Jedynym wytłumaczeniem (oczywiscie poza tym ze w końcu coś wysiadło) jest fakt, ze przez 3 dni jeździłem nie przekraczając 30 km/godz (miasto od -15 do -22 stopnie). Może to jest powód a gdy wreszcie zaczłąłem jeździć normalnie coś sie tam przedmuchało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!