Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

[Ogólne] Grand Scenic 2009 + box dachowy


chato.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś zamontowano mi w końcu poprzeczki na dach.

W pierwszej chwili myślałem, że są źle założone (za bardzo

ku przodowi), ale zajrzałem do instrukcji - tak musi być i koniec.

576182.jpg

Będę chciał kupić jak najbardziej pojemnego boxa - w domyśle

maksymalnie długiego i szerokiego (pamiętając o dopuszczalnej

wadze całości do 120 kg).

Zastanawiam się tylko jak - przy takim umiejscowieniu poprzeczek -

tył boxa bez punktu podparcia, będzie się zachowywać w trakcie

jazdy (nawet jeśli najcięższe rzeczy upakuję na dziobie) <ok>

Jakie macie doświadczenia w tej kwestii i jakie trumny polecacie :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chato.pl, jeśli możesz zrób zbliżenie mocowania tych belek. Coś mi się wydaje, że tylną można przesunąć jeszcze bardziej do tyłu, prawie na sam koniec drzwi. One chyba nie są mocowane w gniazdach do tego przystosowanych, a jedynie zaczepione o kant dachu. Jeśli jest tak jak mi się wydaje, to problem jaki zauważyłeś nie istnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chato.pl, to są oryginalne belki? Oryginalne montowałem w salonie i miały specjalne "cycki" które pasowały do otworów technologicznych we wnęce drzwiowej. One rzeczywiście pokracznie wyglądają, w dodatku na Grandzie, ale tak są zrobione i tak musi być. Sprawdzone bagażniki - Thule, ale nie tylko <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej megi też są punkty w których mocuje się łapy bagażnika i z tego co widzę na zdjęciach belki są takie same i zapewne w nowym sceniku rozwiązali mocowanie tak samo:-D a tak na marginesie to dobrze że są te punkty przynajmniej belka jest lepiej unieruchomiona bo w Thalii było tak że bagażnik trzymał się tylko rantu dachu i po obciążeniu potrafił się przesunąć :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuję inaczej tego sprzętu raczej nie założysz. Z moich doświadczeń z boxami polecam taki który ma przesuw mocowań co pozwala dopasować go tak żeby nie kolidował z pokrywą bagażnika. Z reguły punkty mocowania belek są tak dograne i a kotwienia boxa mają taką regulację że zbyt daleko do tyłu go nie przesuniesz. BTW wydaje mi się że wszystko wygląda akurat tak przez dosyć długi dach. Lepszy patent z mocowaniem belek był w poprzednim modelu.

 

Tutaj masz przykład w egzemplarzu stojącym w salonie:

http://www.renault.warszawa.pl/v2/index.php?showNew=50

 

Nie wygląda to najlepeij, ale widać tak ma być, patent z montażem belek pod drzwi to moim zdaniem (z doświadczenia w kilku innych samochodach) nienajlepszy pomysł.

 

Dopiero zauważyłem że pytasz się jeszcze jakie trumniaki poecamy <ok> Ja akurat ze swojego doświadczenia mogę z czystym sumieniem polecić InterPack. Mam dwa boxy ich produkcji.

 

Stary (Autobox 300) ma już 15 lat i nadal nadaje się do użytku poza wyglądem (trochę spękany z wierzchu laminat) i dyskusyjnym sposobem otwierania oraz brakiem podparcia w pozycji otwartej. Wkurza w nim także sposób montażu wymagający zabawy przez prawie godzinę. Przetrwał różne przygody-temperatury mocno poniżej zera (mój własny rekord z nim to było -23 stopnie) oraz mocno powyżej (znajomi pożyczyli go na wyjazd do Turcji w lecie 11 lat temu). Ogólnie jest niezniszczalny i trzymam go jako awaryjny na pozyczanie wszystkim chętnym.

 

Drugi jaki mam od 3 lat to Carver 300. Z jednym wieloryglowym zamkiem, szybkim montażem oraz przwoitym wyglądem. Jeżdżę z nim i w lecie i w zimie i nie mam powodu do narzekania. Montaż tego sprzętu trwa kilka minut (w zestawie mam kilka wersji do wykorzystania zależnie od bagażnika bazowego) a szyny umożliwiające jego przsunięcie przy montażu są doskonałum rozwiązaniem. Dobry mechanizm podpierający otwarte wieko (otwierany na bok-montaż możliwy tylko jako prawy). Stosunkowo lekki więc jestem w stanie sam go założyć i zdjąć z samochodu.

 

Ja akurat uznaję wąskie boxy, ale jeżeli zamierzasz rozejrzeć się za szerokim to ważne będzie otwierania od tyłu lub z obu stron. Wbrew pozorom do wąskiego wchodzi bardzo dużo skarbów (w ubiegłym roku w wakacje do Carvera zmieściłem: wózek typu parasolka, fotelik rowerowy, rowerek młodej "Magic" (trójkołowy) w stanie rozłożenia czyli zdemontowana kierownica, sterta zabawek do piasku, spory plecak z butami, kilka piłek, rakiety do badmintona i nie musiałem się napinać żeby go zamknąć :idea: , w wersji zimowej spokojnie mieści się do 5 par nart oraz butów narciarskich, spodnie narciarskie itp). Polecam do montażu oraz pakowania zaopatrezenie się w składany stołeczek lub opracować technikę wszelkich prac na wysokości z progu samochodu. Nawet ja przy sporym wzroście muszę wejść na coś żeby zainstalować boxa na dachu czy zamocować klamoty wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odświeżam temat, bo będę jechał na przedłużone w pełnej obsadzie Scenii i bez boxa nie da rady.

Pojeździłem dziś po sklepach i ze względu na stosunek jakości do ceny, chyba będę się decydował na

Neumann Whale 200.

916399_inmsg.jpg

Czy ktoś z Was jeździ(ł) z takim boxem <ok> Jakie macie wrażenia :lol:

Trochę niepokoi mnie sporawy luz na przedzie (między górną klapą a dnem), czy w trakcie jazdy nie będzie klapać :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Barnaba27, Do swojej Megi I kupilem box w Norauto Bermude 460 i jestem bardzo zadowolony.

Zajrzyj tu: http://www.norauto.pl/sklep.php?id_produkt=2&rodzaj=3

Teraz mam Scenica II, ale jeszcze nie montowałem, bo nie mam belek.

Bx jest cichutki, w ogole nic nie słychac nawet przy 150 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Norauto nie pomyślałem, dzięki.

Byłem tam dzisiaj, oglądałem te bermudy ale ostatecznie postawiłem na markę i nabyłem trochę mniejszy (470 litrów) kufer Thule'a wiatbagaznikow.pl/go/_info/reviews.php?id=357&item=4"]Ocean 780 .

921278_inmsg.jpg

Nie przewidziałem tylko jednej rzeczy - po zamontowaniu nie mieszczę się teraz autem w garażu :roll:

 

[ Dodano: 2010-04-01, 21:42 ]

No to mam za sobą trasę Wrocław - Nowy Sącz z Ocean'em na dachu.

Wszystkie bagaże udało mi się upchnąć do kufra ... aż byłem zaskoczony <ok>

Na autostradzie miałem średnią prędkość 120 km/h choć momentami - przy wyprzedzaniu - dobijałem do 150 km/h i dopiero przy tej prędkości box zaczynał poświstywać. Przy mniejszych prędkościach szumiał bardzo umiarkowanie. Gdybym nie wiedział, że mam coś na dachu to pewnie ten szum przypisałbym samej Scenii :lol:

 

926992_inmsg.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!