Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

słaby silnik


mig1gosia

Rekomendowane odpowiedzi

No to tak luz zaworów ustawiony, cewka też bo to tylko dwie świece kopułka zapłonowa wymieniona, a nie dało by się sprawdzić w jakiś sposób te uszczelniacze zaworów? Nadal się zastanawiam nad tymi pierścieniami próbowałem wlewać jakieś rozpuszczalniki na tłoki i takie wrażenie odniosłem że się polepszyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to głupi pomysł ale oleje syntetyczne najnowszej generacji (niekoniecznie te najdroższe) są świetnymi rozpuszczalnikami zanieczyszczeń ja na Twoim miejscu zaryzykowałbym jeszcze wymianę oleju na pełny syntetyk, być może odklei pierścienie jeśli są zapieczone, tyle że jak już mówiłem nie jest to poparte żadnymi doświadczeniami,być może to kompletna bzdura ;-) , ot taki luźny pomysł.

A jeśli chodzi o rozpuszczalniki i tego typu sprawy to nie wiem jakie testowałeś, ale pełno tego teraz jest w sklepach,dodatki do paliwa,moto doktory,etc...

Osobiście lałem w poprzednich autach tylko trzy tego typu wynalazki,dwa do czyszczenia układów paliwowych, firm STP i Xeramix, i jeden dodatek zagęszczający olej,niema sensu pisać o tym drugim bo nie ma związku z tematem, natomiast te dwa pierwsze pomogły na to na co miałem nadzieję że pomogą, ale nie wiem dokładnie który,także jednak niektóre z tych super specyfików działają.A czy warto spróbować i od czego zacząć to już musisz sam wybrać ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale o 140km/h to mogę tylko pomarzyć a 130km/h to tylko z górki, a wiem że pali mi olej i to w dość dużych ilościach...

... dość dużo pali czyli jakieś 8-9l/100km.

No niby racja z hamulcami,ale sądzę że to by Kolega Andrzej zauważył (tarcza/bęben hamując koło po 10-20 km jazdy na pewno by "świecił" od rozgrzania, a do tego dałoby się czuć z daleka przegrzany klocek/szczękę),sprawdzić można za darmo i prosto,ale wątpię żeby to było to.Problem z Vmaks i "dużym" spalaniem(8-9l to dużo?) dałoby się wytłumaczyć zablokowanym hamulcem,ale spalanie oleju nie ma z tym nic wspólnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mig1gosia, Zwróć uwagę czy po kilku przejechanych kilometrach nie grzeje się któreś koło (ostrożność przy dotykaniu felgi nie zaszkodzi). Wiem z własnego doświadczenia, że niewielkie i prawie wcale niezauważalne tarcie jednego klocka - daje takie objawy jak u Ciebie. Na piątym biegu silnik słabł. W moim przypadku kilkakrotne wciśnięcie pedału hamulca do oporu na postoju pomogło. Dzieje mi się tak raz na jakiś czas. Nie wiem czemu, zmieniając klocki tłoki zacisków były sprawdzane i lekko przesmarowane - być może któryś niezbyt dokładnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do hamulców to ja tez mam doświadczenia z temperaturą ale samych tarczy po normalnej jeździe są dość gorące żeby stracić odcisk :-) . Hamulce to było pierwsze co sprawdzałem i nie są zastygnięte dobrze puszczają. Koleżanko mig1gosia i kolego marek44 może tłoczki albo prowadnice mają jakieś zadziory i dla tego nie odbijają czasami a w niektórych skrajnych przypadkach mogą powstawać zawory zwrotne w gumowych przewodach hamulcowych (spotkałem się z tym u siebie w innym samochodzie ciężko było do tego dojść).

 

Co do oleju to zmieniłem latem na 15W/40 to chyba syntetyk a rozpuszczalnik jaki próbowałem to coś w stylu WD40 nalany na tłok przez otwór od świecy. Co do odklejania pierścieni to z tego co słyszałem od mojego znajomego mechanika mówi że zdarza się że nie da się tak łatwo wyciągnąć tych pierścieni i trzeba je połamać a poza tym nie opłaca się rozbierać i zakładać nowe uszczelki nie będąc pewnym że to będzie dobre rozwiązanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy większym przebiegu lub,i przepracowanym silniku

Niekoniecznie, można kiedy się chce, to nie ma znaczenia oprócz tego że w zimie ciężej pali :-P

to coś w stylu WD40

Trochę ekstremalny sposób ;-) Pierścieni jeśli się zapiekły to już nie uratujesz, zresztą chyba nie chcesz rozebrać połowy silnika i złożyć go na starych pierścieniach?? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o tym pisałem że nie ma sensu składać na starych pierścieniach :-) ale staram się coś pokombinować zanim będę rozbierał bo to kupa roboty i czasu no i zacząłem od WD40 i wydaje mi się że coś pomogło nie ma takiego nalotu na świecach :-). Syntetykiem wtedy jest 5W/40 ? Prawda że zimą na 15W/40 gorzej odpala ale czy można przejść w drugą stronę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie oleju odsyłam np. tu: http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html

bo niema sensu przepisywać i nie chce mi się przepisywać/przekopiować ;-) Jest poglądowo opisane - klasy lepkości syntetyków,półsyntetyków i mineralnych.

5W/40 jest syntetykiem.Jeśli chodzi o przejście z mineralnego na syntetyk ( bo chyba w tę stronę chcesz przejść?) to pewnie zaraz zostanę wyśmiany, bo niektórzy twierdzą że stanowczo nie(przeważnie oldskulowi mechanicy bo według nich rozszczelni silnik ;-) ), a ja natomiast mówię że tak,a mówię tak bo wiem, bo testowałem w 3 swoich autach o przebiegu powyżej 200 000 km i silnik się nie rozszczelnił,spalanie oleju nie wzrosło,olej nie wyciekł :-) .Odsyłam do http://www.autocentrum.pl/go/338__Syntetyc...1740329131.html i polecam szczególnie akapit "5 błędnych mitów na temat syntetyków" ;-)

Jeśli chodzi o to WD40, to hmmm nigdy czegoś takiego nie próbowałem,ale skoro piszesz że przynosi jakieś rezultaty, no i skoro logicznym wydaje się, że istnieje opcja, że to faktycznie pomaga, a raczej nic się od tego popsuć nie może to nie miałbym obiekcji przed wypróbowaniem sposobu jeśli zaistniałaby taka potrzeba 8-) Na Twoim miejscu zaopatrzyłbym się w co najmniej dwie puszki i próbował bym eksperymentować,prostsze to na pewno niż rozbebeszanie silnika,celem wymiany pierścieni,a i dużo tańsze, a jeśli by nie pomogło to dopiero bym myślał o grzebaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!