Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

słaby silnik


mig1gosia

Rekomendowane odpowiedzi

Zapchany kat może baaardzo zamulić silnik :-?

Jeżeli kolektor,łącznik elastyczny i ogólnie cały wydech który jest między silnikiem a katalizatorem jest szczelny to zapchany kat jak nietrudno się domyślić utrudni wypchnięcie spalin z silnika.

Ale nie odbiegajmy od tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

chyba najprostszym sposobem jest odcięcie go z jednej strony od wydechu i poprostu zajrzenie do środka, ale pewien nie jestem bo nigdy nie sprawdzałem - zawsze albo wybijam porcelankę ze środka (niezły biznes :mrgreen: ),albo poprostu wycinam i wspawuję rurkę ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0andrzej0, odkręć wydech za kolektorem, umocuj gdzieś z boku i w drogę. Już tak sprawdzałem :mrgreen: Ważne żeby rozłączyć wydech przed katem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odczułem od razu, tylko u mnie był inny problem. U mnie błąd wskakiwał przy 150km/h i do tej prędkości musiałem bujnąć auto. Jak odłączysz wydech to różnicę czuć od razu.

Jeszcze pytanie: problem się pojawił nagle, czy narastał?

Jeżeli nagle to ja bym kata jednak wykluczył, albo przesunął jego sprawdzenie na później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie wiem czy od razu bo ostatnio kupiłem tą meganke ale o 140km/h to mogę tylko pomarzyć a 130km/h to tylko z górki, a wiem że pali mi olej i to w dość dużych ilościach i wydaje mi się że może to szkodzić katalizatorowi a do tego dość dużo pali czyli jakieś 8-9l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kopci trochę czasami i też myślałem o pierścieniach (zapieczone i myślałem czy nie dało by się ich jakoś dziwnym sposobem poluzować). Sprawdzałem ciśnienie na garach ale wydawało się na równe i dość w przystępnych granicach ale mierzyłem ciśnieniomierzem z manometrem pokazującym najwyższą wartość ciśnienia. Za to dość dobrze widać ze czegoś nie przepala na świecach i to tylko od dwóch cylindrów najdalej od pompy oleju pierwszy i drugi od koła zamachowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli pierścienie się zapiekły to raczej nie ma opcji poluzowania ich bez rozbebeszenia silnika, przerabiałem ten temat w swoim Probe :-| Trochę to kosztowało, cena części + robota wyszła hmm spora, coś koło 2,5 tys. pln'ów ale to inny silnik. Trudno stwierdzić na 100% tylko teoretyzując czy to to,ale moim zdaniem tak. Sprawdź jeszcze czy nie ubywa oleju i płynu chłodniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Za to dość dobrze widać ze czegoś nie przepala na świecach i to tylko od dwóch cylindrów najdalej od pompy oleju pierwszy i drugi od koła zamachowego.

 

To by wskazywało na cewkę zapłonową. Można na próbę przełożyć z innego samochodu.

Pierścienie raczej zostawił bym w spokoju. Dymienie może być spowodowane spływaniem oleju po trzonkach zaworu przez uszczelniacze zaworowe. Jak silnik jest gorący, zapewne już nie dymi.

No i sprawdził bym jeszcze luzy zaworowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dymienie może być spowodowane spływaniem oleju po trzonkach zaworu przez uszczelniacze zaworowe. Jak silnik jest gorący, zapewne już nie dymi

Jeśli to pierścienie to i tak na ciepłym nie będzie dymić,chyba żeby wszystkie stanęły ;-)

Faktycznie najlepiej zacząć od uszczelniaczy- ich koszt to banał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!