Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gwizd przy odpalaniu


pers

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, odkąd zrobiło się chłodno zauważyłem pewną anomalię w mojej Lejdi Megi ;)

Otóż za każdym razem gdy odpalam rano silnik towarzyszy temu chwilowy gwizd i cisza. Silnik normalnie pracuje i odpala ale zawsze "zaświszczy". Autko jeździ normalnie, nie ma spadków mocy itp. Czy ktoś miał podobny przypadek?? Jak tak proszę o rady. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek akcesorii, częste zjawisko szczególnie jak jest zimno.

Sprawdzić łatwo, wystarczy lekko spryskać wodą i zobaczyć czy się odezwie.

Może to świadczyć o pasku do wymiany lub rolkach na jego napędzie.

Jak autko ma parę latek i konkretny przebieg (choć nie zawsze) może się takie coś pojawiać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnę się pod temat - moja ma taki sam silnik jak kolegi pers, przebieg podbija pod 120 tyś i ostatnimi dniami zasłyszałem po odpaleniu przy zimnym silniku świst/gwizd, który pojawia się przy zmianie biegów, tzn po wbiciu kolejnego biegu. Silnik po rozgrzaniu pracuje prawidłowo. Może ktoś się z tym spotkał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Widzę, że sprawa jest kolejnym "częstym przypadkiem" w MII. Mnie od poniedziałku również trapi krótki, 1-2sek, pisk paska/rolki przy odpalaniu zimnego silnika. Co najśmieszniejsze, w kwietniu tego roku wymieniałem rozrząd i od tamtej pory zrobiłem może z 7-8kkm... :-/ W pracy silnika nie stwierdzam żadnych innych objawów.

Początkowo myślałem, że powodem mógł być rozlany na pasek i alternator płyn od spryskiwacza, ale po paru dniach objawy nie ustąpiły... Jakoś nie uśmiecha mi się po kilku miesiącach znowu wykładać kasę na te same części. :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam się pod wątek, bo małzowinka zglosiła podobny problem. Tyle że w naszej megi pojawia się i znika bez wpływu na to czy przy rozruchu czy podczas jazdy mianowicie. Wrocila z pracy i mowi iz cos jej piszczy. Wsiadam do auta weczorem odpalam i nic pracuje elegancko pali przy pierwszej probie cicho . Ruszyłem przejechalem kawałek i coś zaczyna piszczeć ale to dziwny dżwięk., nacisnełem na hamulec przestało. Myślałem ze to prowadnice z kole z prawej nie odpusciły. zalozylem iz to to. Dzis odpaliłem auto przejechałem 15 km i tu nagle ni z gruszki ni z pietruszki piszczy. Nie jest to dźwięk taki jak w polonezie gdzie poślisk paska było słychac z dwóch km . Tylko taki pół głuchy swist, pojawia sie na chwile i znika. gdy jedzie się z większa prędkościa ustępuje. Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie cięzko zlokalizowac ten pisk, zalozylem ze to hamulce bo wcześniej przy delikatnym hamowaniu potrafilo zapiszczeć a teraz przy hamowaniu przestawało. Teraz piszczy troszke inaczej ,czasami jak stoi czasami jak jedzie. Nie znam się bardzo mocno na autach ale pasek akcesoriów to chyba powinien piszczeć głownie przy odpaleniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej rolki piszczą przy odpalaniu, a to co opisujesz to tłoczki raczej, ale moge się mylić. Mi od 2 miesięcy tylne koła piszczą jak jadę, przychamuję i cisza, puszczę hamulec i znowu pisk. Najgłośniej słychać jak się koła toczą tak do 20 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogą piszczeć rolki na pasku, nie koniecznie przy odpalaniu, w trakcie jazdy potrafi też popiskiwać. Objaw jest taki, że raz piszczy raz nie.

Mogą też piszczeć hamulce. Nie koniecznie przy hamowaniu. Jak się zacisk lekko zablokuje to potrafi piszczeć. Czasami piszczy przy hamowaniu, czasami jak koło zaliczy nierówność i szczeka ustawi się "w odpowiedniej pozycji".

Równie dobrze może popiskiwać łożysko na kole. Zimno jest więc różnie to bywa.

Osobiście najpierw popatrzył bym na pasek i posłuchał jak chodzi, bo to zrobisz bez rozbierania połowy auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wniosek poczekam az mróz odpuści i pogrzebie w zaciskach. Jak to nie to grzebię dalej. Rolki powiadacie? 2 tygodnie temu robiłem rozrząd i przy okazji gościu sprawdzal czy je wymieniac , powiedział że tylko pasek bo reszta jest ok, tak ze wymieniłem i było si do momentu gdy temperatura nie spadła do -10.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek akcesorii, częste zjawisko szczególnie jak jest zimno.

wczoraj jak odpalałem było -15 i to piszczenie było słychać od razu po rozruchu, dźwięk wydobywał się z komory silnika dochodził od strony przedniego koła od pasażera. Gdzie dokładnie jest ten pasek akcesorii? Bom nie w temacie :-) Później już było słyszalne przy zmianie biegów jak opisywałem wcześniej. Zeszłej zimy też to miałem, nie jest to upierdliwe, ale dobrze byłoby wiedzieć co za licho i czy do rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że sprawa jest kolejnym "częstym przypadkiem" w MII. Mnie od poniedziałku również trapi krótki, 1-2sek, pisk paska/rolki przy odpalaniu zimnego silnika. Co najśmieszniejsze, w kwietniu tego roku wymieniałem rozrząd i od tamtej

Pasek rozrządu to nie to samo co pasek osprzętu. Pasek osprzętu napędz am.in. sprężarke od klimy i jak mi powiedzieli goście w ASO w trakcie wymiany rozrządu powinno się go wymieniać razem z rolkami przy okazji rozrządu bo jedna robota. Tak więc jak piszczy uruchomieniu to pasek do wymiany, ale najlepiej z rolkami. Sama częśc nie jest droga.

 

Poniżej przykład jak to wyglada do megi I:

http://www.allegro.pl/item851224233_napina...nault_oryg.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!