Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gwizd przy odpalaniu


pers

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie dokładnie jest ten pasek akcesorii?

Przy prawym kole, Jak masz pełną osłonę na silniku to nic nie zobaczysz. Trzeba ją zdjąć, wtedy będzie widać.

w trakcie wymiany rozrządu powinno się go wymieniać razem z rolkam

Zgadza się. Tak jest to opisane w notach technicznych. Dodatkowo powinno się przeglądnąć alternator i koło ze sprzęgłem na sprężarce klimatyzacji.

Ten link jak za oryginał nie jest drogi. Pasek kosztuje ok 50 zł, rolki z napinaczem nie znalazłem taniej niż za 120-150 zł (nowa), rolka super markowa ok 120-150 zł.

Już to swego czasu omawiałem na forum, wystarczy poszukać.

Na pociesznie dodam, że da się wymienić same rolki, wystarczy klucz 13. Ja kupowałem rolki z Dexwala (DEX-213) w cenie bodaj 35 zł za szt. + Pasek Gates i jest :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze nie jestem osamotniony z popiskiwaniem z komory silnika. U mnie trochę inaczej się to objawia. Zaczyna piszczeć jak zmieniam bieg na na wyższy lub niższy i jak mam wciśnięte sprzęgło. Obroty przy jakich piszczy to 1500obr/min. I wszystko to ustępuje jak silnik się rozgrzeje i ma normalną temperaturę pracy. A zaczęło się to wszystko dwa dni temu, kiedy temperatura osiągnęła magiczną wartość -10 st. C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale wydaje mi się, że masz problem raczej ze sprzęgłem na rolce alternatora.

Popatrz jak rolka alternatora czy czasem nie kiwa się na boki (na wyłączonym silniku). Przyjrzyj się obudowie alternatora, czy czasem nie masz jej wytartej od kółka? Z tym, że raczej byłoby to słychać takie uuuu.

Nie ma wyjścia trzeba pooglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek rozrządu to nie to samo co pasek osprzętu. Pasek osprzętu napędz am.in. sprężarke od klimy i jak mi powiedzieli goście w ASO w trakcie wymiany rozrządu powinno się go wymieniać razem z rolkami przy okazji rozrządu bo jedna robota. Tak więc jak piszczy uruchomieniu to pasek do wymiany, ale najlepiej z rolkami. Sama częśc nie jest droga.

 

Rozróżniam pasek akcesorii/osprzętu od paska rozrządu. Pod określeniem "wymiana rozrządu" rozumiem wymianę obu pasków, wszystkich rolek itd. Wymieniałem ten pasek parę miesięcy temu ze względu na mijające 5lat od zakupu samochodu, mimo żadnych objawów negatywnych. Wkurza mnie, że coś co działało zeszłej zimy na starych częściach bez zarzutu, teraz daje znać o sobie po kilku miesiącach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale wydaje mi się, że masz problem raczej ze sprzęgłem na rolce alternatora.

Popatrz jak rolka alternatora czy czasem nie kiwa się na boki (na wyłączonym silniku). Przyjrzyj się obudowie alternatora, czy czasem nie masz jej wytartej od kółka?

 

Wszystko oglądałem i jak dla mnie jest w porządku. I jak odpalałem auto bez włączonego radia to nawet było słychać pasek wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam Mam podobny problem gwizd z okolicy silnika po odpaleniu głównie w zakresie obrotów 2000-3000/min narastający przy dodaniu gazu albo odjęciu gazu , coś w rodzaju ziuuu ,podobnie jak pasek akcesoriów . Dźwięk pojawia się w zależności od temperatury otoczenia , im zimniej tym dłużej się utrzymuje . Praktycznie nie występuje przy +25 st C , przy - 25 st C utrzymuje się przez ok 10 km jazdy . Występuje tylko przy rannym rozruchu , potem auto musi postać kilkanaście godzin , żeby znów wystąpił . Silnik 1.6 16 V Megane II , przebieg 152 000 , olej Elf Evolution . Objawy występują od kupna przy przebiegu 129 tys . Były wymienione rolki , pasek akcesoriów , rozrząd z KZFR , pompa wodna , kółko od alternatora , był podmieniony alternator wszystko bez efektu . Wg mechanika gwizd występuje również po zdjęciu paska akcesoriów .... Jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki gwizd możne pochodzić równie dobrze od rolek i paska rozrządu.

Wg mechanika gwizd występuje również po zdjęciu paska akcesoriów

A pompę wody też wymieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już napisałem wcześniej wymiana rolki , paska nie pomogła .... wg mechanika zostało już wymienione wszystko co było możliwe do wymiany , i nie dało to żadnego efektu , dlatego szukam pomysłu na rozwiązanie problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 25 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!