Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gwizd przy odpalaniu


pers

Rekomendowane odpowiedzi

Gdzie dokładnie jest ten pasek akcesorii?

Przy prawym kole, Jak masz pełną osłonę na silniku to nic nie zobaczysz. Trzeba ją zdjąć, wtedy będzie widać.

w trakcie wymiany rozrządu powinno się go wymieniać razem z rolkam

Zgadza się. Tak jest to opisane w notach technicznych. Dodatkowo powinno się przeglądnąć alternator i koło ze sprzęgłem na sprężarce klimatyzacji.

Ten link jak za oryginał nie jest drogi. Pasek kosztuje ok 50 zł, rolki z napinaczem nie znalazłem taniej niż za 120-150 zł (nowa), rolka super markowa ok 120-150 zł.

Już to swego czasu omawiałem na forum, wystarczy poszukać.

Na pociesznie dodam, że da się wymienić same rolki, wystarczy klucz 13. Ja kupowałem rolki z Dexwala (DEX-213) w cenie bodaj 35 zł za szt. + Pasek Gates i jest :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę ze nie jestem osamotniony z popiskiwaniem z komory silnika. U mnie trochę inaczej się to objawia. Zaczyna piszczeć jak zmieniam bieg na na wyższy lub niższy i jak mam wciśnięte sprzęgło. Obroty przy jakich piszczy to 1500obr/min. I wszystko to ustępuje jak silnik się rozgrzeje i ma normalną temperaturę pracy. A zaczęło się to wszystko dwa dni temu, kiedy temperatura osiągnęła magiczną wartość -10 st. C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale wydaje mi się, że masz problem raczej ze sprzęgłem na rolce alternatora.

Popatrz jak rolka alternatora czy czasem nie kiwa się na boki (na wyłączonym silniku). Przyjrzyj się obudowie alternatora, czy czasem nie masz jej wytartej od kółka? Z tym, że raczej byłoby to słychać takie uuuu.

Nie ma wyjścia trzeba pooglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek rozrządu to nie to samo co pasek osprzętu. Pasek osprzętu napędz am.in. sprężarke od klimy i jak mi powiedzieli goście w ASO w trakcie wymiany rozrządu powinno się go wymieniać razem z rolkami przy okazji rozrządu bo jedna robota. Tak więc jak piszczy uruchomieniu to pasek do wymiany, ale najlepiej z rolkami. Sama częśc nie jest droga.

 

Rozróżniam pasek akcesorii/osprzętu od paska rozrządu. Pod określeniem "wymiana rozrządu" rozumiem wymianę obu pasków, wszystkich rolek itd. Wymieniałem ten pasek parę miesięcy temu ze względu na mijające 5lat od zakupu samochodu, mimo żadnych objawów negatywnych. Wkurza mnie, że coś co działało zeszłej zimy na starych częściach bez zarzutu, teraz daje znać o sobie po kilku miesiącach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem ale wydaje mi się, że masz problem raczej ze sprzęgłem na rolce alternatora.

Popatrz jak rolka alternatora czy czasem nie kiwa się na boki (na wyłączonym silniku). Przyjrzyj się obudowie alternatora, czy czasem nie masz jej wytartej od kółka?

 

Wszystko oglądałem i jak dla mnie jest w porządku. I jak odpalałem auto bez włączonego radia to nawet było słychać pasek wtedy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam Mam podobny problem gwizd z okolicy silnika po odpaleniu głównie w zakresie obrotów 2000-3000/min narastający przy dodaniu gazu albo odjęciu gazu , coś w rodzaju ziuuu ,podobnie jak pasek akcesoriów . Dźwięk pojawia się w zależności od temperatury otoczenia , im zimniej tym dłużej się utrzymuje . Praktycznie nie występuje przy +25 st C , przy - 25 st C utrzymuje się przez ok 10 km jazdy . Występuje tylko przy rannym rozruchu , potem auto musi postać kilkanaście godzin , żeby znów wystąpił . Silnik 1.6 16 V Megane II , przebieg 152 000 , olej Elf Evolution . Objawy występują od kupna przy przebiegu 129 tys . Były wymienione rolki , pasek akcesoriów , rozrząd z KZFR , pompa wodna , kółko od alternatora , był podmieniony alternator wszystko bez efektu . Wg mechanika gwizd występuje również po zdjęciu paska akcesoriów .... Jakiś pomysł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki gwizd możne pochodzić równie dobrze od rolek i paska rozrządu.

Wg mechanika gwizd występuje również po zdjęciu paska akcesoriów

A pompę wody też wymieniałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już napisałem wcześniej wymiana rolki , paska nie pomogła .... wg mechanika zostało już wymienione wszystko co było możliwe do wymiany , i nie dało to żadnego efektu , dlatego szukam pomysłu na rozwiązanie problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!