Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaswiecila sie kontrolka od spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Sprawa wyglada nastepujaco dzisiaj jechalem i zaczela mi mrugac kontrolka ukladu oczyszczania spalin( tak pisze w ksiazce serwisowej) jak obroty spadly zgasla po ponownym po odpaleniu silnik szarpie na niskich obrotach jak mu daje gazu to obroty skacza i dalej szarpie!! Co to moze byc? Nie wiem sonda wtryski pompka paliwa?

 

Pojemnosc 1,4 16v przebieg ok 70tys km

 

[ Dodano: 2009-11-08, 14:56 ]

Dziekuje za liczne wypowiedzi wynagrodze je SOGIEM:) Teraz juz wiem co moglo sie stac jutro jade do mechanika i sie upewnie i powiem wam kto zgadl:) Dzieki panowie/panieXD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej niż pewne że padła Ci cewka. Standard przy silniki 1,4 16V zapewne od nowiści nie wymienione więc na pokłądzie pracuje SAGEM.

 

Ale nawiązując chętnie podzielę się moimi przejściami może komuś się to przyda przy szukaniu problemu dziwnie pracującego silnika Megane II a po wyelimiowaniu najczęstrzej przyczyny jaką jest wina uszkodzonych cewek. Kupiłem moją Megane (rok prod. 2004r. 1,4 16V benz.) dwa lata temu i oczywiście przerabiałem już przeglądanie forum kiedy moja megi zaczęła podobie wariować, skaczące obroty, spadek mocy, przerywanie, mrugająca kontrolka oczyszczania spalin - ogólnie nie da sie jechać. Cewki zgodnie z sugestią doświadczonych użytkowników zostały przeze mnie wymienione i problem zniknął - dodam że wymieniłem wszystkie na raz mimo że padła faktycznie jedna na cewki BERU.

Jakież było moje zdziwienie kiedy kilka tygodni temu po przejechaniu około 30tyś km od wymiany cewek, samochód zaczął się zachowywać znajomo dziwnie: wolne obroty skakał, spadek mocy, średnie zużycie paliwa na poziomie 9,5 l/100km, mrugająca co jakiś czas pomarańczowa kontrolka. Po całym dniu spędzony na forum, zaczęłem eleminować przyczyny: cewki wymienione, czujnik ciśnienia powietrza dolotowego - ok, czujnik temperatury powietrza dolotowego - ok. Diagnoza w jednym z warsztatów reklamujących się jako specjaliści od Reno - wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, świece i cewki ok. Wtedy się zaczęło wymienianie przez mechaników kosztownych elementów: może komputer wtrysku, może zawór nie domyka i wiele innych propozycji co która to bardziej kosztowna.

Na całe szczęście żadna z powyższych diagnoz nie okaała się prawdziwa. Po dwóch dniach badania w kolejnym warsztacie - diagnoza wtrysk na 1 cylindrze. Po wymianie wtrysku faktycznie objawy zniknęły, wszystkie z wyjątkiem drobnego drżenia samochodu na wolnych obrotach (co pewne jest spowodowane inną przyczyną-może ten silniczek krokowy należałoby przeczyścić). Samochód ciągnie normalnie, co nie znaczy że dobrze bo demonem szybkości nigdy moja Megi nie była, kontrolka nie mruga, spalanie wróciło do normy. Naprawa 400zł - materiał i dwa dni ślęczenia mechaników w poszukiwaniu winnego.

Jak widać objawy mojej Megi były podobne do większości opisywanych na forum które dotyczyły wielu przyczyn ale nie spotkałem sie aby diagnoza padła u kogoś na uszkodzony wtrysk paliwa. Pozdrawiam wszystkich użytkowników jakże uroczej ale kapryśnej Megi. Luka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam.

Jestem szczesliwa posiadaczka Meganki od 2 lat.Kupilam ja w salonie jako exdemonstrator. Auto sprawuje sie super bez zastrzezen.

Niestety jakies 3 mies temu zaczela mrugac kontrolka spalin. Pojechalam do warsztatu, podlaczono komputer i... nic nie pokazalo. Wiec wymienilam swiece na takie w/g ksiazki serwisowej (drozszych nie bylo ;-) ) , wymienial ponownie filtr powietrza mimo, ze auto bylo po servisie i jezdzilam na bardzo dobrej benzynie. Problem ustal ale niestety w tym tygodniu wrocil problem i to z wiekszona czestotliwoscia. Kontrolka mruga nawet jak silnik sie nie rozgrzeje a stoje np na czerwonym swietle. Nie wspomne jak stane w korku to mruga caly czas. Jak rusze i pojade kilkaset metrow to kontrolka przestaje mrugac. Dodam, ze nie odczulam spadku mocy auta i nie zuwazylam aby spalala wiecej niz zawsze.

Nie mam zielonego pojecia co robic a mechanicy w serwisach firmowych Renault na Wyspach nie sa zbyt rozgarnieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!