Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zaswiecila sie kontrolka od spalin


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!

Sprawa wyglada nastepujaco dzisiaj jechalem i zaczela mi mrugac kontrolka ukladu oczyszczania spalin( tak pisze w ksiazce serwisowej) jak obroty spadly zgasla po ponownym po odpaleniu silnik szarpie na niskich obrotach jak mu daje gazu to obroty skacza i dalej szarpie!! Co to moze byc? Nie wiem sonda wtryski pompka paliwa?

 

Pojemnosc 1,4 16v przebieg ok 70tys km

 

[ Dodano: 2009-11-08, 14:56 ]

Dziekuje za liczne wypowiedzi wynagrodze je SOGIEM:) Teraz juz wiem co moglo sie stac jutro jade do mechanika i sie upewnie i powiem wam kto zgadl:) Dzieki panowie/panieXD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej niż pewne że padła Ci cewka. Standard przy silniki 1,4 16V zapewne od nowiści nie wymienione więc na pokłądzie pracuje SAGEM.

 

Ale nawiązując chętnie podzielę się moimi przejściami może komuś się to przyda przy szukaniu problemu dziwnie pracującego silnika Megane II a po wyelimiowaniu najczęstrzej przyczyny jaką jest wina uszkodzonych cewek. Kupiłem moją Megane (rok prod. 2004r. 1,4 16V benz.) dwa lata temu i oczywiście przerabiałem już przeglądanie forum kiedy moja megi zaczęła podobie wariować, skaczące obroty, spadek mocy, przerywanie, mrugająca kontrolka oczyszczania spalin - ogólnie nie da sie jechać. Cewki zgodnie z sugestią doświadczonych użytkowników zostały przeze mnie wymienione i problem zniknął - dodam że wymieniłem wszystkie na raz mimo że padła faktycznie jedna na cewki BERU.

Jakież było moje zdziwienie kiedy kilka tygodni temu po przejechaniu około 30tyś km od wymiany cewek, samochód zaczął się zachowywać znajomo dziwnie: wolne obroty skakał, spadek mocy, średnie zużycie paliwa na poziomie 9,5 l/100km, mrugająca co jakiś czas pomarańczowa kontrolka. Po całym dniu spędzony na forum, zaczęłem eleminować przyczyny: cewki wymienione, czujnik ciśnienia powietrza dolotowego - ok, czujnik temperatury powietrza dolotowego - ok. Diagnoza w jednym z warsztatów reklamujących się jako specjaliści od Reno - wypadanie zapłonów na 2 cylindrze, świece i cewki ok. Wtedy się zaczęło wymienianie przez mechaników kosztownych elementów: może komputer wtrysku, może zawór nie domyka i wiele innych propozycji co która to bardziej kosztowna.

Na całe szczęście żadna z powyższych diagnoz nie okaała się prawdziwa. Po dwóch dniach badania w kolejnym warsztacie - diagnoza wtrysk na 1 cylindrze. Po wymianie wtrysku faktycznie objawy zniknęły, wszystkie z wyjątkiem drobnego drżenia samochodu na wolnych obrotach (co pewne jest spowodowane inną przyczyną-może ten silniczek krokowy należałoby przeczyścić). Samochód ciągnie normalnie, co nie znaczy że dobrze bo demonem szybkości nigdy moja Megi nie była, kontrolka nie mruga, spalanie wróciło do normy. Naprawa 400zł - materiał i dwa dni ślęczenia mechaników w poszukiwaniu winnego.

Jak widać objawy mojej Megi były podobne do większości opisywanych na forum które dotyczyły wielu przyczyn ale nie spotkałem sie aby diagnoza padła u kogoś na uszkodzony wtrysk paliwa. Pozdrawiam wszystkich użytkowników jakże uroczej ale kapryśnej Megi. Luka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam.

Jestem szczesliwa posiadaczka Meganki od 2 lat.Kupilam ja w salonie jako exdemonstrator. Auto sprawuje sie super bez zastrzezen.

Niestety jakies 3 mies temu zaczela mrugac kontrolka spalin. Pojechalam do warsztatu, podlaczono komputer i... nic nie pokazalo. Wiec wymienilam swiece na takie w/g ksiazki serwisowej (drozszych nie bylo ;-) ) , wymienial ponownie filtr powietrza mimo, ze auto bylo po servisie i jezdzilam na bardzo dobrej benzynie. Problem ustal ale niestety w tym tygodniu wrocil problem i to z wiekszona czestotliwoscia. Kontrolka mruga nawet jak silnik sie nie rozgrzeje a stoje np na czerwonym swietle. Nie wspomne jak stane w korku to mruga caly czas. Jak rusze i pojade kilkaset metrow to kontrolka przestaje mrugac. Dodam, ze nie odczulam spadku mocy auta i nie zuwazylam aby spalala wiecej niz zawsze.

Nie mam zielonego pojecia co robic a mechanicy w serwisach firmowych Renault na Wyspach nie sa zbyt rozgarnieci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!