Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.5 dci i cieknący olej


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z moją Renią :/, probowalem wczoraj wymienic sam zarówke od kierunkowskazu i przez przypadek zauwazylem, ze mam brudną od oleju plastikową osłone, zdjąłem ją i zauważyłem, ze za silnikiem, powyżej turbo niedaleko pompy ( tak mi sie wydaje) jest olej lub ropa. Nie sprawdzałem dokladnie, ale na obudowie byl to gesty osad wiec ropa raczej nie, do tej ( moim zdaniem) pompy dochodzi taka plastikowa nie giętka rura i tez jest brudna ale to pewnie wynik wycieku, czy ktos z was wie moze co to moze być albo sie spotkał z takim czyms? POstaram sie zrobic kilka zdjęc zeby było wiadomo co i jak dokładnie. I od jakiegos czasu troszke mi trzesie na ciepłym silniku, najciekawsze jest to ze przy dynamicznej jezdzie po miescie obroty sa idealne i buda sie nawet nie zatrzesie jedynie jak powoli jade to zaczyna trząśc ale obroty sa stałe wg wskazań obrotomierza.

 

Mieszkam w Anglii i jakoś nie ufam tym mechanikom a juz napewno ich cennikowi :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest właśnie to co pisałem wczoraj.

Wydmu[ciach]e olej z pod pokrywy zaworowej do przewodu powietrznego, a tam ciśnienie wytworzone przez turbinę wypycha olej na zewnątrz.

 

Tu na dodatek dostaje się za dużo oleju do kolektora ssącego i dalej przez rurkę EGR na wydech. Musi nieźle śmierdzieć podczas jazdy.

To tylko sugestie.

Trzeba rozebrać cały układ doloty powietrza, oraz wyciągnąć EGR wraz z rurką metalową zwrotną, oraz sprawdzić luz wzdłużny turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj w swoim wozie poprawiłem mocowanie opaski zaznaczonej na zdjęciu. Nieszczelność była od dołu więc pomogło zaglądanie od spodu i lusterko. Prawodopodobnie wyeliminowało mi to postukiwanie podczas przyspieszania w przedziale 1750-2000 obr/min. Czy to mogło być przyczyną?

post-2933-1258803563_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc wyczyscilem i bede oglądał, dzisiaj jade do pracy wiec napewno sie upluje, mam tylko nadzieje ze nie ma to nic wspolnego ze smarowaniem wtrysku/pompy lub czegos innego co mogło by sie zatrzec :/ no a o turbo juz nie mowie. W każdym razie bede doglądał tylko musze sobie lustreko wykąbinować :mrgreen:

 

[ Dodano: 2010-01-06, 14:11 ]

OKi wiec problem rozwiazany. uszczelniacz na turbinie poszedl sie przejsc :P pluł olej w plastikową rure a ta rura rozszczelnila sie i oddawala ojel dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!