Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

EGR zaślepić czy wyczyścić 1.9 dci 120KM?


pzemko

Rekomendowane odpowiedzi

Czytając różne opinie w necie zastanawiam się nad celowością egr.

Czy warto go wyczyścić, czy lepiej zaślepić?

Jeśli czyszczenie to jak się zabrać do rozebrania egr.

 

Czytalem np

http://www.megane.com.pl/viewtopic.php?p=145300

 

Ale nikt nigdy nie napisze czy jednoznacznie to pomaga lub przeszkadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pzemko,jeśli chodzi o ten nieszczęsny egr, to ciężko jest z nim w Scenicu. Osobiście zabierałem się za jego czyszczenie ale nie dałem rady. Jeździłem z nim troche po mechanikach. Dwóch powiedziało mi że czyszczenie od 150-200 zł, ale że w 70% zawór sie urywa :mrgreen: i że nowy w granicach 800 zł :P jednym słowem chcieli mnie ograbić z kasy :P Podjechałem do serwisu, w serwisie powiedzieli że w Scenicu nie czysci sie go wogóle, tylko wymienia się z całym modułem recyrkulacji, 1100 zł. A więc uśmiechnąłem sie i wyszedłem:-) Także ja na dzień dzisiejszy daje sobie spokój z tą częścią. Jeśli chodzi o zaślepienie to jest łatwa sprawa, i wiem jedno, jeśli kiedyś się za to wezme to prędzej go zaślepie niż wyczyszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pzemko, coś słabo szukałeś :mrgreen: O EGRze było 10tki postów.

Ale nikt nigdy nie napisze czy jednoznacznie to pomaga lub przeszkadza.
ja mam zamknięty,wtyczka jest odłączona i mi wcale nie przeszkadza.Lepiej...pomaga,auto sie nie muli.Na nowy mnie nie stać a wisząca wtyczka w komorze silnika nie psuje wcale jego estetyki :P

Jednoznacznie chyba napisałem? Zreszta nie tylko ja jeżdzę na wypiętym lub zaślepionym zaworze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, czytałem Twoje posty wczesniej. Dzieki za wypowiedz.

Mnie nie stać na taki wydatek.

 

A wiec odepne rurke wloze w nia np srube a wszystko zacisne opaska.

Tylko nie wiem czy ta dziure od strony EGR zaślepiać, czy zostawić otwartą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://renaultlaguna.pl/forum/Manuale-f57.html

http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?sh...r=all&st=30

Zaloguj się i poczytaj...Egr w lagunie nie różni się niczym od tego 1.9dCi w meganie.Masz nawet krok po kroku manuala zrobionego,czego niestety nikt u nas na forum nie zrobił :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

wystarczy mieć dwa egr-y jeden sprawny który montujemy z pola silnika i podpinamy wtyczkę,zawór musi być kompletny cześć elektryczna i mechaniczna połączona razem.

drugi uszkodzony rozdzielamy potrzebna będzie cześć mechaniczna,wystarczy ja zaspawać w położeniu zamkniętym wsadzić w kolektor w miejsce egru i zaślepić plaszka z pola najlepiej obłożyć na silikonie.

ja tak zaślepiłem 1.9dci 20.000tys przebiegu na zaślepionym i nic żadnego komunikatu auto chodzi jak marzenie jeśli ktoś chce mogę wysłać fotki pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Minimalnie odgrzeję bo sie trochę gubię-czy jak wyczyczsze trzeba jechać na ustawianie egr (cos gdzieś mi wpadło w ucho) i druga kwestia jesli zaślepiam to w jakiej pozycji mabyć zawór mechaniczny i czy elektryka do niego zostaje podpieta czy odpinam kabelek?

Dzięki za odp :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jak wyczyczsze trzeba jechać na ustawianie egr
nie

 

jesli zaślepiam to w jakiej pozycji mabyć zawór mechaniczny i czy elektryka do niego zostaje podpieta czy odpinam kabelek?
jeśli zaślepiasz, to resztą się nie przejmujesz. wszystko sobie pracuje, jak dawniej lecz nie w spalinach, bo zaślepiłeś dolot.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 1 rok później...

Podepnę się pod temat bo mam pytanko odnośnie wymiany egr i zaślepiania.

 

Kupiłem auto, któremu świeci się błąd emisji spalin (nie cały czas, ale regularnie wraca). Podjechałem dzisiaj pod clipa i pokazał błędy jak w załączniku.

Usłyszałem, że egr jest do wymiany.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Zawór mam zaślepiony, po przeanalizowaniu wszystkich plusów i minusów wydaje mi się to najlepszą opcją.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Nowy zawór (jeżeli wymienię) też zaślepię, żeby mieć spokój.

<><><><><><><><><><>><><><><>

I tu pojawia się pytanie, czy jest sens wymieniać? Czy jeżdżenie na uszkodzonym, ale zaślepionym zaworze niesie za sobą inne konsekwencje poza świeceniem się błędu? Bo jeżeli mam płacić 700 zł za wymianę tylko po to, żeby błąd zgasł to nie wiem czy to ma sens.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Diagnosta mi powiedział, że może czasem inną mieszankę dobrać, wejść w tryb serwisowy itp. Ale z drugiej strony jak powiedziałem, że chciałbym to zrobić za miesiąc czy dwa to powiedział, że mogę tak bez problemu jeździć.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.9 - Enter Aston76

post-69350-0-17250500-1396860488_thumb.jpg

post-69350-0-38722600-1396860495_thumb.jpg

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Ja dzisiaj zaślepiłem egr. Przejechałem 40km i żadnych błędów. Silnik 131KM z 2005r. Nie zauważyłem nic niepokojącego w pracy silnika poza zwiększona mocą, szybciej się zbiera i to zdecydowanie. Nic się nie działo, po prostu zaślepiłem żeby nie brudzić kolektora i reszty podzespołów. Jeżeli komuś padł egr to znaczy ze juz nieźle jest zasyfiony cały układ i wymiana na nowy pogorszy tylko sprawę choćby klap wirowych a ich awaria to już może być kaplica dla silnika wie lepiej kupić tą zaślepkę najlepiej z uszczelkami (koszt ok 25zl na allergo) i mieć z tym spokój. To jest patent tylko i wyłącznie dla ekologów z tym egerem. Resztę sprawy załatwi dpf ;-) Warto przed zaślepieniem przeczyścić egr i podlać wd-40 żeby sobie pracował tam spokojnie już na czysto a nie w brudzie, ja tego nie zrobiłem bo zabrakło czasu ale na pewno za niedługo to zrobię.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja EGR całkowicie wywaliłem z silnika. Wyłączyłem w sterowniku EGR, a urządzenie całkowicie wymontowałem. Otwory zaślepiłem dorobionymi zaślepkami, przewody wodne również (EGR chłodzony cieczą).

1,9 120KM 2004 rok, oznaczenie bloku F9, scenic II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!