Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

pytanie


markusK

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam takie pytanie

Czy jest to możliwie że jak jest pęknięty wkład filtra kabinowego i może przenosić do środka kabiny coś takiego jak rryryryyryrry ,przy dodawaniu gazu i odejmowaniu

Może tak wibracje wprowadzać powietrze ?

Pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myśle że aż tak to nie wpływa na chałas w kabinie ale sprawdż prostym sposobem przykryj filtr szczeknie czymś w stylu filcu lub grubego materiału np koca lub ręcznika i wtedy przejedż się porównaj ,nie wiem czy to słychać w czasie gdy pracuje wentylator ? jeśli tak może to jego sprawka,miałem podobnie w peżocie wkład filtra rozsypał sie ze starosci i nawet gdy wentylator był wyłączony to podczas szybkiej jazdy wiatr sam obracał śmigłem i było słychac warczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie, że może. Jest wiele przyczyn i elementów które mogą wpadać w wibracje,

Najpierw sprawdź w jakich sytuacjach dźwięk powstaje i spróbuj określić skąd się wydobywa. Potem trzeba sprawdzać poszczególne elementy aż dojdzie się do źródła. Trudno cokolwiek podpowiedzieć bo Twój opis jest znikomy.

Dźwięk może pochodzić od napędu paska akcesorii, paska rozrządu. Równie dobrze może się tłuc wydech albo jakiś element osłony wydechu. Może też pochodzić od napędu. Skrzynia biegów, półosie, przeguby, łożyska itp.

Najpierw sprawdź czy dźwięk powstaje w czasie jazdy czy na postoju? Gdzie go słychać najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc tak ,jak dodaje gazu na postoju to nic nie słychać ,odnośnie zawieszenia byłem na przeglądzie i nic nie znaleźli wszystko jest na miejscu,

Wydobywa się spod podszybia ,nawiewników

Rozrząd był wymieniany w Niemczech i mam przejechane 10,000 tyś km

a teraz umówiłem sie u mechanika właśnie na przegląd podwozia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem. Podczas jazdy (ważne- tylko na biegu) słyszę dźwięk, który z pewnością nie jest czymś normalnym. Gdy tylko autko zaczyna się toczyć 5km/h słyszę jakby tarcie, pulsuje zgodnie z obrotem kół (takie mam wrażenie). Byłem już u mechanika, rozebrał całe podszybie, sprawdził zawieszenie i...nic. Dodam, ze podczas jazdy w zakrętach ten dźwięk nie zmienia się, więc nie jest to raczej przegub? Póki co, zalecił obserwację (niezły doktor hehe), a jak będzie się nasilać to na "oiom" :-) . I tu mam dużą wątpliwość-bo czasem można nie zdążyć na intensywną :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

markusK sprawdź klapkę obiegu zamkniętego, z tym że było by to słychać jako głuche pukanie. Proponuję pojeździć i dokładnie określić sytuacje, kiedy dźwięk się pojawia i kiedy znika.

piter2204, dźwięk może pochodzić od łożyska na piastach, od hamulców.

 

Obu kolegom radzę lekturę forum, wiele zostało na ten temat napisane. Niestety ale bez zobaczenia auta na żywo nikt nie powie na 100% co to jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem zdaje sobie z tego sprawę ,ale szukałem tematu podobnego do mojego i nic niestety nie znalazłem

A gdzie jest ta klapka obiegu ? ,gdzie szukać ?

dźwięk się pojawia ja ruszam autem i dodaję gazu i znika jak odejmuję gazu ,słychać tak do 20-40 km na h a później już nie ma tego yryyryryry

wnioskuję że gdyby było to zawieszenie to było by słychać cały czas ,mam rację ?

w sumie to nie jest płukanie ,to jest taki dźwięk jak nowoczesne diesel delikatny dźwięk yytytyyyty

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich ponownie juz wiem w czym rzecz z tym ryryryry ,mechanik powiedział że to jest elektrozawór ,ale nie wie który ,jak można to sprawdzić ?

dodam że jak naciskałem pedał gazu to w kabinie było słychać a w komorze silnika nie

czy może mi ktoś doradzić jak mam się za to zabrać by poszukać który to elektrozawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!