Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane Classic rok 2000 silnik 1.6 16V Prob


tad29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Nikt nie potrafi rozwiązać mojego problemu:/ może tutaj ktoś doradzi Co zrobić lub gdzie się udać..

Problem:

Samochód Renault Megane Classic rok 2000 silnik 1.6 16V Problem

Auta czasami nie da się odpalić - czasami tzn. od czasu do czasu - nie są to regularne odstępy, nie ważne czy jest zimne czy ... . Po kilkudziesięciu próbach, innym razem po kilku a innym po paru godzinach auto zapala i później pali bez problemu aż znowu po jakimś czasie nie można go zapalić:/:/. Kręci tylko nie odpala:/ . Było podłączany komputer i nic to nie pomogło - podobno był jakiś problem z ciśnieniem w rurze dolotowej czy coś takiego ale podobno to nie ma związku poza tym problem dalej jest wiec nie 100 proc nie ma. Auto miało wymieniany rozrząd jest po przeglądzie, wymienione filtry paliwa itp.. Przy próbie odpalenia słychać że pompa paliwa pracuje więc to nie to:/ Nikt nie jest w stanie mi pomóc - wszyscy roskładają ręce bo jak jestem u mechanika czy w serwisie to auto pali czyli teoretycznie jest sprawne. Ostatnio nie mogłem go odpalić na ulicy przez godzine - zadzwoniłem po auto pomoc odłożyłem słuchawke spróbowałem jeszcze raz i auto paliło :cry: . Tragedia - nie wiadomo kiedy znowu nie zapali a robi to w najgorszym momencie:/

Co robić czy ktoś miał taki problem.

 

Myśłałem żeby może kupić na próbe przekażniki - są dwa pod maską od strony kierowcy - po wyręcenie obojętnie którego z nich auto nie odpala. Pomyslałem zeby kupić takie i w razie gdy nie będzie palić zamienić je i zobaczyć co sie stanie - tylko że nie moge je kupić bo wszyscy pytają od czego są - skąd niby mam to wiedzieć:/

 

Mam nadzieje że da się coś z tego zrozumieć co tutaj napisałem i liczę że ktoś pomoże..

Nawet w autoryzowanym sierwisie renault powiedzieli że nie są w stanie rozwiązać problem:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału??jak dobrze pamietam... ja miałem taki problem w 1.4 8v. niepaliła a dawła paliwo sprawdzone bo był odkrecany filtr itd. po wyjęciu i wyczyszczeniu papierkiem ścierny chodzi do dzisiaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik położenia wału??jak dobrze pamietam... ja miałem taki problem w 1.4 8v. niepaliła a dawła paliwo sprawdzone bo był odkrecany filtr itd. po wyjęciu i wyczyszczeniu papierkiem ścierny chodzi do dzisiaj

 

:-| hmm pojawiło się światełko w tunelu:)

Nie jestem mechanikiem:/ czy możesz mi jakoś prosto wyjaśnić co mam zrobić i gdzie się to znajduje? Jakoś krok po kroku jeżeli da rade :-> ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja też nie :-) u mnie znajduje się on po lewej stronie silnika nad kopułką?? tam gdzie wchodzą wszystkie kable od świec. jest przykręcone dwoma śrubkami, wygięte jak banani wchodza do tego jakies kabelki... ogólnie musisz szukac pod rura z odpowietrznikiem za wszystkimi kablami wysokiego napięcia. wykręcasz 2 śrubki i wyciągasz, czyściesz delikatnie papierem ściernym to co jest w środku(ewentualnie kupujesz nowe za ok 90pln) i jeździsz... ja tak miełem ale ja mam 1.4 8V!!!! może być inaczej u ciebie!!!! poszukaj w instrukcji http://www.megane.com.pl/viewtopic.php?t=154 chyba ten sam silnik ale niejestem mechanikiem;) pzdr P.S> niejestem tu często dzisiaj akurat siedze. ewentualnie wpisz w google czujnik położenia wału lub czujnik hala/halla w megane powinno cos pokazac powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za podpowiedzi:) Jutro wieczorem zaglądne pod maskę i zobaczymy jak to u mnie wygląda :roll: . Jak coś to bede pisał:-)

pozdrawiam

 

[ Dodano: 2009-12-08, 22:45 ]

ja też nie :-) u mnie znajduje się on po lewej stronie silnika nad kopułką?? tam gdzie wchodzą wszystkie kable od świec. jest przykręcone dwoma śrubkami, wygięte jak banani wchodza do tego jakies kabelki... ogólnie musisz szukac pod rura z odpowietrznikiem za wszystkimi kablami wysokiego napięcia. wykręcasz 2 śrubki i wyciągasz, czyściesz delikatnie papierem ściernym to co jest w środku(ewentualnie kupujesz nowe za ok 90pln) i jeździsz... ja tak miełem ale ja mam 1.4 8V!!!! może być inaczej u ciebie!!!! poszukaj w instrukcji http://www.megane.com.pl/viewtopic.php?t=154 chyba ten sam silnik ale niejestem mechanikiem;) pzdr P.S> niejestem tu często dzisiaj akurat siedze. ewentualnie wpisz w google czujnik położenia wału lub czujnik hala/halla w megane powinno cos pokazac powodzenia

 

hmm czy ten ftp z instrukcjami na pewno jeszcze działa - możesz to dla mnie sprawdzić bo jakoś dzisiaj nie mogę wejść na niego chyba że spróbuje z TCrem - chętnie bym poczytał :->

może jest już jakiś inny link do tych materiałów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj cały temat który ci podesłałem, na pewno znajdziesz inny link pozatym jet tam opisane wszystko o instrukcjach... osobiście polecam wkł "sam naprawiam" ok40pln(lub ściągnać) i masz juz na przyszłość... powodzenia

 

[ Dodano: 2009-12-16, 16:19 ]

i jak poszło??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Witam

Nikt nie potrafi rozwiązać mojego problemu:/ może tutaj ktoś doradzi Co zrobić lub gdzie się udać..

Problem:

Samochód Renault Megane Classic rok 2000 silnik 1.6 16V Problem

Auta czasami nie da się odpalić - czasami tzn. od czasu do czasu - nie są to regularne odstępy, nie ważne czy jest zimne czy ... . Po kilkudziesięciu próbach, innym razem po kilku a innym po paru godzinach auto zapala i później pali bez problemu aż znowu po jakimś czasie nie można go zapalić:/:/. Kręci tylko nie odpala:/ . Było podłączany komputer i nic to nie pomogło - podobno był jakiś problem z ciśnieniem w rurze dolotowej czy coś takiego ale podobno to nie ma związku poza tym problem dalej jest wiec nie 100 proc nie ma. Auto miało wymieniany rozrząd jest po przeglądzie, wymienione filtry paliwa itp.. Przy próbie odpalenia słychać że pompa paliwa pracuje więc to nie to:/ Nikt nie jest w stanie mi pomóc - wszyscy roskładają ręce bo jak jestem u mechanika czy w serwisie to auto pali czyli teoretycznie jest sprawne. Ostatnio nie mogłem go odpalić na ulicy przez godzine - zadzwoniłem po auto pomoc odłożyłem słuchawke spróbowałem jeszcze raz i auto paliło :cry: . Tragedia - nie wiadomo kiedy znowu nie zapali a robi to w najgorszym momencie:/

Co robić czy ktoś miał taki problem.

 

Myśłałem żeby może kupić na próbe przekażniki - są dwa pod maską od strony kierowcy - po wyręcenie obojętnie którego z nich auto nie odpala. Pomyslałem zeby kupić takie i w razie gdy nie będzie palić zamienić je i zobaczyć co sie stanie - tylko że nie moge je kupić bo wszyscy pytają od czego są - skąd niby mam to wiedzieć:/

 

Mam nadzieje że da się coś z tego zrozumieć co tutaj napisałem i liczę że ktoś pomoże..

Nawet w autoryzowanym sierwisie renault powiedzieli że nie są w stanie rozwiązać problem:/

 

Qrde, mam to samo u siebie od jakiegoś czasu moja meganka czasami odmawia posłuszeństwo podczas odpalania silnika. Objawy identyczne, silnik i model identyczny. Też byłem z tym w serwisie i powiedzieli ze wszystko ok, komputer nie wykazuje żadnych usterek. Oczywiście w warsztacie odpalał jak trzeba, a wczoraj znów nie chciał i musiałem swoje odczekać i po kilku próbach i kilku minutach odpalił normalnie. Powiedzieli że jak mi nie będzie chciał odpalić to mam wezwać lawetę i wtedy sprawdzą na warsztacie co mu dolega. Obawiam się jednak, że w warsztacie znów będzie wszystko ok i jeszcze mnie wyśmieją albo obciążą za bezpodstawne wezwanie pomocy. Co to może być? Pomocy! :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj byłem w warsztacie i przy okazji czyszczenia klimy poprosiłem aby przeczyścili mi te styki, powiedzieli, że może to być również wina kluczyka a konkretnie transpondera, więc jak mi kiedyś znowu nie odpali to mam spróbować czy da radę drugim kluczykiem :-/ co wy na to? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Megane Classic 1.4 16V 2000r.

Podobny problem. Zdarza się że kręce silnikiem przez pare sekund i nic, odczekam kolejne 5 sek i pali. Problem pojawia się zarówno przy zimnym jak i ciepłym silniku. Podobno świece mogą być do wymiany (w sumie troche już mają) albo jakieś cewki wysokiego napięcia (też gdzieś tam przy świecach się znajdują). Jak myślicie? Nie chce wymieniać wszystkiego po kolei niepotrzebnie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już okazję spróbować odpalić z drugiego kluczyka i niestety też nie chciał. Odpalił po ok. 5 minutach i kilku próbach, więc sprawa niesprawnego kluczyka odpada. Styki czujnika położenia wału też są przeczyszczone, świece nie są stare, cewki działają... W warsztacie sugerowali że renówki czasem tak mają i może to być spowodowane różnymi rzeczami. Kilka już mi odpadło, następnym będzie sprawdzenie czujnika temperatury bo taka też padła hipoteza. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz pod kompa i wtedy nie będzie wróżenia z fusów .

 

Masz rok 2002 więc powinien być obdII czyli nie ma problemu z diagnozą nawet głupi elm 327 da rade silnik sprawdzić .

 

Poza tym czasy polonezów się skończyły i bez diagnozy komputerowej ani rusz a mechaników którzy zaczynają naprawę od d.py strony omijaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OBD II zostało wprowadzone w Megane II <ok> Elmem można co nieco sprawdzić, ale nie za wiele, podstawowe parametry pracy silnika itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!