Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 1.4 TCE


Ptaszek06

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

u mnie po przejechaniu 3000 ustabilizowało się na poziomie 9.0 l średnie (w mieście) i ani drgnie - w jedną, czy drugą. Na trasie było gdzieś koło 7.9 - 8.1 l (choć to bardziej mieszana trasa była). A silnik jest m(M)ega elastyczny 8-) Frajda z jazdy gwarantowana :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec u mnie sprawa wyglada tak ze w miescie nie ma bata na ponizej 9 litrow a w trasie na dosc sporym odcinku bylo jakies 6,2 litra przy normalnej jezdzie czyli sporo wyprzedzania a co za tym idzie licznych redukcji:)Silnik super elastyczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ten silnik doskonale radzi sobie nawet z tak wielką 7-osobową karocą jak Grand Scenic. Polecam dla tych którzy cenią sobie elastyczność w połączeniu z cichą pracą. W trakcie jazdy ma się wrażenie że turbina pracuje tylko w zakresie obrotów 1500-3500. Nie trzeba go w ogóle rozkręcać by uzyskać ciąg, jak to jest w japońskich wiertarkach.

Brawo Renault!!!

To już moja 5-ta Renia i w trakcie ich eksploatacji były 2 próby spróbowania z inną marką (łącznie z jazdami testowymi) ale wiele marek odpadała po samym zajęciu miejsca za kierownicą (pancerne wnętrza - wv, skoda, opel, seat...)

Liczę że Renault wprowadzi też silnik 1.6TCe, który wypełni przedział mocowy w granicach 145-155km, z założeniem nie przesilania motoru.

W Megane pewnie ten silnik daje jeszcze więcej wrażeń, choćby z racji niższej kabiny i mniejszej masy pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

Na wstępie powiem że obecnie posiadam passata B6 z 2008 roku ale myśle o zmiane na Megane RS bądz ew Megane Coupe GT które miało premiere w genewie

 

 

Nie interesują mnie inne silniki niż doładowane benzyny i po tym co tutaj czytam na temat spalania w silnikach TCE to jestem poprstu w olbrzymim szoku jak ten silnik jest paliwożerny....

 

Podajcie wartosci miedzy 9 a 12 l które dla mnie są poprstu chore... porównując to 1.4 TCE przy moim obecnym silniku 2.0 Tsi który ma 200 koni to silnik z meganki jesli chodzi o pobor paliwa jest niestety 100 lat za murzynami...

 

Skoro 1.4 od renault w trasie pali około 8 litrów przy 200 konnym TSi gdzie w trasie przy predkosciach 100-120 korzystając z tempomatu można uzyskac wynnik 6,5... stosując wręcz hardcorowo ecodriving na shellu Vpower na trasie krajowej 46 na odcinku częstochowa - lubliniec udało mi się uzyskac 5,2... Nie chce więc wiedziec ile będzie palił R.S...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli na 200 konnym 2.0 TSI jesteś w stanie uzyskać 6,5L/100km, to i w RSie to uzyskasz. Osobiście nie mam pojęcia jak tego dokonujesz bo jeździłem w trasie identycznym samochodem tyle że z silnikiem 2.0 FSI i nawet nie zbliżyłem się do takiego wyniku (a silnik ponoć oszczędniejszy).

Dziwi mnie tylko zasadność kupowania RS lub GT i ciągły ból głowy o spalanie.

Jeśli VW jest 100 lat przed Renaultem, to ratuje Cię tylko Golf lub Scirocco z silnikiem takim jaki masz teraz w B6. Z lżejszą budą może zejdziesz nawet poniżej 5L/100km na wymienionej powyżej trasie. Wtedy nawet może 1.5dCi zawstydzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie na trasie 250 Km, Kraków - Kozienice przy dosć zróżnicowanej jeźdie 7,2 l/100km. Auto ma dopier 1700 km przejechane wiec czekam na pelne dotarcie.

 

Nie chce podważać wyników , bardziej mnie ciekawi porównanie z 1.4 TSI na przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.0 Tsi jest z kilku powodów oszczędniejsze...

- silnik z aluminium lżejszy od 2.0 FSI

- Ciągnie od 1800 obr nie trzeba go kręcić do 3 tys jak 2.0 Fsi

- Na 6 biegu jest 2 tys obr obr przy prędkości 90 km na tempomacie na prostej drodze pali wtedy 6 l a jest zapas mocy i odpowiednia elastyczność żeby wyprzedzać bez redukcji - w 2.0 Fsi niemożliwe do zrobienia

- 2.0 fsi miało w ogóle 6 bieg? nie pamiętam szczerze mówiąc

Nie nigdy więcej VW dla mnie zbyt awaryjne.

Dziadkowie mają Renault 14 lat i nigdy nie wymieniali nic poza elementami które podlegają uszkodzeniom eksploatacyjnym, podobnie wujek ma Megane II 1.5 Dci i też zero jakichkolwiek awarii. Ja nie mam miesiąca żebym nie stał w ASO ( elektronika )

Nie wiem jak będzie w 1.4 Tsi nigdy nim nie jeździłem, Jeździłem 1.8 160 km i 2.0 200 km w 1.8 można zejść jeszcze 0,5 l mniej w trasie ( do około 6.1 ) po mieście wychodzi średnio 7,2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nathaniel Twój ostatni post powinno się opublikować w gazetach moto wychwalających vw <czerwona>

Pytanie: jaki jest sens kupowania turbo benzyny, skoro najbardziej martwisz się o spalanie i w sumie będziesz jeździł eco?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Broń boże nie wychwalam VW dla mnie ta marka jest przegrana na całej lini, jedyne co jest w niej poztywnego to silniki cała reszta niestety nie nadaje się do niczego...

 

Ja sie nie martwie o spalanie jestem poprstu zdziwiony ze silniki renault palą 2-3 l więcej od tych VW przy bardzo podobnych parametrach

 

A dlaczego wole turbo-benzyne od diesla ?

 

Bo rocznie robie 15 tys km?

Bo nie musze się martwic co tankuje?

Bo nie musze sie martwić DPF-y koła dwumasowe czy inne ustrojstwo

Tansze i rzadsze przeglądy

 

I tak można by wymieniać długo i długo

 

Zawsze byłem wilekim przeciwnikiem VW jak i niemieckich aut kupiłem Passata tylko dlatego że oferował najwiecej w najlepszej cenie ( a byłem zdecydowany na Lagune )

Poza silnikiem auto jest beznadziejnie wykonane, potwornie awaryjnie ( 19 wizyt w aso w ciagu 2 lat ) i ma starą technologie np porównując KeyLess do Renault HandsFree II następnym autem na 100% będzie renault tylko nie wiem czy Megane R.S czy Laguna Coupe :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nathaniel zgadzam się z tobą odnośnie spalania w silnikach TCE z czego czytam na forum trochę się zdziwiłem, ale może też zależy od nogi( i też głowy kierowcy), i dużej wiedzy odnośnie ECODRIVINGU. Prawdę mówiąc na twoim miejscu w tym przypadku wybrał bym 1,6 bez Turbo. zaoszczędziłbyś kasę na silniku, kupił byś lepszą wersje wyposażenia, ale też widzę że nie chodzi o kasę bo jeśli zastanawiasz się nad Megane RS to masz ponad 100tys. zł. a to całkiem sporo ;-) .

Mój wybór to Megane Coupe silnik benzynowy maxymalna moc + instalacja gazowa fabryczna <czerwona> a kasa co ci zostanie możesz mi posłać :mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie interesuje mnie gaz i benzyna bez trubo <czerwona> to akurat dla mnie musi być, nie patrze na spalanie, jestem zdziwiony że Renault nie umiało obniżyć spalania w swoich doładowanych silnikach tak jak VW czt Fiat. Teraz do wyboru mam takie opcje:

 

 

Megane RS+Navi+pakiet komfort,pakiet premimum, pakiet widoczności

Laguna Coupe z 2.0 T i automatem

Megane Coupe+najmocniejsza benzyna w turbo+full opcja

Megane Coupe GT które było prezentowane w genewie ( narazie brak jakichkolwiek specyfikacji

 

Do Megane mnie ciągnie najbardziej gdyż dziadkowie od 14 lat mają megane I ph I z samego poczatku produkcji ( na którym uczyłem się jeździć ), wujek ma megane II ph I a ja sam mialem 2 razy megi II ph I kiedy passek stał w aso jako auto zastępcze i dobrze się czuje w Renówkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko, bez obrazy, jakbym miał teraz wybierać to nawet chwili bym się nie zastanawiał i wziąłbym... Lagunę Coupe. Klasa sama w sobie. Popatrzcie ile ich jeździ na ulicach w stosunku do Meganek Coupe. To auto jest piękne 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!