Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zestaw HID do Megane Classic bez soczewek. Pr


Rekomendowane odpowiedzi

U nas aby towar wszedł do obrotu musi przejść cło a co za tym idzie bez homologacji nie da się ich wprowadzić na rynek.

Zdziwiłbyś się jakie cuda na polskim rynku są w obrocie :)

 

tylko że sprzedawaca który podejmuje się sprzedaży towaru bierze za to całkowitą odpowiedzialność.

To nie do końca tak ... to raczej tak jak ze sprzedażą niebieskich kogutów w sklepach czy na allegro - kupić je możesz, posiadać możesz, ale używać już nie możesz.

Tyczy się to również wszelakich xenonów - co z tego że zestaw do montażu xenonów jest homologowany, skoro - jeśli użyjesz go w zwykłej lampie (nie mówię tu o soczewkach, tylko np zwykłych, standardowych lampach przystosowanych do żarówek H4) - to ... tracisz homologację na lampy...

Podsumować to można w jeden sposób - ah, te cudowne polskie przepisy... :)

 

z tego co wiem, nie wszystko co ma homologacje E jest zgodne z naszym prawem

Dokładnie. To jak z wszelakimi TUVami przy chociażby zawieszeniach kupowanych w Niemczech. Co z tego że tam zawias ma TUV, skoro u nas ten TUV znaczy tyle co nic ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyczy się to również wszelakich xenonów - co z tego że zestaw do montażu xenonów jest homologowany, skoro - jeśli użyjesz go w zwykłej lampie (nie mówię tu o soczewkach, tylko np zwykłych, standardowych lampach przystosowanych do żarówek H4) - to ... tracisz homologację na lampy...

Dokładnie tak jest jak piszesz, z tym że jeżeli użyjesz tych HID-ow nawet w soczewkach to też jest niezgodne, bo soczewki nie są tylko jednego rodzaju, są soczewki homologowane do zwykłych żarówek oraz takie, które maja homologacje do xenonów.

 

co z tego że zestaw do montażu xenonów jest homologowany, skoro - jeśli użyjesz go w zwykłej lampie (nie mówię tu o soczewkach, tylko np zwykłych, standardowych lampach przystosowanych do żarówek H4) - to ... tracisz homologację na lampy...

Ja w tym nie widzę nic dziwnego, to jest bardzo logiczne, że skoro lampa przystosowana do np. H4 przeszła szereg badań homologacyjnych, pod kątem używania jej właśnie z taką żarówką, to gdy wsadzimy do takiej lampy inne źródło światła, to homologacja jest nie ważna, nikt nie badał przecież jej zachowania przy używaniu w niej xenona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

slawekhip, trochę się mylisz :-P , np przy H7 nie ma tak wielkiej różnicy między żarówką a żarnikiem, większe różnice są w budowie odbłyśnika, to on kieruje i ustawia padanie światła na drogę. W żarówkach H4 to budowa żarówki i odpowiednie przysłony powodują, że lampa nie świeci do góry, jednocześnie oślepiając jadących z przeciwka, natomiast żarniki z allegro nie mają w sobie takiej przysłony, przez co walą światłem dookoła, przy czym oślepiają jadących z przeciwka. Kiedyś o tym czytałem w jakiejś gazecie, albo na jakiejś stronie, nie pamiętam :) Ostatnio jechałem w nocy za Astrą I, która ma właśnie H4 i miała założone "xenony" i pięknie oświetlała drogę, oraz... gałęzie mijanych drzew :) co przy fabrycznym oświetleniu jest niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgodzę się z pawel400 leczy gdy by w tej astrze ktoś poszedł po rozum i założył BIXENON to było by bez problemu z powodu zainstalowanej tam przesłony. Jeżeli zmieniasz np: z H1 Na H1 problemu oślepienia niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problemu oślepienia niema
nie tyle co go nie ma, tylko to oślepianie jest mniejsze, bo jednak jeszcze zostaje różnica w budowie odbłyśnika oraz szkła reflektora. Innym parametrem, który powoduje że lampy oślepiają mniej lub więcej jest temperatura światła, jeżeli ktoś zrobi to z głową i wsadzi żarniki o temperaturze takiej jak prawdziwe xenony czyli około 6000K to nie jest tak strasznie, ale jeżeli ktoś wkłada 12000K gdzie światło jest fioletowe to wtedy bardziej będzie oślepiał innych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Ale xenon to też żarówka/żarnik i tak samo daje swiatło tylko o innym "K" nie myle się?? Więc nie rozumię tej rozkminy :-P :-P

Znowu odgrzewam starego kotleta, ale nie wytrzymałem. Zapytaj Wujka Googla albo Cioci Wikipedii jaka jest różnica między xenonami a żarówką. W skrócie: w żarówce źródłem światła jest rozgrzany drut, w xenonie źródłem światła jest wyładowanie pomiędzy elektrodami (jak przy spawaniu elektrycznym albo w lampie błyskowej). Xenon przy mniejszej mocy pobieranej z instalacji daje większy strumień świetlny. Stąd te obostrzenia: samopoziomowanie świateł, zmywacze, homologacje itp. Do tego z racji mniejszych rozmiarów źródła emisji światła jest bardziej zbliżony do punktowego źródła światła. Można dokładniej zapanować nad strumieniem świetlnym (precyzyjnie go ukształtować). itp, itd.

 

PZDR

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!