Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Trzeszczy okolica alternatora


munkey7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

wczoraj na trasie, po przejechaniu ok 140km zatrzymałem się na pasach - zakopciło się spod maski, zaśmierdziało i zaczeło coś dziwnie trzeszczeć / trzeć. Zatrzymałem się na wszelki wypadek na stacji benzynowej i odholowałem samochód. Wiecie co to może być? Może mógłby ktoś z Wawy zajrzeć na Ochotę i zdiagnozować to wstępnie, bo nawet nie wiem czy mogę jechać nim do warsztatu...

 

Megane II ph I

1,5 dCi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło alternatora!

Jesteś jakieś 450 - 500 zł w plecy.

Zależy jak daleko masz do tego warsztatu, jak na drugą ulicę to dojedziesz jak dalej to ja bym się nie brał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kolego. Miałem dokłądną awarie zaczeło sie coś trzeć obok alternatora, a za chwile zaczęło sie kopcic. Mechanik przyjechał do domu uruchomiłem silnik i odrazu wiedział, ze zatarła się rolka od alernatora. Powiedział, że autem moge jechac do warsztatu na kołach najwyzej w drodze rozleci sie alternator. Na szczescie nie rozleciał się, kupił nowe części złozył do kupy i alterantor jest znowu w pełni sprawny, ładuje prawidłowo. Za naprawe z robocizną zapłaciłem 250zł. Silnik to 1.5 dCI 85KM., pozdro asmo90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za odpowiedzi. Żebym dobrze zrozumiał - jeśli da się naprawić istniejący alternator, to koszt będzie w okolicach 250zł, natomiast jeśli pojadę i rozsypie się alternator, to czeka mnie 400-500zł wydatku tak? Po czym poznam, że alternator już zupełnie padł (odpukać :) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama rolka kosztuje około 200 zł. Wymiana nie jest trudna pod warunkiem, że ma się odpowiedni klucz. Ale jak rolka padła może to być spowodowane niesprawnością alternatora i należało by sprawdzić jego stan. Możliwe, że do wymiany są łożyska. Bez przyczyny rolka nie mogła się rozlecieć.

Jak masz pojęcie o mechanice bez problemu wymontujesz alternator z samochodu, dasz do warsztatu, a potem zamontujesz. Proponuję jednocześnie zwrócić uwagę na rolki prowadzące pasek możliwe, że one również są do wymiany, które bez problemu wymienisz samodzielnie. Stąd takie koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety mam zerowe pojęcie o mechanice i sam jestem w szoku, że w ogóle wiedziałem gdzie jest alternator... pozostaje mi jednak wizyta w warsztacie (na holu albo na fuksa;) tylko się zastanawiam czy się nie rozkraczę na środku jakiegoś skrzyżowania i czy ewentualnie nie zepsuje się jeszcze coś innego przy okazji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć, co się może stać? W najgorszym razie zerwie się pasek alternatora, stracisz ładowanie(o ile jeszcze jest) i wspomaganie. Jednocześnie od obracającego się paska może się rozgrzać rolka co może doprowadzić do uszkodzenia alternatora. A może dojedziesz bez problemu? Jak masz dalej do warsztatu poproś kogoś żeby Cie pociągnął, tak będzie pewniej, a na pewno mniej stresująco. Jak na trasie masz dużo skrzyżowań ze światłami to ja bym nie ryzykował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjąłem ryzyko i odpaliłem moją bestię. Prawie się udało dojechać... po ok 4km przestało trzeszczeć, ale pojawił się dym przy prawym reflektorze i w środkowym wlocie powietrza... Dalej pojechał już na holu - po nowym roku c.d historii..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!