Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chip na fabryczne 105KM 1.5dci


scar

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie zawarło się w temacie, 85KM na 105 mam doświadczenie.

Teraz wątpliwości czy zrobić coś z fabrycznymi 105 mocy.

Czy nie będzie to "zbyt trudne" do uzyskanych efektów oraz schrzanienia silnika (turbiny itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odpowiedz jest b.prosta bo byla walkowana 10x na forum

roznica polega glownie na turbinie o zmiennej geometri + pewnie innej mapie nie wiem czy wtryski sa tez inne ...

Generalnie dobry tuner jesli masz zdrowe auto podcianie ci 86 na ok 105 ps - i ok 250 nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany w 105KM:

- system Common Rail drugiej generacji

- turbosprężarka o zmiennej geometrii

- ciśnienie wtrysku 1600 barów

- wtryskiwacze 6-otworowe ze sterowaniem piezoelektrycznym

- nowy kształt tłoków

- koło zamachowe z podwójnym układem tłumienia drgań

- nowa skrzynia biegów przenosząca maksymalny moment obrotowy 240Nm

 

scar około +20KM widziałem oferty, ale wykresu przerobionego nigdzie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scar: czyli w Twoim przypadku podniesienie z 86 na 105KM było tylko przez wgranie nowego programu?? , a jak skoczyło Ci spalanie, i czy ten "mod" nie powoduje jakiś późniejszych komplikacji z silnikiem; aha no i ile płaciłeś, gdzie to robiłeś i jak to długo trwa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
podnosząc temat

rozmawiałem z programistą i mechanikiem.

105 z 1.5dCi to granica, której nie warto przekraczać dodając koszty.

To konstrukcja jakby nie patrzeć kilkuletnia, zaś 1.6 hdi, d4d itp, nie dają wiele więcej.

Podniesienie tego do 110/130KM na 260Nm nawet 270+ jak rzekli radośnie "NO PROBLEMO :) "

Nie zrobią tego żeby nie zepsuć opinii o sobie, 110 na 250 czemu nie ! Koszt ten sam.

to tylko 1.5 pojemności, wykres "dowolny" -> do zrobienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

scar, 106 KM to nie jest ten sam silnik co 86 KM. Facet powiedział c i jakieś głupoty a widać, że nie ma pojęcia. Jak rozbierzesz oba silnik to od razu widać róznice. Takie podstawowe jak np. tłoki są zupełnie inne. Poza tym w MIII w wersji 106 KM juz nie stosuje sie układów Delphi tylko i wyłącznie continental-siemens z wtryskami piezoelektrycznymi. Delphi w tej wersji z momentem pojawienia sie MIII zostało wycofane.

Podsumowując. Róznica w mocy nie jest tylko efektem softu a gruntownych różnic mechanicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

jakoś nie słyszałem negatywnych opinii co do renówkowatych diesli :-)

każdy mi polecał :-)

a mam pytanie, mam meganke II ph II 1.5 DCi na siemensie 106koni i chciałbym jakoś nawet te 10koni więcej uzyskać z tego silnika, lecz bez chipa

ktoś wie jak to zrobić ? można przez clipa ?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak chipują profesjonaliści to podobno wgrywają nowy progam, tak ?

a słyszałem, że przez clipa można trochę podrasowić km i nm

i moje pytanie brzmi czy warto i czy taki mały "tuning" silnika nie zaszkodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!