Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chip na fabryczne 105KM 1.5dci


scar

Rekomendowane odpowiedzi

pytanie zawarło się w temacie, 85KM na 105 mam doświadczenie.

Teraz wątpliwości czy zrobić coś z fabrycznymi 105 mocy.

Czy nie będzie to "zbyt trudne" do uzyskanych efektów oraz schrzanienia silnika (turbiny itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odpowiedz jest b.prosta bo byla walkowana 10x na forum

roznica polega glownie na turbinie o zmiennej geometri + pewnie innej mapie nie wiem czy wtryski sa tez inne ...

Generalnie dobry tuner jesli masz zdrowe auto podcianie ci 86 na ok 105 ps - i ok 250 nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiany w 105KM:

- system Common Rail drugiej generacji

- turbosprężarka o zmiennej geometrii

- ciśnienie wtrysku 1600 barów

- wtryskiwacze 6-otworowe ze sterowaniem piezoelektrycznym

- nowy kształt tłoków

- koło zamachowe z podwójnym układem tłumienia drgań

- nowa skrzynia biegów przenosząca maksymalny moment obrotowy 240Nm

 

scar około +20KM widziałem oferty, ale wykresu przerobionego nigdzie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

scar: czyli w Twoim przypadku podniesienie z 86 na 105KM było tylko przez wgranie nowego programu?? , a jak skoczyło Ci spalanie, i czy ten "mod" nie powoduje jakiś późniejszych komplikacji z silnikiem; aha no i ile płaciłeś, gdzie to robiłeś i jak to długo trwa???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
podnosząc temat

rozmawiałem z programistą i mechanikiem.

105 z 1.5dCi to granica, której nie warto przekraczać dodając koszty.

To konstrukcja jakby nie patrzeć kilkuletnia, zaś 1.6 hdi, d4d itp, nie dają wiele więcej.

Podniesienie tego do 110/130KM na 260Nm nawet 270+ jak rzekli radośnie "NO PROBLEMO :) "

Nie zrobią tego żeby nie zepsuć opinii o sobie, 110 na 250 czemu nie ! Koszt ten sam.

to tylko 1.5 pojemności, wykres "dowolny" -> do zrobienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

scar, 106 KM to nie jest ten sam silnik co 86 KM. Facet powiedział c i jakieś głupoty a widać, że nie ma pojęcia. Jak rozbierzesz oba silnik to od razu widać róznice. Takie podstawowe jak np. tłoki są zupełnie inne. Poza tym w MIII w wersji 106 KM juz nie stosuje sie układów Delphi tylko i wyłącznie continental-siemens z wtryskami piezoelektrycznymi. Delphi w tej wersji z momentem pojawienia sie MIII zostało wycofane.

Podsumowując. Róznica w mocy nie jest tylko efektem softu a gruntownych różnic mechanicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

jakoś nie słyszałem negatywnych opinii co do renówkowatych diesli :-)

każdy mi polecał :-)

a mam pytanie, mam meganke II ph II 1.5 DCi na siemensie 106koni i chciałbym jakoś nawet te 10koni więcej uzyskać z tego silnika, lecz bez chipa

ktoś wie jak to zrobić ? można przez clipa ?

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jak chipują profesjonaliści to podobno wgrywają nowy progam, tak ?

a słyszałem, że przez clipa można trochę podrasowić km i nm

i moje pytanie brzmi czy warto i czy taki mały "tuning" silnika nie zaszkodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!