Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane i miejsce dla kierowcy ustawienie kie


kepa416

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałbym się was pytać Drodzy Użytkownicy co sądzicie na temat miejsca kierowcy za kierownica w Megane ?

-Spotkałem się z opinią że jest tam bardzo mało miejsca.

-Czy nie macie problemów np z bolącymi nogami kostkami gdy jeździcie tak żeby było fajnie kręcić w mieście a nogi nie cierpły.. Czy wam też się wydaje że jest albo wygodnie albo bezpiecznie ?

-Jakie są wasze upodobanie w sprawie ustawienia wysokości fotela i kierownicy czy nisko i sportowo czy wysoko jak w Scenic-u ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam M1ph1 z regulacją wysokości kierownicy oraz wysokości fotela, regulacje w odcinku lędźwiowym, i nie narzekam, da się dostosować pozycję. Miałem okazję jeździć meganką 2 i też nie narzekałem, chociaż to tylko po mieście. A osobiście wole fotel i kierownicę w miarę wysoko ustawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Meg II PHI i podobnie jak kolega, regulację kiery w dwóch płaszczyznach, fotel z reg. wysokości i podparcia odcinka lędźwiowego.

Jeszcze nie kombinowałem dużo z ustawieniami, ale miejsca za kierownicą jest bardzo dużo, na nogi spokojnie starcza, nad głową mam spory luz - a mam 186cm wzrostu.

Jedynie zapinanie pasów mnie wkurza, bo przez szeroki podłokietnik mało tam miejsca.

Wysoko fajnie się siedzi, łatwiej manewrować, widać więcej przeszkód, lepiej widać też przód auta (fatalnie przy niskim ustawieniu, bo nie widać maski).

Jedyna wada takiego ustawienia, to światła sygnalizacji. Jak się podjedzie normalnie na światła, to trzeba się schylać, żeby zobaczyć, czy się światła zmieniły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna wada takiego ustawienia, to światła sygnalizacji. Jak się podjedzie normalnie na światła, to trzeba się schylać, żeby zobaczyć, czy się światła zmieniły.

 

moja największa bolączka i często o słupek głową wadze :/

 

Ale znów jak nisko to się wpada w fotel jak kubełek a jak wysiąść trzeba to ciężko ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam scenika nie wiem czy to cos da, ale kierownice mam ustawiona max w dol a fotel do polowy w gore tak zebym wszystko dobrze widzial, bylo mi wygodnie i komfortowo :):) na dluzsze odcinki nienarzekam, wrecz przeciwnie :)

 

Podobno samochody marki Renault robione sa pod katem wygody i komfortu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam megane i ciężko mi ustawić fotel :-/ ale po dłuższej jeździe idzie się przyzwyczaić. Największy problem mam z ustawieniem odległości. Do kierownicy mam ok ale pedały troszkę za blisko :-/ No i ten zagłówek. Mam wersje z tym najzwyklejszym i jak mam oparte plecy to głowę mam w powietrzu a jak ją oprę to trochę niewygodnie bo patrze gdzieś w niebo :-? Jak będę miał kiedyś kasę to kupie regulowane zagłówki wtedy pewnie będzie lepiej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz ten problem co ja jak dam fotel ząbek dalej to nogi nie bolą ale ręce daleko a znów dam do przodu to nogi bolą a ręce fajnie choć trochę mało miejsca się robi. ;]

 

A czytaliście o sugerowanych bezpiecznych ustawieniach fotela takich ze całą stopa ma dociskać podstopnicy sprzęgło nie palcami tylko ta częścią poniżej jesli położymy na 12 rękę nadgarstkiem ma być lekko zgięta w łokciu tak samo jak noga gdy wciśnie się sprzęgło do końca.

 

Lecz niestety ta technika jest trochę niewygodna, moja prawa noga cierpi wtedy kostka boli i cierpnie ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie fotel i pozycja za kierownicą była całkiem OK - miałem opuszczony maksymalnie w dół i oparcie dość pionowo - mnie tak odpowiada. Co do bolącej kostki to mnie czasami bolala prawa kostaka - ale to od nawiewu na nogi - jak zamknąlem nawiewy na nogi to bylo ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!