Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie auto po starcie, brak prądu


pwntronic3000

Rekomendowane odpowiedzi

Wczoraj wieczorem na parkingu po pracy auto nie chciało wystartować. Po pojedynczym przekręceniu kluczyka działały

standardowo nawiewy i kontrolki, ale przy próbie odpalenia silnika wszystko gasło. Po paru próbach poprosiłem kolegę

o "jump lead" na kablach. Kolega podpiął się swoim autem, moje odpaliło i chodziło sobie bez problemu przez 10 minut.

Po tym czasie postanowiłem ruszyć, ale natychmiast po ruszeniu zaczęła się silna czkawka i szarpanie. Po 200 metrach postanowiłem

stanąć jeszcze na kwadrans, żeby alternator się naładował. Pochodził spokojnie w miejscu 15min, więc znowu ruszyłem i znów czkawka,

przy czym po parunastu metrach (akurat jechałem z górki) zdechł całkowicie, nie szło go nawet odpalić ponownie, mimo że pędził z górki.

Obecnie nie świeci się nawet dioda od centralnego. Dziś po pracy wezmę z niego na noc akumulator do ładowania, ale zgaduje, że to nie jest

powodem problemu. Podejrzewam świece + alternator. A co Wy o tym myślicie?

Bardzo będę wdzięczny za sugestie, bo muszę podjąć jakieś kroki, fundusze mam ograniczone, a auta potrzebuje a.s.a.p.

 

Z góry dzięki za szybką odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator naładuj - jak najbardziej. Przeczyść klemy przy okazji i dobrze poskręcaj, nawal też trochę wazeliny lub pasty miedzianej jak masz. Jak odpalisz to sprawdź napięcie ładowania. Jak dalej będzie szarpał albo się dusił, a po chwili wchodził na obroty to też obstawiam świece. Kiedy były wymieniane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wisz co! Miałem tak w lecie. Do pracy zajechałem bez problemu z pracy nie mogłem już wrócić, ledwo dowlokłem się do warsztatu, po wymianie świec jak ręką odjął.

Zrób test. Zapal auto i przyłóż rękę do rury wydechowej. Powinieneś czuć stały strumień spalin. Jeżeli są przerwy, pulsowanie i raz daje słabiej raz mocniej. Masz prawdopodobnie do wymiany świece.

Piszę prawdopodobnie bo podobny objaw jest przy uwalonych cewkach/ce.

Skoro świece przejechały 50kkm to nie ma się co zastanawiać tylko trzeba je wymienić. Jak dalej będzie problem trzeba szukać dalej.

Poza tym to dość sporo.

Podejrzewam też, że nie świeci się żadna kontrolka?

Bo w dalszej kolejności są do sprawdzenia sondy lambda na wydechu. Ale wtedy zaczyna się świecić lub migać kontrolka EKG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie świeciła się żadna kontrolka ostrzegawcza, po prostu gasł/zapalał, parenaście razy tak czknął i umarł zupełnie.

Czy jest mi ktoś w stanie powiedziec jakie świece są w Megan I ph II Classic Sedan z 1999?

Albo gdzie mogę znaleźć takie info? Wystarczy mi chociaż średnica klucza jaki potrzebuje, wyjmę świece i kupię takie same.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo gdzie mogę znaleźć takie info? Wystarczy mi chociaż średnica klucza jaki potrzebuje, wyjmę świece i kupię takie same.

O świecach poczytaj na forum, tak jak napisał Prezes, ogromny temat ale przebrnij przez niego to będziesz wiedział.

Jak masz nasadkę 16 do świec i długą przedłużkę to świece wymienisz sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!