Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

automatycznie reguluje temperature

Nie bardzo rozumiem, co w tym miejscu znaczy AUTOMATYCZNIE.

Moim zdaniem jest to tylko nastawienie temp. a siła nawiewu jest stała - ustalona przez kierowcę.

W AC siłą nawiewu sterują czujniki temp i dostosowują do ustawień temp. Więc dla mnie AC OFF to ręcznie nastawiany nawiew. Sprostujcie, jeżeli się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda. Testowalem zima. Glownie jedze z SOFT i AC OFF. Jak sie juz kabina nagrzala to przestawalo dmuchac i utrzymywalo temperature w kabinie.

Dopoki nie pojawi Ci sie na wyswietlaczu obrazek z sila nadmuchu temperatury (musisz to recznie wlaczyc) regulowana jest ona automatycznie.

Oczywiscie logicznie rzecz biorac w lato przy AC OFF nie przestanie dmuchac gdyz nie chlodzi klima...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciagle regulowana automatycznie

Jeżeli można, proszę opisz dokładnie co to oznacza.

1. Czy siła nawiewu się zmienia w zależności od warunków temp w aucie?

2. Czy nawiew włącza się i wyłącza?

 

Nie bardzo rozumiem SENS włączania programu klimatyzacji, a potem wyłączania go? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.siła nawiewu się zmienia w zależności od warunków temp w aucie

I nie bede Cie juz przekonywal, eh...

 

Sam wyprobuj, mamy chlodno na dworze - ustaw 20st. kliknij AUTO a nast. AC OFF i sam zobaczysz ze jak auto sie nagrzeje to bedzie wialo o wiele slabiej.

KONIEC! wiecej na ten temat nie pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Ja mam natomiast taka sprawę.

Otóż załóżmy że jest ciepło na zewnątrz i w samochodzie.

Po uruchomieniu silnika (w kabinie jest stosunkowo ciepło) wciskam SOFT i ustawiam ok. 21 stopni. Moim zamiarem jest, aby klima działała, ale w opcji SOFT - cicho i wolno, bo potem zbyt zimno się robi.

Ale u mnie, po wciśnięciu SOFT od razu zapala się także lampka przy AUTO i wieje dość mocno. Świecą się więc lampki przy SOFT i AUTO. Dalej zaznaczam, że nie jest tak, że jak już schłodzi, to wyłącza się AUTO i pozostaje tylko SOFT, ale cały czas obie opcje działają no i skutek jest właśnie taki, że robi się za zimno, bo wieje na opcji AUTO, a nie SOFT.

Czy to jest prawidłowe ?

Ponadto pytanie: czy może prawidłowe jest takie działanie, że zawsze - bez względu na temperaturę na zewnątrz, w samochodzie i pożądaną przez kierowcę - po wciśnięciu SOFT będzie działać jedynie opcja SOFT ? (bez innych, które mogą przyspieszyć osiągnięcie pożądanej temperatury).

dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak napisał kolega wyżej AUTO świeci się niezależnie czy wybierzesz soft czy fast ;P

 

[ Dodano: 2010-12-13, 19:42 ]

no i awaria nawiewu dopadła kolejną sztukę :-x Dzisiaj całkowicie padła mi dmuchawa, od razu udałem się do serwisu. Siedziałem u Zdunka 2 godziny, zanim wymienili mi silniczek. Mam nadzieję, że wszystko teraz będzie śmigać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Założyłem ten temat, a problem powrócił. Dziś znów padła mi klimatyzacja i wentylacja także. Znów zima i opornik dmuchawy. Miał ktoś drugi raz coś takiego?Jestem w..... na maksa. Czy ktoś naprawiał to w Warszawie ? Ile czekał? Ostatnio samochód stał chyba tydzień. Czy Renault zrobiło coś w tej sprawie? Czy znów to będą "naprawiać"???

Pozdrawiam

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja odbierałem auto 17 lutego 2010 (rok temu) auto po jeździe probnej, i zaraz je odstawiłem. 18 lutego oddali mi z naprawionym opornikiem, obiecując wymienić go na nowy.

Po jakimś czasie się odezwałem do salonu (rzekomo) wymienili... Na razie jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Awaria o której pisałem usunięta. Mam prośbę do użytkowników Megane III, żeby zgłaszali na forum czy mieli powtórkę tej awarii i którą z rzędu. Może będzie trzeba to wymienić na nowe?

Pozdr

Bobo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi naprawiali z dnia na dzień (przy ok 7000 przebiegu), było ok, ale mimo to domagałem się wymiany

 

sterownika/opornika czy co to tam było. i wymieniałem. skoro masz auto na gwarancji... wymagaj wymiany i już... jeśli tylko naprawiali

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!