Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam podobny problem jak niektórzy forumowicze w tym temacie, mianowicie nie działa mi wentylator w Scenicu 3. Akurat tak się zbiegło że padł w czasie aplikacji pianki do dezynfekcji klimatyzacji, przy parowniku, na początku działało wszystko normalnie a po kolejnym wyłączeniu i włączeniu nawiewu już nie działał. Możliwe to że uszkodził się właśnie ten rezystor/opornik dmuchawy i to przez tą piankę? Nie robiłem tego pierwszy raz a tu teraz taka niespodzianka. Mogłem coś uszkodzić czy zbieg okoliczności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wentylator w automacie (także soft) działa za szybko (głośno). Teraz przy ujemnych temperaturach z mocą nawiewu 3,5 nie jest w stanie efektywnie grzać kabiny.

przy zimnym silniku, tylko na grzałkach elektrycznych to za duża wichura. W scenicu ii lepiej to pracuje. Czy macie podobne odczucia? Może jest jakiś lepszy soft do klimatronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam wszystkich.

W dniu dzisiejszym padła mi klima tzn.

Nie działa nadmuch i sprężarka się nie załącza.

Moje auto to scenic III 2009 rok klimatronik.

Podpowiedzcie proszę jak się do tego zabrać? Jak wymontować ten rezystor.

Dziś kupiłem na allegro oryginał jutro będę miał więc muszę się jakoś psychicznie i teoretycznie nastawić do tego :)

Z góry wielkie dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Też się podłącze.U mnie też padł i to już drugi raz. Pierwszy raz na gwarancji więc się nie przejmowałem bo wymienili. Teraz po 5 latach znowu padł - wie ktoś gdzie on się znajduje i jak się do niego dostać?? W ASO chcą 400 zł za rezystor + 160 wymiana.

 

Dodano: 15 paź 2016 - 08:10

No ok. Mam to za sobą. Jeżeli komuś się przyda to opisz co i jak. Na początku zaznaczę że jak ktoś ma Scenika to roboty jest dużo mniej.

W Megance:

Opornik (moduł) znajduje się pod dmuchawą - dostęp z lewej strony (od kierowcy).

1. Ściągamy plastik boczny z deski rozdzielczej (ten równoległy do drzwi)

2. Odkręcamy dwie śruby (torx) osłony która jest pod kierownicą. Ściągamy całą osłone (reszta jest na zatrzaskach)

3. Wyciągamy osłonę bezpieczników i przełącznik oświetlenia, czujników parkowania - wyciągamy wszystkie wtyczki.

4. Rozpinamy wtyczki elektr. od pedału gazu i hamulca.

5. Odkręcamy pedał gazu - klucz "10" od metalowego stelażu pedału hamulca - 2 śruby.

6. Odpinamy wiązki elektryczne od stelażu pedału hamulca.

7. Odkręcamy pedał hamulca od stelaża - śruba (swożeń) - z jednej strony torx z drugiej klucz "10"

8. Odkręcamy górną blokadę stelażu pedału hamulca - klucz "13" - jest schowana prostopadle na gorze stelażu - po odkręceniu wyjdzie nam taki kątownik, który zabezpiecza stelaż pedału hamulca

9. Odkręcamy stelaż pedału hamulca - 4 nakrętki - klucz "10"

10. Oporonik dmuchawy znajduje się na końcu po prawej, przy tunelu środkowym.

11. Wyciągamy wtyczkę z opornika - ściskamy, mniej więcej na środku jest zabezpieczenie, i wysuwamy do góry.

12. moduł opornika ściskamy na środku (zabezpieczenie) i jednocześnie przesuwamy do góry i wyciągamy na zewnątrz.

 

Składamy w odwrotnej kolejności.

Sam to musiałem rozpracować i zajęło mi to niemało czasu - sporo k.... poleciało, ale się udało.

Co do scenica to jest znacznie więcej miejsca i mniej rozbierania - praktycznie tylko plastiki.

W megance bez wyciągnięcia pedałów jest to według mnie nie realne do zrobienia - chyba że ktoś ma ręce chińskiego 3 latka (ale to i tak chyba za duże)

 

Aby wentylator ruszył była konieczność skasowania błędu obwodu wentylatora clipem. Cała awaria spowodowana była zapchanymi odpływami na podszybiu - wentylator zaciągnął wodę.

Edytowane przez olos47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy uszkodzić trwale to nie wiem, miałem już kiedyś takie przygody z pianką jak piszesz "lufa", aplikowałem m.in. do komory filtra kabinowego gdzie nie żałowałem pianki ;) i potem pewnym momencie przestał działać wentylator, myślałem że pianka zrobiła jakieś zwarcie, było podejrzenie na opornik dmuchawy i nawet na sam wentylator ale ostatecznie reset komputera załatwił problem i wentylator zaczął działać... więc już teraz raczej nie będę taki skory do piankowania przynajmniej tak intensywnego ;P

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!: Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;) -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wentylator nie ma bezpiecznika!!! Każde zwarcie wymaga resetu clipem w module UCH!!! Jeżeli wentylator nie działa to nie koniecznie musi oznaczać wymianę modułu (rezystora) - często wentylator staje gdy zaciągnie wodę poprzez niedrożne odpływy w podszybiu - można to stwierdzić między innymi po mokrym filtrze kabinowym. Polecam odcięcie dolnych klapek gum odpływowych podszybia - tak robi ASO w Siedlcach. Jeżeli chodzi o piankę to zawsze jest możliwość zalania wentylatora. Lepiej jest ozonować wnętrze niż wpuszczać piankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam opornik dmuchawy jest po lewej stronie całej konsoli czyli po prawej "nodze" kierowcy lecz oczywiście wyżej, pianka go raczej nie dosięgnie, w moim przypadku nałożyłem przy ostatnim odgrzybianiu za dużo pianki do komory filtra kabinowego i musiała jakoś dostać się do elektroniki wentylatora czy innej sterującej nim, pół biedy że się nie spalił tylko wyłączył, reset kompa pomógł jak pisałem. Także raczej nie dawaj jednorazowo za dużo tej pianki do tej komory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...
Dnia 26.10.2016 o 09:29, olos47 napisał:

Jeżeli chodzi o wentylator nie ma bezpiecznika!!! Każde zwarcie wymaga resetu clipem w module UCH!!! Jeżeli wentylator nie działa to nie koniecznie musi oznaczać wymianę modułu (rezystora) - często wentylator staje gdy zaciągnie wodę poprzez niedrożne odpływy w podszybiu - można to stwierdzić między innymi po mokrym filtrze kabinowym. Polecam odcięcie dolnych klapek gum odpływowych podszybia - tak robi ASO w Siedlcach. Jeżeli chodzi o piankę to zawsze jest możliwość zalania wentylatora. Lepiej jest ozonować wnętrze niż wpuszczać piankę.

Podziękowania dla Olosa za fachowe podejście do tematu (post z instrukcją wymiany opornika). Mnie także dopadł ten problem - nie działają nawiewy, przy czym auto więcej stoi w garażu niż jeździ, na pewno odpływy mam czyste. Proszę uprzejmie o poradę, czy mam od razu demontować wszystko pod kierownicą, czy najpierw spróbować zresetować komputer. Jeżeli tak, to czy muszę jechać do ASO ? Najpierw odłączyłem aku - nic nie dało. Potem podpiąłem interfejs elm 327 + programik na androidzie i nie wykazał żadnych błędów w obwodzie dmuchawy... nie ma co kasować. Czy takim urządzeniem nic nie zdziałam ?

 

Reasumując - jak zresetować zwarcie w obwodzie opornika, albo jak zresetować kompa ???

 

Z góry dziękuję za wszelkie info...

 

Dnia 15.10.2016 o 08:10, olos47 napisał:

Co do scenica to jest znacznie więcej miejsca i mniej rozbierania - praktycznie tylko plastiki.

W megance bez wyciągnięcia pedałów jest to według mnie nie realne do zrobienia - chyba że ktoś ma ręce chińskiego 3 latka (ale to i tak chyba za duże)

 

Aby wentylator ruszył była konieczność skasowania błędu obwodu wentylatora clipem. Cała awaria spowodowana była zapchanymi odpływami na podszybiu - wentylator zaciągnął wodę.

Bez problemu zdemontowałem plastiki.

Niestety ręce chińskiego 3-latka nic by nie dały. Zbyt mało miejsca, albo opornik za duży, żeby wymieniana część przelazła bez demontażu pedałów... albo silniczka dmuchawy. Muszę dodać, że moje łapsko sięga gdzie trzeba i mógłbym odłączyć wtyczkę i uwolnić opornik, tyle że go nie wyjmę. Wizja odkręcania pedałów mnie przeraża - z pewnością mocno odbiłaby się  na moich stawach i kościach... W związku z tym, czy mogę bezkarnie odkręcić silniczek mechanizmu nawiewu ???

Edytowane przez decadent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Odświeżę trochę temat. Mój przypadek wydaje się trochę bardziej skomplikowany.

Problem: Przestał działać nadmuch.

Sterowania mam manualne, klima się włącza, bezpiecznik F40 jest ok, układ sterowania jest ok, rezystor (moduł sterujący) wymieniony na nowy -jak się okazuje niepotrzebnie. Tyle czynności które wykonałem sam. Pomysły się skończyły więc pojechałem na komputer z założeniem skasowania błędu.

W ASO Renault podpięli pod komputer, stwierdzili "przerwę w obwodzie wentylatora" i zaproponowali wymianę wentylatora za ponad 1000 zł (co mnie zaskoczyło: na komputer musiałem czekać 1,5 tyg a wymianę wentylatora zaproponowali od razu kolejnego dnia)

Czy komunikat o którym mowa musi jednoznacznie wskazywać na uszkodzenie wentylatora i konieczność jego wymiany? Z tego co zobaczyłem w serwisówce to żeby ten wentylator wyjąć trzeba zdemontować deskę rozdzielczą i konsolę środkową. Jest z tym sporo roboty.

Czy spotkaliście się z innym powodem niedziałania nadmuchu?

Czy można wymienić wentylator bez zdejmowania deski rozdzielczej?

 

 

Aktualizacja:

Błąd skasowany, wentylator działa. 

Cała sytuacja (niestety) utwierdziła mnie w przekonaniu że w ASO tylko kombinują jak przekręcić klienta na kasę i tyle.

Jest jednak i plus całej sytuacji. Podczas ożywionej lecz konkretnej rozmowy z pracownikami ASO dowiedziałem się że wyjęcie wentylatora jest możliwe bez demontażu deski rozdzielczej. Po zdemontowaniu schowka jest dobre dojście do wentylatora.

 

Edytowane przez Ryjek1
problem rozwiązany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie rezystora i skasowaniu błędu dmuchawa nie dziala i błąd powraca. Ktoś jakiś pomysł ma co zrobić  ? Może kupiłem uszkodzony rezystor może da się go  jakoś sprawdzić  ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!