Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Akumulator, a półka pod niego.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie. Jako, że to mój pierwszy temat/post powinienem się najpierw przywitać na odpowiednim pod-forum, ale sprawa nagli więc do rzeczy.

 

Mam Megane kombiaka 1.9 dCi z 2002 roku. Wiadoma sprawa, że diesel potrzebuje kopa rozruchowego. Tym samochodem jeździ teraz moja kobitka i prawdę powiedziawszy samochód jest uruchamiany co drugi dzień, trzeci dzień i nie robi więcej niż 30-40 km jednego dnia.

Problem polega na tym, że aku 60Ah/600A przy takiej eksploatacji padł po roku. Przy mrozach większych niż - 10C nie idzie odpalić. Ładowanie dało efekt taki, że odpala, ale kręci ciężko. Decyzja więc zapadła... kupić akumulator o większym rozruchowym, mocniejszy.

Niestety na półkę włażą mi tylko akumulatory do 242mm. :-|

Takie zaś aku mają max 65/650. Zamieni więc stryjek siekierkę na kijek...

Czy w tym rozmiarze są jakieś mocniejsze aku? Jakie Wy macie aku w swoich dCi?

 

pzdr

Gran

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocniejszy (o większej pojemności) akumulator też sprawy nie załatwi. Tyle że w tych warunkach będziesz go tylko ciut rzadziej doładowywać. Przy takiej ekspoloatacji i jak nie odpala na dotyk, to akumulator musi być okresowo doładowywany, aby żywotność jego wydłużyć, a nie tylko wtedy jak już nie chce ciągnąć, bo wtedy jest już z reguły za późno. Trochę może wydłużyć okresy między doładowaniami odłączanie na czas dłuższego postoju klemy minusowej (masowej) od akumulatora, ale wtedy wszelkie alarmy są odłączone.

Samo ładowanie rozwiązać tak, aby było jak najmmniej kłopotliwe.

Ponieważ przeładowywanie akumulatora jest też dla niego niezdrowe, więc ładować takim prostownikiem, przy którym to akumulator decyduje kiedy ma dość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grandal, a świece żarowe masz sprawne? Niemożliwe żeby były problemy z zapalaniem. Teraz moje auto stoi kilka dni na mrozach, wsiadam, kręcę kręcę i jadę, a świece mam (jeszcze) niesprawne. Myślę że powinieneś sprawdzić ich stan i wtedy wymienić akumulator na sprawny o tych samych parametrach.

Mam auto z tego samego roku i z tym samym silnikiem. Akumulator oryginalny Renówkowski :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece mam sprawne. Dwa miechy temu wymieniane. Samochód ostatnio był u Synoradzkiego na Komputerze. Nic nie wykazało. JEdynie stwierdzili uszkodzenie akumulatora.

Tak między Bogiem a prawdą mam z nim spory problem. Przy 2600 - 2700 obrotów jak osiągnie się 120 km/h za każdym razem przechodzi mi w tryb awaryjny. Nikt nie może znaleźć przyczyny. Czyszczony był dokładnie EGR i dalej tak samo. Turbina sprawna choć znaleźli w niej jakiś mały wyciek. Za miesiąc jedziemy nim na narty i już mnie szlag trafia na myśl o ruszeniu nim w góry. :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem w takim razie co z tym odpalaniem. Ja od 31 grudnia zrobiłem tylko kilkanaście kilometrów i ciągle odpala. 30-40 km dziennie spokojnie wystarcza na doładowanie akumulatora, nawet po dłuższym postoju.

 

Co do poważnego problemu zerknij tu:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?t=9012

miałem to samo i też nikt nie mógł zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki meganecoupe. :)

Posprawdzam co trzeba, pokombinuję w/g przytoczonego tematu i zobaczymy.

Co do aku, zakupiłem dziś Centra Futura 64Ah/640A. Odpala jak złoto. Zobaczymy jak długo i jak temperatury zejdą do -15. :-/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!