Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mam pytanie a raczej problem, 3 miesiace temu dalem do zrobienia tylnie nadkola poniewaz rdza juz ze zrzerala, ogolnie rdzy nie bylo prawie widac gdy stalo sie obok samochodu, dzis gdy przyjrzalem sie z ciekawosci zauwazylem ze znowu zaczyna wychodzic rdza, czy moze byc tu wina mechanika czy raczej przyczyna naturalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze jak bylem u niego pare dni temu mowil ze to nie jego wina bo ponoc dzialal szlifierka i cala rdze ladnie wyczyscil, umowilem sie z nim na nastepna sobote i powiedzial ze jeszcze raz usunie ta rdze co teraz wyszla, zasmaruje lakierem a potem jakims olejem, co o tym sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,ja radziłbym wymianę nadkola nie jest to droga część aha no i nie u mechanika tylko blacharza - lakiernika.Ja w swojej starej megi za wymianę progu, nadkola i malowanie wraz ze zderzakiem dałem 830 zł .Było fachowo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widziałem u mnie na lakierni to szlifują rdze do gołej, czystej blachy i normlanie malują. rdza niewychodzi. Wina blachchaza, pewnie nie oczyscil Ci blachy dobrze. Dla pewnosci mozesz go sprawdzić, powiesz mu ze chcesz zobaczyc jak oczyszcil blache jak bedziesz uwazał ze rdzy nie ma to niech maluje ;D Złośliwy sposób ale raczej skuteczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam! Źle wyczyścił i tyle, może też zastosował byle jakie materiały. Poza tym wiedz o jednym . Po wyczyszczeniu blachy i jej dobrym odtłuszczeniu natychmiast daje się podkład. Taka "goła" blacha w ciągu doby, szczególnie przy dużej wilgotności, potrafi się zrobić ruda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do bioxetinn czy zżerane rdzą nakola były "robione" z zewnątrz i od środka (od strony koła)?

Jeżeli były robione tylko z zewnątrz, a rdza idzie od środka (od strony nakola) to szkoda forsy na taką robotę. Z własnego doświadczenia wiem, że na nakolach najczęściej rdza się pcha od środka i po kilku takich zewnętrznych poprawkach "wyczyści" się dziurę w blasze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rdza byla widoczna tylko na tej czesci blachy zagietej do srodka, czy gdzies wewnatrz bylo czyszczone nie mam pojecia, ponowna rdza wyskoczyla rowniez na tej czesci blachy gdzie zrobiony byl baranek, powiedzial ze wyczyscil do golej blachy ale widocznie bylo tak zazarte i tych mikroskopijnych ognisk nie widzial, generalnie uwaza ze to nie jego wina

 

[ Dodano: 2010-01-15, 17:20 ]

zdjecie przed oddaniem do warsztatu

post-19773-1263571999_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem ognisko rdzy jest i powstaje tam gdzie są odpowiednie warunki, tzn jest dostęp tlenu i wody. Czyli jeżeli blacha jest wyczyszczona do drugiego stopnia czystości (czyli z rdzawymi śladami) i pokryta jest szczelną powłoką farby lub innej substacji odcinającej dostęp czynników sprzyjających korozji, to dalsza korozja na tej powierzchni postępuje. W samochodach jeżeli korozja wyłazi spod nieuszkodzonego lakieru, jeżeli to możliwe trzeba sprawdzić stan powierzchni blachy z drugiej strony, bo najczęściej z tej strony rdza porami w blasze penetruje na drugą stronę. Ja takimi przesłankami kieruję się w walce z rdzą i wg mnie dlatego w 16-letnim polonezie nie miałem dziur w karoserji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się! Dodatkowo dopowiem, że pierwsza warstwa, tzw podkład powinien zawierać związki chemiczne, które w sposób chemiczny, a nie mechaniczny powinny związać istniejącą rdzę (tlenki żelaza).

Chemicznie rdza to nic innego jak różne tlenki żelaza. Mają taką niedobrą właściwość, że są mocno higroskopijne. Dodatkowo jak sobie tej wody naciągną to zwiększają swoją objętość. Powoduje to uszkodzenie lakieru, przez który zaczyna penetrować woda i powietrze co powoduje zwiększania się takiego ogniska korozji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!