Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. mam pytanie a raczej problem, 3 miesiace temu dalem do zrobienia tylnie nadkola poniewaz rdza juz ze zrzerala, ogolnie rdzy nie bylo prawie widac gdy stalo sie obok samochodu, dzis gdy przyjrzalem sie z ciekawosci zauwazylem ze znowu zaczyna wychodzic rdza, czy moze byc tu wina mechanika czy raczej przyczyna naturalna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze jak bylem u niego pare dni temu mowil ze to nie jego wina bo ponoc dzialal szlifierka i cala rdze ladnie wyczyscil, umowilem sie z nim na nastepna sobote i powiedzial ze jeszcze raz usunie ta rdze co teraz wyszla, zasmaruje lakierem a potem jakims olejem, co o tym sadzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,ja radziłbym wymianę nadkola nie jest to droga część aha no i nie u mechanika tylko blacharza - lakiernika.Ja w swojej starej megi za wymianę progu, nadkola i malowanie wraz ze zderzakiem dałem 830 zł .Było fachowo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widziałem u mnie na lakierni to szlifują rdze do gołej, czystej blachy i normlanie malują. rdza niewychodzi. Wina blachchaza, pewnie nie oczyscil Ci blachy dobrze. Dla pewnosci mozesz go sprawdzić, powiesz mu ze chcesz zobaczyc jak oczyszcil blache jak bedziesz uwazał ze rdzy nie ma to niech maluje ;D Złośliwy sposób ale raczej skuteczny :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee tam! Źle wyczyścił i tyle, może też zastosował byle jakie materiały. Poza tym wiedz o jednym . Po wyczyszczeniu blachy i jej dobrym odtłuszczeniu natychmiast daje się podkład. Taka "goła" blacha w ciągu doby, szczególnie przy dużej wilgotności, potrafi się zrobić ruda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do bioxetinn czy zżerane rdzą nakola były "robione" z zewnątrz i od środka (od strony koła)?

Jeżeli były robione tylko z zewnątrz, a rdza idzie od środka (od strony nakola) to szkoda forsy na taką robotę. Z własnego doświadczenia wiem, że na nakolach najczęściej rdza się pcha od środka i po kilku takich zewnętrznych poprawkach "wyczyści" się dziurę w blasze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rdza byla widoczna tylko na tej czesci blachy zagietej do srodka, czy gdzies wewnatrz bylo czyszczone nie mam pojecia, ponowna rdza wyskoczyla rowniez na tej czesci blachy gdzie zrobiony byl baranek, powiedzial ze wyczyscil do golej blachy ale widocznie bylo tak zazarte i tych mikroskopijnych ognisk nie widzial, generalnie uwaza ze to nie jego wina

 

[ Dodano: 2010-01-15, 17:20 ]

zdjecie przed oddaniem do warsztatu

post-19773-1263571999_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem ognisko rdzy jest i powstaje tam gdzie są odpowiednie warunki, tzn jest dostęp tlenu i wody. Czyli jeżeli blacha jest wyczyszczona do drugiego stopnia czystości (czyli z rdzawymi śladami) i pokryta jest szczelną powłoką farby lub innej substacji odcinającej dostęp czynników sprzyjających korozji, to dalsza korozja na tej powierzchni postępuje. W samochodach jeżeli korozja wyłazi spod nieuszkodzonego lakieru, jeżeli to możliwe trzeba sprawdzić stan powierzchni blachy z drugiej strony, bo najczęściej z tej strony rdza porami w blasze penetruje na drugą stronę. Ja takimi przesłankami kieruję się w walce z rdzą i wg mnie dlatego w 16-letnim polonezie nie miałem dziur w karoserji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się! Dodatkowo dopowiem, że pierwsza warstwa, tzw podkład powinien zawierać związki chemiczne, które w sposób chemiczny, a nie mechaniczny powinny związać istniejącą rdzę (tlenki żelaza).

Chemicznie rdza to nic innego jak różne tlenki żelaza. Mają taką niedobrą właściwość, że są mocno higroskopijne. Dodatkowo jak sobie tej wody naciągną to zwiększają swoją objętość. Powoduje to uszkodzenie lakieru, przez który zaczyna penetrować woda i powietrze co powoduje zwiększania się takiego ogniska korozji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!