Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Autko choinka " Dopadł mnie syndr


Rekomendowane odpowiedzi

13 stycznia to dla mnie nie jest szczęśliwa data. Rano odpalam autko i się zaczyna... Silnik odpalił ale najpierw obrotomierz spadł na zero i zapalił się service. Po chwili wskazówka wróciła na miejsce na parę sekund i od nowa w tym że doszły jeszcze kierunki i wycieraczki.

Zgasiłem silnik i już nie udało się odpalić powtórnie, jedyny efekt to włączone : światła, kierunki, wycieraczki przód, wentylator chłodnicy i coś tam jeszcze pod maską. Na wyświetlaczu kolejno : electronic fault, stering coś tam i jeszcze coś czego nie pamiętam. Ogólnie był problem z wyłączeniem tego ustrojstwa.

Teraz mam problem, wiem że to komputer BSI czy też UCH dostał wody (ciekawe jak ?????) ale wymieniać to ? Suszyć ? Na razie jutro wstawiam farelę pod fotel i czekam na efekt. Co do zakupu, kupić używkę (ok. 500-800zł) i liczyć że jest sprawna bez błędów i dopasowana do mojej wersji ?? Ile w takim razie kosztuje nowa ? I jeżeli tą załatwił jakiś przeciek to jaka jest gwarancja że 2 dni po założeniu nowej sytuacja się nie powtórzy ? Na forum czytałem że sporo miało podobne problemy, ale nie piszą jak je w końcu rozwiązali. Proszę więc o informację jak się do tego zabrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kiedyś padł komputer uch-uhc-nie pamiętam. Załatwiła go kropla wody. Jest on w puszce pod skrzynką bezpieczników w komorze silnika, która u mnie puściła na zgrzewie. Naprawa polegała na wymontowaniu, odtworzeniu ścieżek, które zwarła woda. Koszt to duuuża butelka wódki. Nie kupuj nic póki nie będziesz wiedział co dokładnie. Są różne modele tych kompów w zależności od wyposażenia samochodu. Najgorsze jest to, że żaden komputer diagnostyczny poza aso nie chciał nic powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już naprawiony (mam nadzieję że na dobre). Tak jak mówiłeś kropla wody w UPC pod maską zrobiła swoje. Samochód trafił do mojego elektryka w Auto Mazowsze. Były dwie opcje, wymiana (praktycznie od ręki 350zł) lub próba naprawy (czas nie określony). Z racji że zależało mi na czasie była opcja wymiany. Zastanawia mnie jak to g....o teraz zabezpieczyć żeby drugi raz to się nie stało ? Fabrycznie wygląda to dość solidnie zabezpieczone, otwierane nie było bo po co...., więc jak tam wlazła woda ?

Kurcze zaczynam się bać jeździć tym samochodem po deszczu i śniegu.

Oj będzie na wiosnę Meganka na sprzedaż...

 

Od momentu wymiany UPC występują problemy z obrotami.

Najpierw przy odpalaniu obroty spadały na około 2-3 sek. na poziom 500/min. by zaraz wrócić na swój prawidłowy poziom. Elektronik zalecił przyuczanie, podczas którego wyskoczył błąd czujnika położenia wałka rozrządu. Czujnik został wymieniony i dokonano przyuczenia. Po wyjechaniu z serwisu po około 10km zaczęły wieszać się obroty na poziomie około 1200-1500. (w tym że już nie spadały na 500) Pojeździłem tak z tydzień, obroty wieszały się przy delikatnym gazowaniu, głównie w korkach i podczas parkowania. Przy spadaniu z poziomu 2000 i więcej było ok.

Wróciłem do serwisu gdzie padła decyzja o sprawdzeniu potencjometru i czyszczeniu przepustnicy. Przepustnica rzeczywiście była brudna i podobno się przycinała. Niestety wyjeżdżając już z garażu obroty stanęły na 1600..... Zostały sprawdzone błędy - czysto, nastąpiło przyuczenie przepustnicy podczas którego zapalił się service. Obroty wieszały się nadal. Tu padła propozycja podmiany sterowników i oprogramowania !!! Ja na razie miałem dość i na to się nie zdecydowałem. Service zgasł po paru godzinach. Obroty wieszają się podczas korków i parkowania (delikatne operowanie pedałem gazu) i na dodatek spadają do 500 podczas odpalania i czasem podczas pracy na luzie. Ja już nie wiem co o tym myśleć. Gdy sugerowałem winę UPC powiedziano mi że to niemożliwe i że to przypadek. Podobno UPC odpowiada za całkowicie inne funkcje.

Prośba do forumowiczów z Warszawy, niech ktoś mi poleci warsztat (elektronika) w W-wie i okolicach który mi będzie mógł pomóc. Może ten komputer mojego elektronika nie pokazuje wszystkich usterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!