Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Włókno szklane i żywica zamiast listew na zd


kepa416

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od dawna planuje pomalowanie listew na drzwiach i zderzakach. Wpadł mi do głowy aby z seryjnych zderzaków zdjąć te plastikowe listwy na wysokości rejestracji i wyrównać je żywicą i włóknem szklanym i pomalować cały zderzak. Czy ktoś widział coś takiego na oczy Co sądzicie o tym pomyśle i jak by się zachowała żywice szpachla na zderzaku który pracuje podczas jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki w mckp zaklejali rowki z zderzakach za pomocą plastiku ( kazdy warsztat co się zajmuje naprawą plastików się tego podejmie ) tylko te rowki były wąskie

jeżeli chcesz to zrobić profi to tylko zaklejenie za pomocą ABS'u włokno szklane ma to do siebie , że przyklei się do absu , ale pod wpływem naprężeń ( np. uderzenie w krawężnik ) , potrafi od niego odskoczyć i to w całej formie jakiej zostało wklejone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Clio mam wygładzone zderzaki i po lekkim stuknięciu na parkingu żywica odskoczyła od plastiku. Przy delikatnym uderzeniu z tyłu została pajęczyna na połowie szerokości zderzaka. Pomysł jest dobry i się sprawdza pod warunkiem, że nie będzie wystawiany na uszkodzenia mechaniczne. Naprężenia związane z normalnym użytkowaniem żywica znosi bez problemów B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żywica pomysł głupi... jedyne rozwiązanie oddać to do zakładu naprawiającego zderzaki i ci zrobią to na gładko ale nie za darmo... ok 200zł za taki zderzak wezmą, bo to zabawy przy tym będzie DUŻO.... no i dochodzi pomalowanie prawie całego auta... więc policz czy to się opłaca bo pomalować drzwi zderzaki to by się przydało maskę i błotnik również... później pójdzie błotniki tył i klapa tylna... i ci dojdzie jakieś 2000zł w sumie jak masz kasę to się baw B) z miłą chcęcią zobace eekt końcowy B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo zrób to profi w firmie co się w to bawi i da gwarancje jak piszą chłopacy albo wogóle się w to nie baw. Żywica najgorszy syf...ładnie na początku a z czasem masa roboty B)

Pomaluj listwy i będzi git (tylko nie rób tego na mrozie -10 i pamietaj o podkładzie inaczej nie wyjdzie za fajnie.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem czekan do wiosny na malowanie. A chciałem poznać wasza opinię na temat czegoś takiego B) wiem że chłopaki od VW robią z oryginalnego zderzaka coś podobnego B) i właśnie podsunął mi się taki pomysł i gdzieś na forum widziałem fotkę zderzaka bez tej listwy i były tam prawie same dziurki od zaczepów no i rowek na około i wyglądało to jako tako B) ale chyba zostanę przy malowaniu listew. A zderzak z tyłu muszę i tak cąły pryskać bo miał lekkie spotkanie z zamarzniętym lodem i się podrapał a spód mam cały od kamyczków podziurawiony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja teżo tym myślałem,tzn. o wygładzeniu zderzaków bo w cc nie ma listew na drzwiach ale jest dokladnie tak jak pisze kolega kbarann, duzo roboty i kosztów,pomalowałem listwy i jest ok,znajomy lakiernik skasował chyba ok 200zł z tego co pamiętam ;-) teraz myślę nad tłumikiem od wersji sport z tym że chciałbym przeprofilować troszke zderzak ale nie wiem czy da rade bez malowania :-( co o tym myślicie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem extra pomysł z tym zderzakiem bo dalej jest seryjny a zyskuje gładkość a to w porównaniu z serią fajnie odmładza. Sam tez o tym myślałem i nadal myślę, po głowie mi chodziła masa wypełniająca ( hymm takie niteczki bardzo drobne wymieszane w takiej mazi klejącej...często koloru zielonego ) używa sie tego jako takiej szpachli z której można praktycznie wyrzeźbić wszystko a nie jest to tak kruche jak zwykłe włókno z żywicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co u mnie gada spec od plastików, szpachla i mata szklana z zywiaca odpada. Różnią sie eleatycznąscia od plastiku i dlatego na dłuższą metę nie dają rady. Proponuje roztopionum plastikiem z tego samego tworzywa co zderzak i listwy:)

Generalnie to genialny pomysł B) Pobawie sie w photoshopie i zobacze jak to moze wyglądać B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  tomek42007 napisał(a):
A nie masz poprostu na myśli szpachli

ciężko to nazwać szpachlą ... ja szpachlą nazywam coś co się pyli i pęka ja gips na ścianie:/

a takie włoski robią masę bardziej "plastikowo podobną"

Wiadomo ze najlepiej było by to zrobić metodą jak spawanie ABS, tylko gdzie zdobyć takie patyki? bo o ile do naprawy pęknięcia dużo tego nie potrzeba to do wypełnienia takich otworów , trochę tego będzie potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popytaj w sklepach z elektronarzędziami - tam powinny być a jak nie to powinni Ci powiedzieć gdzie można nabyć plastiki. Na pewno kupisz na giełdzie w Słomczynie (znajomy tam kupuje). A jeszcze prościej można: http://www.allegro.pl/item895020483_profil...w_1_kg_abs.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!