Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Maxymalne spalanie 1.9dci


sebcio76

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ogladałem dziś megankę 1.9 DCI z 2001r pięknotkę, zamierzam ja kupić ale.... przeczytałem że olej napędowy ma kosztowac nawet 4,5zl( sens posiadania disla) i mam mętlik w głowie, mooże jednak LpG ( gaz).

Stąd moje pytanie ile taki zrywny silniczek 1,9dci 102KM( lub 105- nie wiem skąd ta różnica) może maxymalnie spalić, jakie są wasze zużycia ON.

Aaa może ktoś z Was ma takowe autko na sprzedaż( Przepraszam MODA bo wiem ze to nie to miejsce- ale przy okazji)

Dziekuję za wszelkie informacjie i pozdrawwiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sebcio76, moja Meganka, dokładnie taki egzemplarz o którym piszesz, pali średnio tak:

4,5-5,0l na 100km w trasie, 5,2-5,8l w mieście, cykl mieszany 5,5 l, w zimie w mieście na małych przebiegach poniżej 7l. Silnik bardzo ekonomiczny a przy tym dynamiczny. Z czystym sercem można polecić

Aaa może ktoś z Was ma takowe autko na sprzedaż(

Ja się przymierzam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem ,ale z takim spalaniem jeżdżą dziadki. Ludzie ,piszcie o normalności.W trasie może i tak spalać do 90 km/h , ale w mieście trzeba dodać 5,8 -6,5 l na 100 km ,a i ta średnia wyjdzie inna ok.5,8 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4,5-5,0l na 100km w trasie, 5,2-5,8l w mieście, cykl mieszany 5,5 l, w zimie w mieście na małych przebiegach poniżej 7l.

 

Pogratulować cud nie samochód, szczególnie tych 7 l w mieście przy małych przebiegach. Jeszcze jak napiszesz że w zimę i to teraz to normalnie cud.

Ludzie to mają fantazję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scenik mojej żony w miescie na nie długich dystansach i tych mrozach spala około 10 litrów. Na trasie około 5-6 litrów. Dodam że jak było cieplej to w miescie średnio wychodziło 8 litrów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no ,z tymi 10 l to trochę przesadziłeś , chyba ,że w korku . Mam z tym silnikiem i trasa od 5 do 6 choć kilka razy przy jeździe bardzo ekonomicznej udało mi się zejść na 4,9 a miasto to daję głowę ,że nigdy nie przekroczył 8,5 litra więc nie wiem jak Wy jeździcie, chyba non-stop z pedałem w podłodze 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1,9dCi w trasie bez szaleństw przy średniej prędkości ok. 100-110 km/h spalał ok.4,8-5,1 l ,w mieście w przeciętnych korkach nigdy nie przekroczył 6,0lna 100km.Kto nie chce wierzyć nie musi (bo przecież i tak nikt mi nie dolewał brakującego paliwa) .W okresie zimowym spalanie również niewiele się różniło ,ropniak ma to do siebie ,że nie ma takiego wynalazku jak ssanie posiada również troszkę inny moment obrotowy i potrzebuje mniej obrotów silnika ,ażeby poruszać się,a włączenie kilimy czy ogrzewanie tylnej szyby niewiele wnosi w kwestii spalania .Jest to opinia moja po 8 letniej eksploatacji Megi I 1,9 dCi AIR. Zbiornik paliwa 60l starczał na przejechanie w mieści ok.1100km,a na trasie nawet do 1200km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, musze potwierdzic ze to co pisze pit-men jest najprawdziwszą prawda. Nie mam komputera ale wlewajac pod korek ustalilem ze takie własnie jest spalanie megane I ph II z silniekiem 1.9 dci. Tyle ze w zime zime zauwazylem wzrost spalania w miescie na krotkich trasach o okolo litre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ustalimy wreszcie - zima ( teraz, rano -19 w dzień -10-12 stopni ), miasto ( min powiedzmy 100 tys mieszkańców ), krótkie odcinki ( 5-10 km ) - komu pali mniej niż 7 litrów na 100km?

Mój scenic 1.9 dci nie schodzi poniżej 9 litrów, tankowanie do pełna i przeliczanie ( bez komputera ) "ręczne", średnia prędkość ( ta już z komputera ) 17 km/h.

Paliwo tankowane na BP Ulimate.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

min powiedzmy 100 tys mieszkańców

Czyli korki,światła i korki a to nie można nazwać jazdą i na tej podstawie nie da sie jednoznacznie określić walorów spalania dci czy jakiego kolwiek silnika . Przecież chyba non stop nie jeździsz w takim cyklu B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zima ( teraz, rano -19 w dzień -10-12 stopni ), miasto ( min powiedzmy 100 tys mieszkańców ), krótkie odcinki ( 5-10 km ) - komu pali mniej niż 7 litrów na 100km?

Te same warunki: 7.8l/100 po mieście. Jazda bez użycia gazu bo często są problemy z trakcją :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!