Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Maxymalne spalanie 1.9dci


sebcio76

Rekomendowane odpowiedzi

Zgadza się - delikatna jazda a nie wciskanie pedału gazu do oporu i nadzieja ,że koła złapią przyczepność . Nie ma co się oszukiwać ,jeśli chce się jeździć w warunkach jakie mamy to trzeba gazem operować bardzo delikatnie i na pewno spalanie spadnie w mieście poniżej 8,5 litra . Ale tak szczerze mówiąc to temat rzeka i ilu kierowców tyle teorii B)

Ogólnie mówiąc diesel mniej pali od benzynki czy to dti czy dci i tak ma przewagę na gazolami i benzynami ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z marek_c, w tych warunkach które opisał mój scenic spalił najmniej 8,5 najwięcej 9,5 takie warunki powodują że silnik praktycznie się nie dogrzewa do odpowiedniej temperatury.nadmienie tylko że w lato można spokojnie zejść do 7,5 przy krótkiej jeździe miejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie ,piszcie o normalności

Jak ktoś nie chce wierzyć - niech nie wierzy :-P Nikogo przekonywać na siłę nie będę. Wiem co mi pokazuje komputer i ile wlewam paliwa, a pod względem spalania jestem skrupulanty.

Pogratulować cud nie samochód, szczególnie tych 7 l w mieście

Nie napisałem, że 7l, tylko poniżej 7 :-P

Kilka uwag. Samochód jest garażowany. Nie jeżdżę po mieście codziennie i mam takie trasy, że zazwyczaj unikam korków. Moje przebiegi to albo ok. 6 km (dom-praca-dom), albo kurs na ok. 10-20 km. Zgodzę się, że gdybym jeździł codziennie i stał ok. 30-60 min w korkach, to miałbym wyższe spalanie, ale na pewno nie większe niż 7-7,4l.

W trasie może i tak spalać do 90 km/h

W trasie przy równej (a nie wcale wolnej) jeździe chwilowe spalenie potrafi się utrzymywać nawet na poziomie 3.3l. Dopiero powyżej 140km zaczyna żłopać powyżej 6l.

Do kpiących. Wcale nie jeżdżę wolno, staram się tylko jeździć równo, przewidywać. Nie przyspieszać kiedy wiem, że za chwilę będę musiał hamować, nie startować do pole position na światłach, raczej delikatnie i spokojnie operować gazem, hamować silnikiem, nie przekraczać 2500 obr. na nie rozgrzanym silniku itd. dCi naprawdę jest bardzo oszczędne jeśli się tylko odpowiednio je eksploatuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli korki,światła i korki a to nie można nazwać jazdą

 

Ale to są warunki jazdy w "mieście", kolega pisze

 

w zimie w mieście na małych przebiegach poniżej 7l

 

wiec chciałem ustalić jaka zima, jakie miasto i jakie przebiegi. Uważam że zejście poniżej 7 litrów jest mało realne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akkon, nie można porównywać meganki i scenica w spalaniu bo mają różne gabaryty i mase ale 3.3l uzyskać z silnika 1.9 musisz go opatentować będziesz miliarderem :mrgreen:chociaż jak puszcze gaz to u mnie chwilowe spalanie 0,0l B) Co do innych wartości mogą w przybliżeniu takie być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uważam że zejście poniżej 7 litrów jest mało realne.

Tak jak napisałem powyżej. Samochód garażowany więc po nocy nie jest tak wychłodzony jak by stał na zewnątrz. Codziennie nie jeżdżę i nie zawsze stoję w korkach. W mieście pedałem gazu operuje delikatnie i poza "dłuższymi" odcinkami się nie ścigam. Nie jestem więc do końca reprezentatywny w tej kategorii, tutaj zgoda. Jednak nawet z mojego doświadczenia wynika, że przy odpowiedniej eksploatacji i w miarę "normalnych" warunkach jazdy (w sensie korki, dystanse), 7l jest zimą w mojej Megi wartością całkowicie realną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akkon, nie można porównywać meganki i scenica w spalaniu bo mają różne gabaryty

Badź sprawiedliwy. To nie ja się zacząłem porównywać. Też tak sobie pomyślałem, że masa będzie miała znaczenie.

3.3l uzyskać z silnika 1.9 musisz go opatentować będziesz miliarderem

Patent jest prosty. Silnik ma optymalną temperaturę, V bieg, jedziesz równo w przedziale 90-110km/h po płaskiej nawierzchni i wszystko. Tylko to nie jest średnia. Napisałem, że jest to możliwa do uzyskania prędkość chwilowa, chociaż jeśli wszystkie warunki są spełnione, ta "chwila" potrafi trwać odpowiednio dłużej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!