Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chiptuning dci - konkrety


snap

Rekomendowane odpowiedzi

witam tak sobie to czytalem i opowiem eam ze mam maly problem ;p

obecnie po chip tuningu mam 152KM i 328NM w 1,9DCI (orginal 120KM) no i wsyzstko swietnie sprzeglo daje rade itd.. ale pojawil sie problem ;/ autko zaczyna lekko kopcic, koles w jetroniku powiedzial mi ze moja turbina powoli nie daje rady ;/ no ale chcialbym zalozyc wieksza i sprzeglo ze spiekow i pocisnac do 210 KM <piwko> ( wkoncu street racer jestem) .

Ale skad mam wziasc i z czego pasuje ta "wieksza turbina" ?

 

Podczas rejestracji było za zadanie zapoznać się z regulaminem forum. Jako, że tego nie zrobiłeś, to odsyłam do lektury tegoż regulaminu i doczytaj o zasadach pisowni postów. - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może też kopcić, bo olej zużyty. ja robiłem chipa po 10kkm od wymiany, a teraz po kolejnych 5kkm już tak sadziłem od 3250rpm, że ludzie za mną zwalniali <piwko> po wymianie na świeży rzepak kopcenie jest minimalne i dopiero jak go dobrze przyduszę, a turbinka robi więcej zamieszania bo mam podniesione sprężanie do 1.2bar.

 

co do sprzęgła, może z 3.0dCi podejdzie? turbinkę też sprawdź z tej jednostki, pełno Masterów jeździ z takimi silnikami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy ktoś wirusował tutaj 1,5 dci 74 kW? Czytam szukam i nic nie znalazłem. Gdzieś tam wyczytałem iż ten 100 konikowy silnik różni sie od 80 dodatkowym łożyskowaniem i turbiną o zmiennej geometrii łopatek. Niedawno kupiłem sobie właśnie takową i wypada troszkę blado w porównaniu do drugiego auta produkcji koreańskiej z silnikiem 2,0 na gazie. A ze lubię grzebać przy samochodach wpadłem na pomysł podniesienia troszkę mocy i momentu. Inną sprawą jest moment zalączenia się turbiny, jestem w tym temacie laikiem i nie wiem czy istnieje możliwość przyspieszenia załączania się tego ustrojstwa tak aby zamiast od 1900 obr/min było 1500 obr/min?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina załącza sie już od 1500 a przy zmiennej geometrii łopatek, wcześniej osiąga max w stosunku do "pasywnej". wcześniej się nie da załączyć turbiny w stylu klasycznym, bo napędzana jest ona gazami wylotowymi z cylindrów. Bez obrotów i odpowiednio otwartej przepustnicy, nie masz spalin (potrzebnej ilości) i turbina nie zakręci, sorry winetou.

 

Co do oczekiwanych zysków. +25% mocy, +30% momentu, to taki standard, czyli u Ciebie można oczekiwać około 120-130KM / 250-270Nm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oczekiwanych zysków. +25% mocy, +30% momentu, to taki standard, czyli u Ciebie można oczekiwać około 120-130KM / 250-270Nm

Myśle że tyle wystarczyłoby w zupełności :mrgreen: Teraz zostanie tylko uzbierać pieniążki i poszukać dobrj firmy w 3 mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina załącza sie już od 1500

A ja zawsze myślałem, że turbina załącza się wraz z odpaleniem silnika i pracuje zawsze. Efekt doładowania odczuwa się natomiast wtedy, gdy napomuje odpowiednie ciśnienie. Włączyć to można sobie światła, a nie turbo :mrgreen:. Jakieś dziwne teorie tu panują, ale najwidoczniej się nie znam.

 

Bez obrotów i odpowiednio otwartej przepustnicy, nie masz spalin (potrzebnej ilości) i turbina nie zakręci, sorry winetou.

:-o :shock: , okej.

 

Co do oczekiwanych zysków. +25% mocy, +30% momentu, to taki standard, czyli u Ciebie można oczekiwać około 120-130KM / 250-270Nm

Nie wiem, jak w Megane, ale w klubie Clio było hamowanych kilka sztuk "setek" i żadna nie trzymała deklarowanej mocy, w przeciwieństwie do 82 KM, które miewały bonusy. "Setki" na hamowniach obciążeniowych generowały moc rzędu 94-96 km i po programie śmigały na jakieś 114 KM i 260 Nm ale dymu co niemiara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś dziwne teorie tu panują, ale najwidoczniej się nie znam.
znasz się,znasz :mrgreen: Myslę,że koledze właśnie dokładnie o to chodziło,tylko może nie napisał w taki prosty sposób jak Ty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KriSSo, chciałem to przedstawić obrazowo, dla kogoś kto nie wie w ogóle. A tak przy okazji... nawet jak turbina się kręci, to musi to robić z odpowiednią prędkością obrotową w odpowiednim czasie (co do pracy samego silnika), żeby dodawała mocy, a nie robiła podciśnienia na dolocie do cylindrów. Zwykła fizyka w czasie. Chyba się zgodzisz.

 

A tak przy okazji, jak wiesz lepiej, to się podziel wiedzą, a nie pisz, że Ty wiesz a inni nie, ale nie powiesz :mrgreen: Tak robią małe dzieci, "wiem ale nie powiem, a Ty i tak głupi jesteś". Bez urazy ;)

 

Natomiast co do 82KM jednostek, potwierdzam, zarówno moja jak i koszałka megi miały bonusy, u mnie cirka +4KM, u kolegi +7KM, z momentem to samo.

A to co mówisz o "setkach" to trochę smutne :/ myślałem, że lepiej wypadają, danych zmierzonych nie znałem niestety.

 

 

PS:

Myśle że tyle wystarczyłoby w zupełności (...)
Niestety, muszę Cię zmartwić... Prawda znana od "wieków", jak to, że słońce świeci za dnia: "Mocy nigdy dość!" Będzie fajnie przez pierwsze pare dni, maksymalnie miesiąc, potem zacznie znów brakować, no trzeba by chyba dobić do 1000KM, żeby przestało brakować. ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KriSSo, chciałem to przedstawić obrazowo, dla kogoś kto nie wie w ogóle.

Tylko, że takie obrazowanie, tym bardziej w przypadku kogoś, kto nie wie nic, wprowadza dodatkowe zamieszanie. Ktoś taki potem chodzi, powtarza i tak powstają mity. Dlatego nie warto wprowadzać celowo/nie celowo "w błąd". Od razu napisać jak jest.

 

A tak przy okazji... nawet jak turbina się kręci, to musi to robić z odpowiednią prędkością obrotową w odpowiednim czasie (co do pracy samego silnika), żeby dodawała mocy, a nie robiła podciśnienia na dolocie do cylindrów. Zwykła fizyka w czasie. Chyba się zgodzisz.

Zgadzam się.

 

A tak przy okazji, jak wiesz lepiej, to się podziel wiedzą

Nie wiem lepiej, napisałem, iż ta teoria jest dziwna i dyskusyjna, ale że pewnie się nie znam.

 

A to co mówisz o "setkach" to trochę smutne :/ myślałem, że lepiej wypadają, danych zmierzonych nie znałem niestety.

No niestety, jeden kolega był tak "załamany", iż wypluło mu 94 KM, że chciał nawet reklamować auto w ASO. Być może w przypadku Megane jest inaczej, dlatego nie chcę robić zamętu, jedynie zwrócić uwagę jak to wyglądało w Clio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mnie nie pocieszyliście z tymi fabrycznymi wynikami.

Dymienie z auta nie wchodzi w grę poprostu nie mógłbym spokojnie spać gdyby auto kopciło jak ikarus ( taki mały kuziel ) wszystkie autka to moje pieszczoszki i nic im nie może dolegać.

 

Odnośnie przyzwyczajania się do mocy, wiem :mrgreen: Mam to, kupiłem Nubirę w kombi ma 9 do 100 w papierach, prędkość maksymalna 185 km/h. Na początku było cudownie przyspieszenie rewelacja a teraz już dawno barkuje, co z tego że do 100 szybko przecież mogłaby szybciej , powyżej 130 już się tylko rozpedza powoli acz systematycznie, nie mogłaby ciągnąć tak jak na początku do samege końca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KriSSo, masz rację, powinienem być od razu dokładny.

(...) jeden kolega był tak "załamany", iż wypluło mu 94 KM, że chciał nawet reklamować auto w ASO. Być może w przypadku Megane jest inaczej (...)
z tego co wiem, to ClioIIphIII i MIIphI miały dokładnie te same jednostki napędowe.

 

Obiboc, możesz spróbować tak, podjechać na hamownię, sprawdzić co masz, to nie kosztuje wiele. Zaczerpnąć wiedzy u "tambylców", może już robili takie silniki i dogadać się na próbę, a nie tak, że płacisz i "zobaczymy co wyjdzie". Spróbuj to rozegrać defensywnie, może akurat się uda coś ładnie wykrzesać bez dymienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko z tym cipowaniem to radziłbym najpierw się shamować a dopiero później coś grzebać. To, co fabryka podaje bardzo często ma mało wspólnego z tym, co silnik faktycznie jest w stanie wykrzesać. U mnie w 1.9 dci ( megi II z 03 roku ) fabryka podaje że silnik daje 120 km i 270 Nm. Byłem na hamowni na początku roku i pokazało mi 129 KM i 310 Nm w serii :shock: – nic nie było grzebane. Jakbym tego nie wiedział i pojechałbym na chipa i zrobiliby mi np. 140 kucy i 340 Nm to bym się cieszył jak dziecko, że mam wzrost 20 koni i 70 Nm a tak naprawdę wzrosłoby tylko o 11 KM i 30 Nm... A tak propos cipowania – ktoś może wgrywał sobie nowy soft w Łodzi lub okoilicy? Jeżeli tak to gdzie, za ile i jakie wrażenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, dzisiaj gralem wirusa wszystko ok na hamowni bylo tak

 

Seria :120.2 ps 235 Nm :||

Viurs :154.3 ps 277 NM :||

Gosc mi mowil co robil ze turbina jest nieszczelna i jak to zrobie bede czul roznice tylko ze jak sie przejechalem to mnie zamurowalo wogole inne auto zawala jak glupie ..

Mial ktos moze podobny problem ? .. na dniach wrzuce wykres

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!