Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

chiptuning dci - konkrety


snap

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

ja również planuję zcipowanie Scenica, firma jaką do tego celu wstępnie upatrzyłem to Masters Tuning w Warszawie. Według informacji jakie zamieszczają na swojej stronie, w przypadku 1,9 dCi 102 KM 200 nM otrzymują 130 KM i 270 nM. Oczywiście biorąc pod uwagę, że autko wciąż wykazuje fabryczną moc i moment. Koszt takiej imprezy u nich to 1.500 zł.

Mam jednak pytanie, czy ktoś już wirusował autko z takim silnikiem i jakie były efekty? Druga kwestia to taka, że mam pomysł wywalić przed zabiegiem kata i wstawić w jego miejsce rurkę, no i teraz pytanie czy to poprawi wynik chipowania, czy nie ma to sensu no i jak bardzo zwiększy się poziom hałasu po wywaleniu kata z diesla.

Zawsze w benzynach przerabiałem wydechy ale obawiam się, że w dieslu skończy sie to koszmarnym hałasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mort, ja wywaliłem sam wkład z katalizatora i założyłem tą samą puszkę bo jest to solidna konstrukcja. Poziom hałasu wg mnie się nie zwiększył o wiele, a jeśli nawet to ja różnicy nie słyszę. Auto natomiast trochę lepiej przyspiesza. Podkreślam trochę <ok>

Też czytałem o chipie do naszych dCi 102 KM i przeważnie spotykam się z przyrostami rzędu 20 KM i 40 NM na dzień dobry, bez większego obciążania silnika dlatego trochę zdziwiło mnie 130KM i 270NM. Szef salonu Renault w Płocku zaproponował mi montaż box-a za 1500zł i daje on taki wzrost mocy i momentu jak napisałem wyżej. Zaletą w tym przypadku jest to, że jakbym sprzedawał Megankę to mogę to wyjąć i włożyć do następnego dCi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem, Masters Tuning to raczej renomowana firma a dane jakie podałem to tak jak pisałem wcześniej info z ich strony a co będzie w rzeczywistości to się jeszcze okaże. Jeśli chodzi o kata to zrobię tak jak piszesz, wybebeszę go i wsadzę sama puszkę, może ona sama wytłumi hałas lepiej niż sama rurka. Bardzo dziękuję za poradę.

 

p.s z katem głównie mi chodzi o to, żeby trochę odetkać wydech i żeby spaliny lepiej uciekały wtedy turbo ma gdzie pompować zimne powietrze, jeszcze myślę o wywaleniu albo zaślepieniu zaworu EGR co wy na to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z katem głównie mi chodzi o to, żeby trochę odetkać wydech

tu się zgodzę, bo kat może być zapchany przy większym przebiegu.

 

jeszcze myślę o wywaleniu albo zaślepieniu zaworu EGR

Już ktoś wypowiadał się w tej kwestii i nie jest to dobry pomysł. W TDI tak robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w Passacie TDI tak zrobiłem a jeszcze wcześniej w benzynowym Nissanie Primera 2.0 GT i tam faktycznie był to niezły pomysł ale w Scenicu trochę się boję, że może się zacząć zabawa z komputerem i, że wprowadzi samochód w stan serwisowy albo zaczną obroty szaleć.

Rozumiem, że po wywaleniu kata samochód nie zaczął ci głupieć i komp nic nie wymyślił jako awarię czy błąd?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, żadnych problemów, ale trzeba zauważyć że u mnie nie ma sondy lambda ani przed, ani za katalizatorem. W sumie sam się zdziwiłem że tego tam nie ma, ale dałem spokój, nie szukałem. Później przy okazji w serwisie mi sprawdzili w kompie i rzeczywiście nie ma tam tych sond. i dobrze <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mort, EGR lepiej zostaw, pomyślisz o nim gdy się zepsuje. Jeśli ma układ " śledzący " to go nie wywalisz bo będziesz miał " service ".

Box-a ci nie polecam bo to robota na skróty. Chip to jest zmiana oprogramowania przez podniesienie wartości maksymalnych i takie tam a box to oszukiwanie kompa na czujnikach. Box to takie coś uniwersalne i z czasem rozreguluje ci zasilanie.

Box jest po to jak często zmieniasz nowe auta i masz gwarancje. Nie odczujesz wad bo za dwa lata znów zmienisz auto a jego sprzedasz lub adoptujesz do nowego auta.

Katalizator można wywalić, w niektórych samochodach po wywaleniu kata przepala się uszczelka pod głowicą ale to dotyczy samochodów raczej benzynowych bo tam część spalin się cofa. W dieslu wskazane jest " udrożnić " wydech. Jeśli podniesiesz moc to musisz liczyć się że bardzo obciążysz sprzęgło , czym wyższy bieg i bardziej noga w podłodze tym bardziej cierpi sprzęgło. Trzeba o tym pamiętać. Czyli to jak z alkoholem nie można przesadzać. Czasami podeptać ale ogólnie jeździć tak samo jak przed chipem by zachować bezawaryjność.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

mam pytanie odnosnie wgrania mapy czy jak mam przejechane 165k silnik chodzi jak igla (swiezo po zmienie kola pasowego i calego rozrzadu) i Pan od wgrywania mowi ze to jest za duzo ze sie rozleci turbina ? ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wymienial ktos turbine na regenerowana znalazlem na allegro cos takiego http://allegro.pl/item556851810_turbina_re...dci_okazja.html

 

waldek a jaki miales przebieg jak wgrywalem nowa mape ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbiny szukaj blisko domu, jak cos będzie nie tak to wymienisz. Jeśli masz chipa to cicho sza. Napisz do ludzi, co zakupili od tego gościa. Z turbiniarzami jest loteria, podstawa to wywarzenie mas wirujących. Każda regenerowana turbina pochodzi , tylko jedna dłużej inna krócej. Jeśli będzie źle wyważona to dość szybko zacznie brać olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich!

Jestem tu od niedawna ale z ciekawoscia sledze wasze roznowy na temat chiptuningu. tez planuje zachipowac swoja M1 1.9 dci i dowiedzialem sie ze firma " Project XS" z krakowa ktora wspolpracuje z "masters tuning" wyciaga z 1.9 dci 102km/200nm nawet do 130km/270nm. tak ze to co pisze Mort jest mozliwe... sprzeglo tez powinno wytrzymac... chociaz to co mowia mechazy z servisach trzeba dzielic przez 2... conajmiej przez 2 ;-)

 

[ Dodano: 2009-03-23, 06:03 ]

Witam Wszystkich Ponownie!

Chcialbym wam wszytkim podziekowac! :oops:

swiadomie albo i nieswiadomie namowiliscie mnie na chipik, no i wlasnie zrobilem to! Autko zasowa jak oszalale! jest poprostu super! jestem bardzo zadowolony :oops: niestety nie mam wykresu z hamowni gdyz nie robilem tego w firmie tylko troche po znajomosc. ale KM i nM zostalu podniesione o okolo 20% cisnienie na turbo o okolo 7% do tego moja M1 ph2 coupe jest leciutka wiec wrazenie z jazdy jest fenomenalne! :) Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!