Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nie działające wycieraczki przód , naprawa.


Rekomendowane odpowiedzi

;-) Cześć , jak w temacie przestały mi działać przednie wycieraczki , dzięki forum doszedłem , że to wina silniczka wycieraczek , oczywiście dostałem sie do podszybia , silnik okazał się sprawny , tylko styki i ten nadmiar smaru robiły swoje . Na dniach bede to wszystko składał wiec pstrykne zdjecia co gdzie jak i je umieszcze , ale teraz mam pare pytań , może ktoś bedzie znał na nie odpowiedź.

 

Do tego silniczka dochodzi , przynajmniej u mnie tylko jedna wtyczka , i mam własnie pytanie po co jest to drugie wejscie , czy tam coś powinno być , czy silnik jest poprostu uniwersalny ? Przy przełączniku wycieraczek koło kierownicy jest ten pierscien obrotowy z jakąś 4. czy 5. stopniową skalą do czego on służy? U mnie on chyba nie działa , czy może jest to winna tej pustej złączki ?

 

Kolejna sprawa to smar , gdzie powinnien byc , a gdzie nie ?

Miejsca zaznaczone strzałką , trzy blaszki stykają sie z pierscieniami na kole zebatym , czy tego samu nie jest za dużo , czy on nie zabardzo izoluje i nie ma przewodzenia?

 

No i pytane na przyszłość jak bede chiał wrzucic zdjecia z montarzu tego silnika jak ustawic pokoleji te zdjecia , zeby były pomiedzy tekstem , bo dodaje załaczniki, ale one automatycznie idą na koniec ?

post-9991-1264936231_thumb.jpg

post-1-1264936231_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nic tam nie jest podłączone i działa to niech tak zostanie ,pierścień obrotowy przy przełączniku wycieraczek jest do ustawiania częstotliwości pracy wycieraczek w cyklu przerywanym w zależności od intensywności opadów i potrzeb kierowcy, smar z tego co widać na fotce jest w dobrym miejscu ,koła zębate są wykonane z plastików i one nie muszą być smarowane jedynie ślimak na osi silnika jest metalowy i tam musi być smar .Te blaszki to są styki potrzebne do pracy przerywanej i tak ma być

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam.

Dziś w czasie ulewy nagle przestały mi działać wycieraczki. Załączone były na 2 pozycję i nagle jakby się wyłączyły.

Gdy tak nie działały a ja próbowałem je włączyć to nic nie było słychać, żadnego cyknięcia, żadnego silniczka. Kiedyś kumplowi robiłem jak spadła mu taka łapa z trzpienia i myślałem że jest tak i u mnie jednak u niego było słychać silnik jak chodzi tylko nie napędzał wycieraczek. Kierunkowskazy działały ok. Jak brałem na tą ostatnią pozycję manetkę od wycieraczek to było takie cyknięcie, to się chyba przekaźnik odzywał bo dźwięk był z kolumny kierownicy.

Po kilkunastu minutach wszystko wróciło do normy i później przez 2 godz działało, działa i teraz ;)

Ma ktoś jakiś namiar na przyczynę tego?

Bezpiecznik raczej nie bo nie działały by i teraz. Aha tylna wycieraczka działała bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam taki sam problem + czasówki i spryski nie działają teraz dwa razy byłem z tym u elektryka i za drugim razem kazał kupić nową - inną skrzynkę bezpieczników BSI co uczyniłem i czekam na paczkę.

A tobie radzę sprawdzić czy prąd dochodzi do wtyczki przy silniku wycieraczek jeśli tak to raczej przekaźnik (są wlutowane) w skrzynce, ale sprawdź czy sam silniczek działa podłączając go na krótko z akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Ja dzisiaj rano też zastałem auto z zepsutymi wycieraczkami z przodu. Z tym, że u mnie pompa spryskiwacza działa, tylna wycieraczka również działa.

Może nie tyle co zastałem je w takim stanie, ale przyczyniłem się do tego.

Szyba była przysypana lekko śniegiem. Wsiadając sprawdziłem organoleptycznie czy nie ma lodu pod śniegiem, ale sprawdziłem tylko w połowie wysokości szyby, a jak się chwilę później okazało, wycieraczki były przymarznięte.

Pierwszy raz zadziałały z lekkim opóźnieniem, wróciły na miejsce, i więcej nie drgnęły.

Przeszukuję forum, ale trafiłem tylko w to miejsce.

Gdzie szukać usterki i z której strony się za to zabrać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, to nie bezpiecznik. Był dobry ale i tak wymieniłem dla pewności z zapasu, i dalej nic.

Ktoś poznaje objawy?

Najpierw zerwanie wycieraczek z lodu, powrót na miejsce, i dalej nic.

Jest na forum przypadek tylnej wycieraczki, gdzie był zerwany nit i obrót silniczka nie był przekazywany na ramię.

Czy budowa z przodu jest analogiczna?

Jeśli wycieraczki wróciły na swoje miejsce, to łudzę się, że silniczek jest działający.

Edytowane przez Marecky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się podepnie zasilanie to silnik kręci.

Zostawiłem auto w warsztacie, bo potrzebuję pilnie by było sprawne. Teraz się tym zajmują mechanicy.

 

Wynik: po włączeniu wycieraczek z przymarzniętymi piórami do szyby, silnik dostał za duży prąd i się w środku przepalił, tj. styki widoczne na zdjęciach w pierwszym wpisie były czarne i nie podawały prądu.

Wystarczyło przeczyścić i działa. Mając dwie godziny w ciągu dnia gdy jest jasno, i podstawowe narzędzia można to zrobić samemu. Mnie kosztowało to 120 zł w serwisie KAIZEN we Wrocławiu i trochę nerwów. Nie polecam tego miejsca.

 

Ramiona wycieraczek po operacji leżą wyżej, i po włączeniu wycieraczek najpierw lecą w dół i dopiero robią obrót.

Jeden z patologów próbował mnie przekonać, że oni to właśnie poprawili w taki sposób, bo wcześniej było źle. Szkoda nerwów na ludzi pod wpływem.

Edytowane przez Marecky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!