Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wskażniki danych przebiegu, spalania, stanu


Rekomendowane odpowiedzi

Mam scenica 2001, 1,6 - 16V i mam problem z wyswietlaczem pokazujacym rożne przeliczenia które zmienia się przyciskiem w dzwigni kierunkowskazów. Resetowałem wskazania ale to nie pomagało.

Awaria polega na ty że:

Wyświetlacz:

- pokazuje - liczbę całowitą przejechanych km

- pokazuje - liczbę przebiegów częściowych km

- nie pokazuje - paliwa zużytego w litrach (a powinien)

- nie pokazuje - średniego zużycia paliwa w l/100km (a powinien)

- nie pokazuje - chwilowego zużycia paliwa w l/100km (a powinien)

- nie pokazuje - przewidywanej drogi jaką można pokonać na paliwie pozostałym w zbiorniku w km (a powinien)

- pokazuje - przebyty dystans w km

- pokazuje - średnią prędkość w km/h

Byłem w autoryzowanym serwisie Renault ale niestety nie znaleziono usterki (za poszukiwania zapałaciłem) - zaproponowano wymianę całego licznika - koszt około 1000 zł, zrezygnowałem bo nie wpływa to na bezpieczeństwo jazdy.

Jeżeli ktokolwiek miał podobną usterkę i poradził sobie z nią to proszę o pomoc. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Jak czekałeś rok na odpowiedź to po co się tak pieklisz???

aventicum, już niecierpliwemu i małostkowemu koledze tłumaczę:

-jak dobrze kolega zauważa nie dział system czujników odnoszących się do zużycia paliwa w samochodziku

-zadajmy sobie pytanie gdzie szukać czujników od paliwa

-czy kolega już wie gdzie poszukać?

To na tyle zgryźliwości z mojej strony za twoje określenie forum jako bałaganu...

kolego a nie świeci ci przy tym kontrolka rezerwy przypadkiem taki dystrybutorek na środku tablicy? jeśli tak ściągnij klemę na parę chwil i temat zakończony. jeśli jedna ci nie świeci to włóż żarówkę do tablicy. :P

chwilowe spalanie i spalanie na 100km: informacja o tym trafia z komputera wtrysku więc to już bym ci proponował podjechać do elektryka jeśli oczywiście akumulator nie pomoże.

 

I pamiętaj że łatwo jest krytykować innych ale ciężko samemu czasem coś pożytecznego zrobić.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mam podobny problem, mianowicie chodzi o wskaźnik paliwa. Jakiś czas temu wyjeździłem sporo paliwa, w baku zostały praktycznie resztki, rezerwa zapaliła się już dawno, wskaźnik informujący o tym ile km pozostało do przejechania na tym, co jest w zbiorniku już nie pokazywał cyferek tylko kreski - - - - - (ale to akurat Chyba jest normalne w momencie gdy zapali się rezerwa..). Pojechałem na stację, wyzerowałem liczniki (cyfrowe i analogowy), zatankowałem ok 11 litrów paliwa i rezerwa nie zgasła... wskazówka w ogóle się nie podniosła, licznik, który informuje o tym ile km jazdy pozostało bez tankowania też pokazywał cały czas kreseczki - - - - - . Poczytałem na forum, zeby zdjąć klemę z akumulatora na chwilę. Zdjąłem, za jakiś czas podłączyłem i było już dobrze, wskazówka się podniosła, rezerwa zgasła i cyfrowy wskaźnik również pokazywał tak jak powinien. Ale za każdym nastepnym razem, gdy wyjezdze paliwo prawie do zera, (pali sie rezerwa itd..) a pozniej zatankuję, sytuacja się powtarza. Rezerwa sie pali, wskazówka nie podnosi i muszę znowu zdejmować klemę... i po tym znowu jest dobrze, dopóki nie wyjezdzę paliwa... Nigdy wcześniej nic podobnego nie miało miejsca.. Dodam jeszcze, że w niedawno zamieniałem akumulator z drugiego auta, na nowszy i mocniejszy od mojego, bo mój juz był słabiutki, ale to, że zmieniłem akumulator nie powinno mieć raczej żadnego wpływu...

 

Wie ktoś dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić?? Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Adaśko a próbowałeś może tego sposobu, u mnie zadziałał.

1. Przekręcasz kluczyk od stacyjki razem z wciśniętym przyciskiem od komputera, i go puszczasz (wtedy robi Ci się tzw. choinka na desce rozdzielczej, wskazówki od zegarów też się ruszają)

2. Przy przekręconej stacyjce wciskasz jeszcze raz ten przycisk i trzymasz 2 sec.

 

Robi się wtedy reset wskazań komputera. Potem wyłączasz samochód, zapalasz jeszcze raz jedziesz się przejechać i sprawdzasz czy pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy się aby wyzerować ten cyfrowy wyświetlacz, to musze mieć przekręcony kluczyk, aby paliły sie kontrolki i wtedy wciskam guzik od zerowania, ale nigdy chyba nie ruszały mi sie wskazówki, chyba, że robiłem coś jakoś inaczej niż Ty napisaleś. Możesz deczko bardziej szczegółowo napisać? <ok>

 

hm... dobrze zrozumiałem? jednocześnie muszę wcisnąć guzik i przekręcić stacyjkę? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu chodzi o test komputera. przytrzymujesz ten przycisk co zmieniasz nimi co jest wyświetlane przez pare sekund i przekręcasz kluczyk na zapłon i w tym momencie wszystkie wskaźniki ci chodzą, no a potem to tak jak kolega krzaniu napisał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

u mnie ostatnio coś dziwnego się działo ale to tylko przez jeden dzień, mianowicie raz odpaliłem samochód i wszystko jest cacy pięknie, wszystko działa bez zarzutów, po krótkim postoju na kawe z dziewczyna wsiadam do samochodu, odpalam silnik ale już zegary nie chodzą, jeszcze raz wyłączyłem i zapaliłem silnik i dalej to samo, odczekałem chwile i wszystko grało jak należy, nie wiem czym było to spowodowane ale już jest cały czas ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukuje pomocy, może ktoś miał podobny problem. Mianowicie tak jak wyżej w temacie mój problem zwiazany jest ze wskaznikiem ilości paliwa. Mianowicie nie mam komputera pokladowego. Meganka 96 1,4 benzyna. Wskazówka ilości paliwa dziala, natomiast nie dizala kontrolka ilości paliwa. Znaczy sie jak przekrecam kluczyk na 2 pozycje to lampka sie pali, po przekreceniu niestety gaśnie i nie wskazuje ilości paliwa. Ma ktoś może jakieś propozycje ?

 

- wykluczam przepalenie sie lampki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

^^Masz dwie opcje

1) nie dojechałeś do rezerwy w baku czyli 5-7 litrów paliwa( u mnie wskazówka leży prawie na 0 i dopiero zapala się lampka) :)

2) uszkodzony czujnik wskazań minimalnych

Ale bardziej stawiam na pkt. 1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

punkt 1-szy na 100% nie poniewaz auto 3 razy stawalo bez paliwa (dobrze ze jezdze juz z kanistrem), co do opcji szukaj - to szukalem niestety nikt nie poruszal takiego problemu, badz nie udalo mi sie takiego tematu znalezc.

 

No nic chyba zostaje elektryk, bo pompy nie umiem odkrecic by zajzec do zbiornika

 

ale zastanawia mnie czy czujnik wskazań minimalnych jest zintegrowany z plywakiem czy to 2 rozne urzadzenia

 

 

 

 

dobra znalazlem w innych tematach, niestety brak tam odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!