Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wskażniki danych przebiegu, spalania, stanu


Rekomendowane odpowiedzi

Heh, a u mnie znowu coś chrzani ta wskazówka i komputer pokładowy... Wyjeździłem paliwo prawie do zera (na wyświetlaczu pokazywało się, że pozostały 2 km do przejechania bez tankowania). Zajechalem na Statoil`a, wlałem 10L benzyny (98), przekręcam kluczyk i komputer znowu błędnie pokazywał. Rezerwa nie zgasła, na wyświetlaczu tak jak wcześniej pokazywało, że do jazdy bez tankowania pozostały 2 km. Próbowałem ponownie zrobić reset komputera, ale nic to nie dało, na wyświetlaczu pokazało sie tylko dużo różnych znaczków, ale wskazówki w ogóle się nie ruszały (a z tego co czytałem wcześniej, przy resecie komputera wskazówki też sobie skaczą :) chyba, że źle zrozumiałem...)Zajechałem pod dom, zdjąłem klemę z akumulatora, za chwilę założyłem ponownie, przekręcam kluczyk było już raczej dobrze. Co prawda rezerwa nie zgasła, ale na wyświetlaczu pokazało, że do jazdy bez tankowania pozostało 58 km, o ile dobrze pamietam, a nie 2 km, jak wcześniej..

 

Jak temu na stałe zaradzić? Bo nie chce mi się za każdym razem, kiedy zdejmuję klemę z akumulatora ponownie ustawiać zegara i radia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam dokładnie ten sam problem co aventicum.

Auto było w serwisie, zapłaciłem oczywiście za "naprawę" czyli za podpięcie do komputera, ale nic to nie pomogło. Pan serwisant z uśmiechem na twarzy stwierdził, że już jest w porządku. Reset komputera nie pomaga.

Jednak gdy wchodzę w tryb który opisujecie, po przełączaniu funkcji w pewnym momencie pokazują się 3 kreski i literka d (błąd zasilania czy jakoś tak).

Serwis niestety nie wie co jest przyczyną tego błędu.

Być może tu leży problem jeśli chodzi o wskazywanie spalania.

Co ciekawe, w innym serwisie Renault Pan Serwisant stwierdził, że na 100% ktoś cofał licznik i przy okazji go uszkodził. Co więcej, gdy pokazałem mu książkę serwisową z przeglądami itd powiedział, że jest przekonany że książka też jest sfałszowana!! :shock:

BTW: może znajdzie się ktoś kto zna sposób na nasz licznikowy problem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys w dokumentacji nt komputera pokladowego w ph1 znalazłem informacje ze były rozne wersje oprogramowania sterujacego .

Adasko,jesli dobrze zrozumiałem angielska instrukcje, to masz przerwany obwod pomiaru poziomu paliwa przez dłuzej niz 100 sekund.Po prostu kabelek gdzies nie łaczy...lub jest problem z potencjometrem przy pompie paliwa ( a moze to cos "ciekawszego")

Wejscie w tryb diagnozowania : trzymac przycisk z trzema kropkami i właczyc zaplon bez uruchamiania silnika ( czyli j.w. opisane) Przełaczenie pomiedzy funkcjami diagnostyki odbywa sie tym samym,trzykropkowym przełacznikiem. Litera "J " oznacza bład obwodu paliwa ( czyli ten kabelek przerwany) Małe "d" oznacza flowmeter fault detected for more than 16 kilometers.Jeli są tylko poziome kreseczki to wszystko jest ok.

Wersja oprogramowania - pojawia nam sie cyfry.Jako przyklad w instrukcji mam " 5 5 " Resetowanie błedow wykonuje sie trzykropkowym przyciskiem trzymajac go dłuzej niz 2 sekundy(kasuja sie tez wskazania kompa)Teraz mozemy wylaczyc zaplon.

Znajdzcie "Electrical megane.pdf" Tam jest to niezle opisane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daniel500 - Zrobiłem tak jak napisałeś, właczyłem niby ten "tryb testowy (diagnozowania)" ale nie widzę nigdzie tych literek, o których piszesz ("J" i "d"). Zrobiłem fotki, tego co mi się wyświetla, zamieszczam je poniżej. Może rzucisz okiem i sam coś tam dostrzeżesz...

 

1.JPG

2.JPG

3.JPG

4.JPG

5.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha... to ciekawe co by ten "błąd" oznaczał... skąd to wiedzieć? :/

Szperając przed chwilą po internecie natknąłem się na coś takiego:

 

 

"[Megane] 1 ph 2 kody błedów 03.06.2008.

 

Jeśli na wyświetlaczu pojawia się litera "t" , oznacza

to wykrycie usterki na linii czujnika temperatury

wody (odłączony).

Jeśli na wyświetlaczu pojawia się litera"J" , oznacza

to wykrycie usterki na linii miernika poziomu

paliwa (odłączony przez ponad 100 sekund).

Jeśli na wyświetlaczu pojawia się litera "d" , oznacza

to wykrycie usterki na linii informacji na temat

przepływu paliwa od ponad 16 kilometrów.

Jeśli na wyświetlaczu pojawia się litera "h" , oznacza

to wykrycie usterki na linii miernika poziomu

oleju (odłączony lub krótkie spiecie).

Jeśi na ekranie wyświetlane są wyłącznie kreski,

oznacza to, że nie została wykryta żadna usterka.

Zerowanie pamięci usterek oraz wychodzenie

z funkcji diagnostycznej.

W celu wyjścia z funkcji diagnostycznej, należy nacisnąć

na przycisk znajdujący sie na tablicy wskazników

(A). Spowoduje to usunięcie wszystkich zapamiętanych

usterek oraz wyzerowanie sekwencji komputera pokładowego.

W celu wyjścia z funkcji diagnostycznej bez usuwania

usterek z pamieci, wystarczy wyłaczyc zapłon."

 

 

Co prawda niby są to kody błedów do Megane 1 ph 2, ale myślę, że tyczy się to również M1Ph1, więc może wychodzi na to, że tam gdzie na załączonych przeze mnie zdjęciach są wyłącznie kreski, to nie ma żadnego błędu, a te "5 5" to wersja oprogramowania... Sam już nie wiem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piatki to jest napewno wersja oprogramowania.Dziwne ze Bronius tego nie ma... :-/ Wg intrukcji to nie masz błedow wykrytych prze komputerek w liczniku.Nie oznacza to jednak ze nie ma problemu...

Zdjecie pierwsze : test wszystkich segmentow -jest ok

Zdjecie dwa :ilość paliwa w baku-20 litrow czyli opornosc ponizej 280 ohmow jak mowi instrukcja.Miedzy 280 a 352 ohmy mamy rezerwe-wyswietlane jest 5 litrow i swieci sie kontrolka paliwa.Powyzej 352 ohmow.Wyswietlane sa dwie kreski.

Zdjecie trzecie:instantaneous flow in litre/hour (engine running) czyli chwilowe zuzycie paliwa (?) Na zdjeciu silnik nie pracował wiec jest wyswietalne 0.0

Zdjecie czwarte:dwie kreski czyli brak wykrtych błedow ( w dieslach pokazuje jedna kreske)

Ostatnie zdjecie:wersja oprogramowania Wszystko zaczerpniete z "electrical megane.pdf" Popatrze jeszcze w ta instrukcje wieczorem i moze do czegos dojde

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak już myślę, że to może pompa paliwa coś chrzani? Zaraz po sprowadzeniu samochodu tankowałem jak tylko zdążyła się zapalić rezerwa, a pozniej to coraz częściej jeździłem prawie do pustego baku, i tak myślę, że może jakieś paprochy z dna dostały się do pompy i troche zamyla? (poza tym mam wrażenie jakby autko straciło trochę na mocy, więc może troche przypchana jest pompka paliwa i filtr?) Bo niby te problemy ze wskaźnikami pojawiają się gdy zatankuję około 10 litrów na praktycznie zupełnie pusty bak... Teraz tankowałem te 20 litrów i było wszystko OK. Jak ktoś ma jakies pomysły związane z tematem to piszcie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaśko,szukałem w tej instrukcji i niestety nie opisuja tam Twojego przypadku :/ Wychodzi na to ze jest to nietypowa usterka.Proponuje sprawdzic potencjometr nad pompa paliwa-moze jest juz wytarta sciezka.Wiadomo ,dosyc czesto jezdzi sie z iloscia paliwa w okolicy 7-12 litrow.Sprawdz tez przewody przy pompie paliwa-pryśnij je kontakt sprayem.Podobnie przewody wchodzace do skrzynki bezpiecznikow :niebieskie złacze ,pin B4 czy jest poprawanie podlaczony do masy auta(dostepny od strony pedałow hamulca,sprzegla..) Prysnij contaktem takze złacza do licznika-te cztery z tyłu.Jak widzisz,zgaduje bo nie mam juz pomysłu co to moze byc.Gdybym to było u mnie to jak napisałem wczesniej,sparwdziłbym potencjometr w baku:opornosc ponizej 280 ohmow -to dosyc duzo paliwa rezerwa nie swieci sie.Miedzy 280 a 352 ohmy mamy rezerwe-wyswietlane jest 5 litrow i swieci sie kontrolka paliwa.Powyzej 352 ohmow paliwa jest za mało.Jesli jest to problem z tym elementem to opornosc bedzie wariowała w okolicach 250-400 ohmow ( przerwy,nagłe skoki opornosci...) p.s. usterka wystepuje nieregularnie i cos czuje ze to ktores złacze leci w gumki...zasniedziałe np.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę prosić o wyjasnienie co oznacza informacja "Jesli na wyswietlaczu pojawia sie litera "d" , oznacza to wykrycie usterki na linii informacji na temat przepływu paliwa od ponad 16 kilometrów." - bo u mnie litera "d" wyświetla się i nie mam wskazań na wyświetlaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aventicum,masz szesnastozaworowke a ja 8V wiec u Ciebie jest tylko jedno złacze do licznika ( w 8V sa 4) Komputer silnika tez napewno rozni sie złaczami wiec musisz to sobie wyszukac sam... ale,ten blad oznacza przerwe w polaczeniu komputer silnika - zegary.Mozliwe ze gdzies zlacze nie przewodzi lub kabel jest przerwany.W 8V idzie tam tylko jeden kabelek.Wchodzi on na przezroczyste zlacze,pin czwarty.W kompie natomiast jest to pin 50. p.s. nie masz wskazan dot. paliwa wiec zdecydowanie wskazuje to na to problem z tym polaczeniem

Swoja droga,wyglada na to ze komputer wysyła czas otwarcia wtryskiwacza.Gdyby to były impulsy wysyłane do przekaznika pompy paliwa to nie byłoby tych 16 kilometrow.A dlaczego sa.. jadac po alpach z gory mozemy trafic na dłuuuuuugie zjazdy a wtedy komp łapałby bledy-wiadomo ze paliwo nie jest podawane przy hamowanu silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!