Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 tce w Sceniku


soko

Rekomendowane odpowiedzi

witajcie,

jak wiecie nie mam scenica, i nie będę miał, ale od pewnego czasu pod moja prace podjeżdża takowy nówka. Zaczepiłem dziś pana - ma 1.4 tce. Ja mu na to że chlejus - a on mi że nie - poniżej 10 l/100 km w mieście schodzi (nie wiem czy to powód do radości ojciec w lagunie 2.0 16v mniejsze spalanie ma).

 

Wiem, temat rzeka - ja mu na to - że dizla będę miał - a on mi, że 10 000 więcej w zakupie - no ale panowie - czy jednak w diesel`u przy powiedzmy 6 litrach/100 w miescie (wiadomo wszystko zależy kto jeździ) - z biegiem czasu to się nie zwróci <ok> ?

 

Jak widzę w cenniku - w expression z 1.5 dci 105 km do 1.4 tce różnica wynosi 5 000, przy privilige z 1.4 tce - do dizla 1.9 dCi - już rzeczywiście 10 000... widać jednak ludzie wolą mieć lepsze wyposażenie (dla szpanu czasem?) i rezygnować z silnika? tylko że jak ktoś ma kase dla szpanu :( to co mu to 10 000 różnicy :)

 

pozdrawiam z zasypanego kuj-pom

soko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mam takiego Scenica z tym silnikiem i jestem z niego bardzo zadowolony. Żadne fapy i te sprawy mi nie straszne. A, że swoje wciągnie. Phi. Wolę więcej zostawić przy dystrybutorze niż u mechanika. Miałem kiedyś (bardzo niedawno) auto z dpfem i pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było wycięcie wrzoda. Auto ma być dla mnie, a nie ja dla niego. A tak się czułem jak włączało wypalanie pod domem... Ani wysiąść, ani zgasić - tylko jeździć aż się skończy. A jakie piękne wtedy spalanie było... Na postoju ponad 5l.

Teraz spokój, cisza, super elastyczność tego silniczka. A i swoje potrafi pokazać na trasie - chociaż to nie wyścigówka tylko AUTO RODZINNE.

Rozumiem tego pana w 100% - może częściej jeździ po mieście - po co mu diesel z fapem. Lepiej te 10 tyś więcej wydać na dodatkowe wyposażenie w benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech lepiej kolega pilnuje rozrządu w swoim dci, u nas w Tce mamy łańcuch i święty spokój, nie trzeba bulić mechanikom i tracić czas na jeżdżenie po warsztatach.

PS. To po ile nafta teraz stoi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam zdanie Norberta. Mam Scenica 1.4 Tce. Moja jazda to głównie miasto. Tak jak pisał Soko różnica w zakupie w stosunku do diesla wynosiła katalogowo 10.000. Gdybym wziął diesla to by mi się zwrócił za jakieś 3 lata. A kto wie jak to będzie z FApem, turbiną i innymi przypadłościami diesli. Więc jeśli ten Pan z którym rozmawiałeś też porusza się głównie po mieście, to nie dziwie się jego wyborowi.

Pozdrawiam.

Kolo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto wie jak to będzie z FApem, turbiną i innymi przypadłościami diesli.

No tak, 1,4 fapa nie ma ale ma dwie sondy lambda i cewki zapłonowe - elementy dosyć zawodne i nie da się ich usunąć. Turbiną też posiada :).

Ale przyznam, że po dziesięciu latach jazdy dieslem coraz bardziej skłaniam się ku benzynce. Zeby tylko to spalanie było porównywalne z ropniaczkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem podobny dylemat przy wyborze silnika. Jeśli chodzi o wyposażenie to na pewno nie brałem dla szpanu tylko z potrzeby i wizualnej radości. Człowiek się przyzwyczaja do bajerów i one cieszą a auto ma cieszyć. W samym salonie, namawiano mnie na 1.4 tce i faktycznie jestem zadowolony. Pije pewnie tak, ale ja patrzę na 130 km a nie na pojemność po drugie kawałek żagla też jest, więc opory powietrza swoje robią. Miałem 2.2 dci i po mieście też potrafiła lalunia wypić. Z mojego doświadczenia na miasto benzyniak lepszy. Tak, więc kupując auto chyba każdy kupuje je pod swoje oczekiwania i potrzeby i tak ma być. Jeden lubi bajery, jasne wnętrze inny skórę, jeden dizla, benzynę lub LPG. Czyli o gustach się nie dyskutuje. Co ciekawe jak sprzedawałem swoje samochody zainteresowanie wyposażeniem było większe niż silnikiem. – małe drobnostki a cieszą i chyba o to chodzi. Pewnie są też osoby dla których jedynym argumentem jest spalanie – i to są ich oczekiwania i priorytety. Fajnie aby każdy był zadowolony ze swojego auta . :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!