Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

stłuczka fotki:) - tylko naszych autek.


back2

Rekomendowane odpowiedzi

DrNO, w Scenicu polerowali mi tylną lampę mimo że żądałem wymiany na nową - obiecali że śladu nie będzie no i nie ma <czerwona> powiedzieli też że zawsze tak robią o ile rysy nie są zbyt głębokie. Żeby mieć pewność, kawalek_edukacy możesz na własne ryzyko "niechcący" przetrącić dolne mocowanie od lampy i wtedy będzie nowa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z moich doswiadczen z PZU bylo tak:

1. zgłoszenie szkody, pierwsza klasa, infolinia szybko i miło

2. oględziny, bezproblemowo, miło w całym "urzędzie"

3. potem do ASO a tam są w Wieliczce fajne chłopy.

4. odbiór auta dzień przed planem <czerwona>

następnie PZU słało listy, że czegoś tam jeszcze nie mają, że przyznali odszkodowanie, a potem że zmienili decyzję o wysokości odszkodowania i dokładają jeszcze. jak sobie wyobraziłem, że sam musiałbym biegać do PZU pisać te listy i pisma... a tak tylko telefon, notatka dla PZU, i podpis w ASO. więc polecam rozwiązanie bezgotówkowe via ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

marek_c, nie chcę robić OT, ale tak mi powiedzieli. Zresztą przednie lampy w phII maja gładkie klosze i takie muszą być bo nawet jak je zabrudzisz to oślepiasz innych, więc nie uważam polerowania za wielkie przestępstwo. Co do przedniej szyby to nie wiem jakie mają podejście bo nie rozmawiałem o tym, ale myślę że drobne ryski można bez problemu spolerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

telefon wykonałem tego samego dnia, wieczorem. z rzeczoznawcą się nie widziałem. do PZU pojechałem dwa dni później, tak się umówiłem telefonicznie. wypełniłem papierki i pojechałem do ASO, tam się dowiedziałem że koleś z PZU będzie w piątek (kolejne dwa dni), wiec dopiero w piątek rano oddałem auto. łącznie 4 dni + 6 dni naprawa. po tym już mnie nic nie interesowało <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, ale przy polerowniu może powstać soczewka - jest jedna zasada min. nie naprawia sie uszkodzonych elemenów plastikowych i szklanych. Jest jeszcze jedna zasada ( o której mało osób wie ) że po każdej kolizji powinny być wymienione pasy bezpieczeństwa ( te które były użyte ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, nie będę się sprzeczał bo wiem że u nas w Polsce tnie się koszty do granic możliwości. A co do szyb to słyszałem że naprawiają odpryski i małe pęknięcia, ale te z kolei muszą spełniać określone warunki ( np średnica odprysku) - jak to ma się do prawa nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasy są elementem odpowiedzialnym za bezpieczeństwo i każdy rzeczoznawca powinien bez przypominania zakwalifikować pasy do wymiany ( czy są przepisy tego nie wiem, mam kolegę który swego czasu bawił się w likwidację szkód to miał pismo mówiące że jeżeli tafi się "upierdliwy" poszkodowany to kwalifikować do wymiany ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brr - panowie jak sie marzy to sie oczy zamyka <czerwona>

kawalek_edukacy,

- holowanie: PZU zwraca koszty w formularzu będziesz proszony o podanie informacji kto co i jak

Pozostałe rzeczy wyjaśnią sie gdy dostaniesz kosztorys, ale wg mnie:

maska do wymiany - na linii przy zawiasach jest prawdopodobnie złamana na wzocnieniach a tego sie nie naprawi - czy możesz wymienić na nową - TAK ale na zamiennik z uwagi na amortyzację części - ja mimo wszystko proponuje Ci używkę do lakierowania bo lepsza blacha tak samo zderzak.

reflektory - oba do wymiany,

Pasy - zostają jakie były wymieniane są gdy masz napinacze i to tylko pod warunkiem że wystrzeliły - podobnie jest z poduszkami.

Auto miało przód od PHII tak więc odszkodowanie musi pokryć koszty do stanu z przed wypadku wiec do stanu PHII.

Co do ASO - to tu pojawia sie jeden mankament. W kosztorysie będą dane odnośnie naprawy części etc. I tu istnieje ryzyko oceny: "Naprawa ekonomicznie nieuzasadniona" a wtedy ceny w ASO mogą nie pozwolić na jego naprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!