Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III grandtour vs Octavia Combi


Gość killero

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

planuję zakup nowego autka. Spodobały mi się dwa modele Megane III Grandtour Dynamique 1.9 dCi 130 oraz Octavia Combi Ambiente diesel 2,0 TDI / 103 kW (140 KM). Możecie pomóc mi w wyborze? Nieduża jest różnica cen między tymi autkami. Chodzi mi głównie o ich awaryjność itp. Samochodem rocznie robię przebieg ok 35tys. Dziękuję z góry za wszystkie cenne rady. <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spodobały mi się dwa modele Megane III Grandtour Dynamique 1.9 dCi 130
Jeszcze jest to zbyt młode auto aby były jakieś "typowe" usterki. Renault postawiło sobie za cel poprawę niezawodności i jakoś im się to udaje. Poczytaj w temacie o niedoróbkach MIII - taki jest na forum.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Ja rozważałem wybór o którym mówisz (+jeszcze Ceed SW i i30CW). Z tym że ja pod uwagę brałem Skodowy 1,9 TDI

I w zasadzie wystarczyło żebym się przejechał Skodziną i mi przeszło - twardo, plastiki toporne (nawet w wersji ambiente), silnik jak traktor. Niby się zbiera ale jakoś w odniesieniu do moich ówczesnych 110 benzynowych koni to bez jakiegoś łał. Taki trochę Panzerwagen <ok>

Z rzeczy bardziej merytorycznych - mnie przekonały przeglądy w Skodzie. Przy silniku 1,9TDI wyglądało to tak że albo co 15 tyś km albo "wg wskazań komputera, nie rzadziej niż co 30 tys". Na pytanie co to znaczy w praktyce usłyszałem że zależy od stylu jazdy i wielu innych czynników. A na pytanie czy więc jest możliwość że jeżdżąc ostro będę u Państwa co 7-10 tyś km, padła szczera odpowiedź że nie jest to niemożliwe. Tak więc pozostaje "bezpieczne" co 15 tyś na diesla oznacza wizytę co pół roku :):(:)

Druga sprawa która mi osobiście nie pasowała to czekanie na samochód wówczas 5 miesięcy - przesada.

Wiadomo Skodę będzie łatwo sprzedać - pytanie czy kupujesz autko dla siebie czy dla kolejnego właściciela.

Ja wybrałem Megane jeszcze z jednego powodu - Ceedów i Octawek pełno na ulicach - nowa Megi póki co jeszcze jest z tych mało popularnych.

pozdrawiam, miłego wybierania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja stałem przed wyborem CEED SW a Megane III GT <ok> padło na GT ze względu na marke. Ceed miał za te same pieniądze lepsze wyposażenie... ale tata jeździ Laguną od 2 lat i jest zadowolony, więc i my wybraliśmy renault - chociażby również ze względu na lepszą markę z tych dwóch.

 

Jeśli chodzi o skodę - kolega kupował niedawno autko, i rozważał również octavie. doszedł do podobnego wniosku - jak tomeko - że toporne te plastiki i w ogóle nie halo.

 

Tak naprawdę wybór należy do Ciebie. Jak widzisz, nikt Cię tu póki co nie przekonuje ze Renault najlepszy i to i tamto. Bo to nie o to w tym wszystkim chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam za dwa dni odebrać Megane Grandtour 1,4Tce z gazem. Też myślałem na skodą octavia i powiem dokładnie to samo co kolega Tomeko, że aby sie wyleczyć ze skody wystarczy się nią przejechać po NASZYCH Polskich drogach. Mnie to wyleczyło. Meganka to inna bajka, wprawdzie będę miał benzyne więc napewno ciszej będzie. Ja bym się nie zastanawiał. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że się da. Ja mam zamontowaną instalację BRC dedykowaną do tego silnika. A sens czy zasadność to oczywiście temat rzeka dla tych co za i przeciw gazowi są. Na forum można znaleźć opinie co do spalania silnika TCe, więc jak się robi ok 1000km tygodniowo to chyba ma sens. A tak żeby nie odbiegać od tematu to kolego Killero j.w. pisałem, że również miałem taki dylemat i już pomijając właściwości jezdne skody to balansowałem między wersją Ambiente 1,4TSI cena 63tys., a Megankową Dynamic 1,4TCe 66,5tys. W renault jest bogatsze wyposażenie mam dwu strefową klimę tempomat przyciemnione szyby srebrne relingi i klamki, alusy 16", fajne radyjko z USB w schowku. Wprawdzie to drobiazgi ale cieszą. Daj znać bo jestem ciekaw na co się zdecydujesz. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomeko, że aby sie wyleczyć ze skody wystarczy się nią przejechać po NASZYCH Polskich drogach. Mnie to wyleczyło

A tak dokładnie to co cie przeraziło?? To że Octavia II prowadzi sie o nieeebooo lepiej niż Megane czy moze to że układ kierowniczy w Octavii II nie jest gąbczasty jak w Megane i czuć co sie dzieje z kołami na zakręcie? Myślę kolego, że Octavią II to ty nawet nie jeździłeś.

doszedł do podobnego wniosku - jak tomeko - że toporne te plastiki i w ogóle nie halo.

Kolego a czy ty przypadkiem nie mylisz Octavii I z Octavią II ?? bo to 2 totalnie różne auta :)

Jesli chodzi o plastiki w Octavii II to chciałbym aby kazde auto miało tak miekki i porzadnie zmontowane plastiki jak własnie Octavia :) Nie dość, że gdzie nie dotkniesz tam miekko, to jeszcze po 2,5 roku jazdy po polskich drogach nic nawet nie próbuje trzeszczeć, lub skrzypieć, nawet gdy wyłączy sie głos w radiu i wyłączy dmuchawe :)

 

[ Dodano: 2010-02-14, 20:55 ]

Skodą jeździ się jak na wozie z kartoflami, każdy próg zwalniający i musisz od nowa sprzątać w bagażniku.

Tak, a to dziwne nie zauwazyłem :) Jakoś po przesiadce z Renault na Skodę mam zupełnie inne wrażenia. Skoda nie jest zbyt twarda, a dodatkowo genialnie wręcz prowadzi się w ciasnych zakrętach. Próby wytrącenia jej w równowagi zreguły kończą się fiaskiem. Co jest dośc naturalne gdyz Octavia II na z tyłu wielowahaczowe zawieszenie, to samo które jest np. w Audi A3. Wspomaganie układu kierowniczego jest genialnie dobrane i nareszcie czuć co sie dzieje z kołami w zakręcie. Megane ma niestety przewspomagany układ który nie daje żadnych informacji o tym co sie dzieje z kołami. Sorry Megane ma dużo zalet ale precyzja prowadzenia do nich akurat nie należy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nik, wiem, że forum wprowadza czasami więcej zamieszania niż informacji właśnie przez to że jeden użytkownik neguje doświadczenia innego. Natomiast wyrażane są tu opinie bardzo subiektywne gdyż jest to forum Megane a nie Octavi II. Octavką jeździłem i napewno nie zgodzę się z tobą co do zdania, że skoda nie jest zbyt twarda, oczywiście super się nią jeździło po obwodnicy gdzie asfalt był świeżo położony lecz gdy zjechałem na miejskie drogi (akurat Legnica) gdzie są jeszcze nawierzchnie kostki brukowej połatane plackami z asfaltu no i mnóstwo progów i dziurawych przecznic sytuacja nie wyglądała ciekawie. Dało się mocno odczuć każdy wertep który wyłapywało zawieszenie. Może i precyzja układu kierowniczego daje lepiej czuć koła ale nawet na dość ostrym łuku przy prędkości 90km/h chwycenie dziury daje odczucie przesunięcia całego auta o kilka centów na zewnątrz. Zgadzam się co do faktu że Octavia II ma lepsze plastiki od I ale samo wyposażenie nie da się porównać z renaultem w podobnej cenie. A Ty Nik, czy ty jechałeś nową Megane 3? czy może ktoś ci opowiedział o tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cwiara20, wiem doskonale, że jest to forum Megane, ale myślę, że nie upoważnia to do pisania nieprawdy. Owszem Megane 3 jest fajne ale są auta lepsze.

Megane 3 jeździłem sam :) Była to wersja 1.6 16V 5 drzwiowa.

Co do twardości Octavii II to pozwól że nie zgodzę się z tobą :) Owszem O II jest twardsza od Renault ale nie jest za twarda. Najlepiej świadczy o tym fakt że mi po przesiadace z renault (a miełem ich 3 pod rząd przed Octavią) nie jest zbyt twardo w O II.

Co do wyposażenia. Ja mam wersje O II Elegance i tam w wyposażeniu jest wszystko poza ESP. NIe wiem czy jest wersja Megane 3 w której seryjnie dostajesz czujki odległości w przednim i tylnim zderzaku wraz z sygnalizacją wizuwalną i dzwiękową czy spryskiwacze reflektorów lub moduł komfortu komputera pokłdowego pozawalajacy na indywidualne dostosowanie funkcji auta do upodoban właściciela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!